Camping Luleå / av Erikas

• 2 svar
Camping Luleå
2017-03-19 kl 10:13

Hej! I sommar kommer vi hälsa på min mans familj i Luleå, och har börjat titta på campingplats.
Vi ska campa med vår husvagn. Vi är en liten familj bestående av mig själv, mannen och vårt barn som kommer vara 2,5 år när vi är där.
Står och väger mellan First Camp, EFS Sundet och Örnvikens Camping.
Lutar mer åt EFS Sundet just nu, eftersom vi inte är ute efter något "lull-lull". Vi vill bara ha en bra plats att ställa vagnen på, där vi troligtvis kommer sova och äta frukost i första hand. Sedan är målet att ta cyklarna in till centrala Luleå där släkten bor.
Men sedan såg jag priset. 290 kr för Sundet och från 300 kr på First Camp. Där ingår ju även WiFi i priset (även om det inte är en prioritering). Örnvikens camping hittar jag inte mycket info om. Tjänar man ändå på att ta en dyrare camping?
Har ni legat på någon av dessa campingar, och kan ni rekommendera den i så fall? För/nackdelar?
Skulle gärna höra från någon som legat på flera av dem och kan jämföra!

2017-03-19 kl 10:37

Hej Erikas.För ett par år sedan låg vi på First Camp i Luleå.Detta är en riktigt stor camping.Vår upplevelse var att där var extremt mycket barn och stoj och man fick vara mycket uppmärksam om man behövde iväg med bilen så att man inte råkade köra på någon.WIFI fungerade inte där vi låg.Här fanns även positiva saker såsom att man kunde välja att stå på asfalt eller på gräs.I receptionen fanns dator man fick använda gratis.Det sanitära var ok,men inte mer.Jag skulle påstå att detta är en camping i Norrmännens smak för här kryllade utav Norrmän då vi var här.Personligen kommer vi inte tillbaks hit om vi är i krokarna,men smaken är ju olika.

• 2 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03