Läget i fokus för ny campingkedja

Publicerad: 2016-02-10   Uppdaterad: 2016-02-10

Svenska Campingpärlor är en helt ny campingkedjan som drivs av Grönklittsgruppen. Målet är att bli Sverigeledande för campingar med toppläge.  – Cityläge, nära nöjespalats eller grymt naturläge – alla campingar i Campingpärlor ska ha det där lilla extra, säger Helen Arnesson, ansvarig för Campingpärlor på Grönklittsgruppen. I dagsläget ingår sju campingar i den nya kedjan....

Svenska Campingpärlor är en helt ny campingkedjan som drivs av Grönklittsgruppen. Målet är att bli Sverigeledande för campingar med toppläge. 

– Cityläge, nära nöjespalats eller grymt naturläge – alla campingar i Campingpärlor ska ha det där lilla extra, säger Helen Arnesson, ansvarig för Campingpärlor på Grönklittsgruppen.
I dagsläget ingår sju campingar i den nya kedjan. Ambitionen är att bli ledande i Sverige och att antalet ska utökas till mellan 10 och 20 campingar de närmaste två åren.

Det senaste tillskottet är Duse Udde Camping utanför Säffle, som togs över av Grönklittgruppen i början av året. De övriga sex är Mora Camping, Orsa Grönklitt, Orsa Camping, Siljansbadets Camping och Rättviks Camping. Samtliga campingplatser presenteras på den nya webbplatsen Campingparlor.se och har en gemensam bokningstjänst.

Rulla till toppen