Bredare Kistamässa

Publicerad: 2019-11-12   Uppdaterad: 2023-04-18

Det mobila livet, i husbilar och husvagnar, växer rekordsnabbt. Av den anledningen kommer Caravan Stockholm att vända sig till en bredare målgrupp.

Bredare Kistamässa
Intresset bland barnfamiljer för camping ökar.

– Klimatmedvetna människor som vill semestra hållbart driver på utvecklingen, säger Eva Francke, mässansvarig för Caravan Stockholm. En stark trend är att checka ut mobilen, leva aktivt nära naturen och få uppleva en äkta stjärnhimmel.

Nästa upplaga av Caravan Stockholm, på Kistamässan 13–16 februari 2020, kommer att hålla fast vid det breda utbudet av husbilar och husvagnar och samtidigt utöka segmentet av destinationer, resmål och aktiviteter.

Det kommer att finnas ett helt nytt område där man hittar allt från de roligaste upplevelseparkerna och bästa golfbanorna till de intressantaste konstrundorna och de mest kulinariska matupplevelserna. Visionen är att Caravan Stockholm ska vara ett smörgåsbord av allt inom camping och friluftsliv.

– Vi ser hur allt fler unga investerar i husvagnar och en tydlig trend bland kompisgäng, som vill resa iväg och samlas kring en aktivitet. En förklaring är att fler och fler väljer att semestra i Sverige. Hälften av svenskarna reser överhuvudtaget inte utomlands. Dels vill man skona klimatet, dels spelar den svaga kronkursen in, menar Eva Francke.

Rulla till toppen