Camping i norra Tyskland / av s2henke

• 11 svar
Camping i norra Tyskland
2017-02-13 kl 21:06

Vi är väldigt sugna på att dra över husvagnen till Tyskland. Är det någon som har tips på bra campingar, av resort typ, med de mesta bekvämligheter.

Tacksam för alla tips!
/Henrik

2017-02-14 kl 07:40

Här fins alla campinger i Europa
http://da.camping.info/campingpladser

2017-02-14 kl 17:21

Jag kan varmt rekommendera Campingpark Sudheide.Här finns jättefina ställplatser för husvagn och supermoderna duschar och toaletter.Här är rent och snyggt och det finns trevlig personal som pratar bra Engelska.Nybakt bröd finns förstås oxå att beställa till morgonen.Är man intresserad så ligger Bergen Belsen (Koncentrationslägret) enbart några kilometer ifrån Campingen.Anne Frank och hennes syster Margot dog i detta lägret.

2017-02-14 kl 18:01

Var i norra Tyskland hade ni tänkt åka? Att tex köra till Berlin är ju inte så långt, den vägen har jag kört många gånger och det går fort dit, även med husvagn/husbil

Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Drar en Hobby 545 KMF DL Edition -2018
Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-02-16 kl 02:35

Vi tänker oss i området runt norra kusten, även mot Danska gränsen. Söker något som liknar Daftö, Böda eller liknande.

2017-02-16 kl 15:44

Vi ska ner till Tropical Islands som ligger i Krausnick och det är Europas största vattenland och där kan man både vara inne och ute så man är inte beroende av vädret, blir nu 3:e gången vi åker dit och gillar man att bada så är det toppen.

Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Drar en Hobby 545 KMF DL Edition -2018
Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-02-18 kl 14:30

Jag har kikat på http://www.stubbenfelde.de som verkar vara nåt i den stilen som du är ute efter.
Vore trevligt att höra om nån här besökt denna camping och hur den isåfall upplevdes.

2017-02-18 kl 22:06

Vi stanna en natt på Alfsee i slutet av augusti i fjol. Här finns nog det mesta under högsäsong, men när vi var där var det lågsäsong och vi var där bara i 13 timmar.
http://www.alfsee.de/
Väldigt rent och snyggt.

35-40 mil från danska gränsen.

73 mil från Landskrona
http://manssonslatadagar.blogspot.se/2016/08/248-733-km.html

Opel Insignia sports Tourer CDTI 4x4 195hk BiTurbo 2014
Cabby 650+ F3 1700kg 2008
Billeberga / Skåne
2017-03-09 kl 20:45

Har nog kommit fram till att vi åker till Legoland och sedan vidare till något ställe precis in i Tyskland vid Danska gränsen. Några bra tips på det? Vad finns mer runt Legoland att hitta på för en 3 åring?

2017-03-09 kl 21:22

Givsgud Zoo (djurpark) Lite annorlunda djurpark. Verkar öde vid infarten men man tar med bilen in och stannar och går vid flera olika stopp.Ibland så går man inne bland djuren tom små apor runt benen. Har även en stor lekplats i utkanten av parken. Lalandias bad i Billund är fint men dyrt och stimmigt. Brukar nöja oss med en halv dag i badet. Bo gör ni nog enklast på Legolands camping så har ni nära och slipper p avgift.

2017-03-10 kl 05:36

www.stenaline.nl/en-GB-nl/
en alternativ väg till Tyskland :-)

• 11 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1425 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 543 fristående campingplatser och 462 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 420 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2018-01

• Husvagn & Camping 2017-12

• Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07