Så drabbas Mobile Livings kunder

Publicerad: 2015-03-29   Uppdaterad: 2023-04-18

Företaget har gått i konkurs, så mycket vet vi, men vad händer med privatpersoner som haft affärer med bolaget? Vi har talat med Jörgen Trygg, platschef på Östgöta Camping i Mantorp. Cirka 60 anställda på nio olika bolag berördes när Mobile Living Group försattes i konkurs den i början av mars i år, men vad...

Företaget har gått i konkurs, så mycket vet vi, men vad händer med privatpersoner som haft affärer med bolaget? Vi har talat med Jörgen Trygg, platschef på Östgöta Camping i Mantorp.

Cirka 60 anställda på nio olika bolag berördes när Mobile Living Group försattes i konkurs den i början av mars i år, men vad händer med kunderna?
– Till en början fick vi många telefonsamtal, men nu har det lugnat sig. De som har blivit drabbade eller undrat över något har fått svar på sina frågor, säger Jörgen Trygg som har daglig kontakt med konkursförvaltaren Mikael Kubu.

Vad händer exempelvis om en privatperson har lagt handpenning på ett fordon?
– Är fordonet beställt på fabriken är handpenningen förlorad. Vi har dessvärre haft två, tre kunder som har blivit drabbade. Detsamma gäller de som haft ett presentkort. De var köpta i ett bolag som inte längre finns och därmed gäller de inte längre, förklarar Jörgen Trygg.

Vidare förklarar Jörgen Trygg att fabriksgarantierna på fordonen fungerar precis som tidigare. Däremot upphör det fria fukttestet som ingick i samband med köp av ett fordon hos Mobile Living Group.
– Fel som uppstått vid leverans tar konkursförvaltaren hand om, tillägger Jörgen Trygg.

Vem kan oroliga privatpersoner kontakta med liknande frågor?
– De är hjärtligt välkomna att ringa oss på Mobile Living Center i Mantorp så ska vi försöka besvara deras frågor, avslutar Jörgen Trygg.

 Läs mer om konkursen här:
Nya besked om Mobile Living
Mobile Living Group i Konkurs

 

Rulla till toppen