Från VW till SoliferPolar

Publicerad: 2012-03-27   Uppdaterad: 2012-03-28

41-årige Niclas Runberg, tidigare marknadschef för Volkswagen personbilar, blir ny marknadschef för SoliferPolar AB. Bolagets vd och delägare Mikael Engström beskriver rekryteringen som en del i satsningen att öka marknadsandelar. När Niclas Runberg den 2 april tillträder rollen som marknadschef för SoliferPolar blir han också ansvarig för produktutveckling och försäljning. –    Med sin erfarenhet från...

41-årige Niclas Runberg, tidigare marknadschef för Volkswagen personbilar, blir ny marknadschef för SoliferPolar AB.

Bolagets vd och delägare Mikael Engström beskriver rekryteringen som en del i satsningen att öka marknadsandelar.
När Niclas Runberg den 2 april tillträder rollen som marknadschef för SoliferPolar blir han också ansvarig för produktutveckling och försäljning.

–    Med sin erfarenhet från bilbranschen i kombination med sin skicklighet att leda människor mot gemensamma mål, ser vi mycket positivt på att Niclas blir en del av vårt team. Han visar stort engagemang inför den resa som vi har framför oss och är inte rädd för att testa obeprövade metoder, säger Mikael Engström.

Så här säger Niclas Runberg om sin framtida roll som marknadschef på SoliferPolar:

–    Det ska bli roligt att få verka inom en spännande och växande bransch där min uppgift kommer bli att framförallt utveckla både produkter, tjänster och affären för såväl Polar som Solifer. Det finns en otrolig kompetens och erfarenhet i företaget och i dess återförsäljarnät som är en viktig grund för att fortsätta bygga dessa fina varumärken till att framgångsrikt ta marknadsandelar på en mycket tuff marknad. Jag tror att jag kan bidra till företagets utveckling genom mina erfarenheter från att ha varit med och bidragit till Volkswagens utveckling sedan 2004.

Rulla till toppen