Mångmiljonsatsning på Gustavsvik

Publicerad: 2013-11-11   Uppdaterad: 2013-11-12

 Lekland och stugor med egen brygga är några av satsningarna som ska fördubbla antalet besökare på Gustavsvik bad och camping i Örebro. – Vi kommer att bygga ut upplevelsebadet, och titta på att bygga ett modernt gym inom kort. År 2020 ska vi ha en miljon gäster per år, säger Magnus Nilsson, vd på Gustavsvik...

 Lekland och stugor med egen brygga är några av satsningarna som ska fördubbla antalet besökare på Gustavsvik bad och camping i Örebro.

– Vi kommer att bygga ut upplevelsebadet, och titta på att bygga ett modernt gym inom kort. År 2020 ska vi ha en miljon gäster per år, säger Magnus Nilsson, vd på Gustavsvik Resort, till Sveriges Radio. Företaget ska satsa drygt 100 miljoner kronor i både badet och campinganläggningen. Målet är att fördubbla antalet besökare och att bli Sveriges mest attraktiva aktivitetspark till 2020. Satsningen innebär bland annat en inomhuslekplats i direkt anslutning till äventyrsbadet, så att de yngre barnen kan gå mellan badet och lekplatsen utan att behöva byta om. På campingen ska det bland annat byggas ett minizoo, en sommarscen och nya stugor vid de konstgjorda sjöarna. Där kommer varje stuga att ha en egen terrass och badbrygga.

Bygget av bland annat lekplatsen vid äventyrsbadet kommer att påbörjas i början av 2014 och resterande satsningar i etapper fram till 2020.

Rulla till toppen