• 8 svar
Campingpersonal
2008-08-02 kl 10:44

Nu när jag sitter och deppar över att semestern är slut och samtidigt summerar sommarens campande är det egentligen bara en sak som jag tycker att jag kan klaga på. Nu är det inget högljutt klagande, inget som direkt förstört för oss eller något jag drömmer mardrömmar om men i alla fall. Det jag talar om är sommarpersonal på campingarna.På flera campingar vi besökt i sommar tas man emot av extrapersonal som tagits in över sommaren. Det man inte verkar tänka på är att den personalen måste utbildas. Vi har flera ggr blivit felinformerade om hur saker och ting fungerar. Vi har fått dyrka upp el-skåp som "inte ska vara låsta", vi har tvålat in barnen bara för att sedan upptäcka att duscharnas varmvatten tar slut efter 10 sekunder. På flera ställen har vi fått felaktiga besked när det gäller utcheckning medan vi på andra ställen skickats från den ena änden till den andra i jakt på varm mat där man hänvisar till andra men ingen har mat alls.Det verkar lite som att man lämnar över till dessa ungdomar, vilket det ofta är, och sedan drar sig tillbaka utan att se till att det fungerar.Nu är jag ju inte dummare än att jag talar om detta direkt på campingen så jag hyser inget agg mot någon och förhoppningsvis ingen mot mig heller men det är lite störande när man inte tar sitt servicearbete på större allvar. Trots att semestern är till för att slappna av och njuta så innehåller den också mycket stress, speciellt när barn är med, då vill man att allt ska klaffa när man kommer fram.I övrigt tycker jag att det fungerat bra på campingarna, de vi besökt har varit välskötta och i alla fall ganska städade. Personalen är i de lesta fall väldigt tillmötegående och överlag är vi nöjda. Hoppas ni andra är det också.

2008-08-02 kl 15:54

jaha,jag måste säga att personalen på Gålö camping ( i sthlm) är kanonbra!!. De visade sig att de bytt ut elstolpar till nya fin fina grejer,vilket resulterade i att jag inte kunde koppla in mig,så jag frågade efter en adapter övergång till den Blå handsken,men fick beskedet att det inga hade,men personalen raggade upp en kompis till dom som åkte enkom bara för oss in till Haninge och löste detta problem åt oss,medans vi själva gick och badade,det var kanonbra! det är service det.

2008-08-06 kl 09:22

Det finns härlig personal lite här och där vill jag påstå. När vi under sommaren kom ner till Epernay i Frankrike efter 23.oo så hade man stängt vid kl 22.oo. Som tur är kom en kille som jobbar på anläggningen just förbi. Han hjälpte in oss till en plats ( förresten samma som vi hade förra året ) och sa att vi kan skriva in oss i lugn och ro påföljande dag och önskade oss välkomna. Härlig inställning och en skön vecka för övrigt med god fransk mat samt läcker champagne. Ibland är livet härligt!

2008-08-08 kl 22:50

Har stått några nätter på campingar i anslutning till STF vandrarhem. Funkar perfa! Allt funkar klockkeklart och personalen är vaken och ivrig att jag/vi skall trivas. Det är kanske inte fullutrustade campingar med pool och bastu i varenda servicehus men det som finns funkar och allt är i bra skick. Dessutom känner man sig verkligt välkommen

2008-08-12 kl 20:10

Det känns som personalen på de små och mindre välutrustade campingarna är bättre. Kan berätta om våra grannar på Dragsö camping som inte heller hade den blå kontakten, dom fick köra och leta för där fans ingen som kunde hjälpa till, inte ens rekomendera inköpsställe. Dragsö är den enda lite större camping vi besökt och aldrig mer. Dålig service, små o dåliga platser. Tacka vet jag små campingar med hemtrevlig personal.

2008-08-13 kl 17:56

Har besökt 8 olika campingar under sommaren. Har blivit väl bemött på samtliga. Har inte stött på något på någon camping som har gjort mig besviken eller missnöjd med den enskilda campingen. 3 av campingarna har varit CC och sköts exemplariskt.

2008-08-16 kl 21:03

Har besökt 11st campingar från Piteå i norr till Kolmården i söder under semestern osh faktiskt inte blivit besviken på campingen ej heller blivit illa bemött på nån av dessa.

2008-08-17 kl 11:50

Hej!Det är riktigt att det kan sägas mycket om campijngplatsernas personal, över lag tycker jag dock de oftast är trevliga och hjälpsamma även om det naturligtvis finns undantag.Tyvärr är de dåliga erfarenheter jag har haft inte relaterat till sommarpersonalen utan mera till ägerna själva.Ett par exempel:För ett par år sedan camperade vi på campingen i Vetlanda. Den ligger ned till en sjö och delar av den är ganska brant. Det var utanför högsäsongen så det fanns ingen i receptionen, jag ringde det angivna telefonnummer och fick reda på att jag kunde lägga pengerna i ett kuvert som skulle finnas. Nu skulle jag använda ett kvitto så det var ingen farbar väg. Vi avtalade då att vi skulle träffas nästa dag vid ett visst klockslag. Jag var där men ej campingvärden, samma sak dagen efter och så skulle vi fara vidare.Då jag ville göra rätt för mig försökte jag få tag i honon efter avresan. Jag fick då reda på att han hade varit tvungen att hastigt åka till Tyskland, därför hade han inte kommit. OK det kan ju hända. Jag bad att han skulle skicka en faktura, så skulle jag betala in avgiften omgående.Samtidigt påpekade jag att toaletten över lag var extremt smutsiga. Där skyllde han på skolorna som hade kanotskola i anslutning till campingen, han ansåg att antingen kunde man ta det som det var eller också kunde han stänga campingen efter skollovet.Jag nämnde också att jag tyckte det var mindre smart att placera handicaptoaletten överst på en brant backe när man till exempel kunde ha placerat det i receptionen som låg i bottnen av samma backe, det fanns utslagsback för fasta tankar så avlobbet var inget problem. Då fick jag svarat att det fulgte reglerna och att man ju kunde åka bil upp till handicaptoaletten.Nå någon faktura fick jag aldrig, så jag får väl se dessa gratisnätter som en kompensation för de skitiga toaletten och för det mindre lyckade placeribng av handicaptoaletten. Något som drabbade min fru som är handicappat.En annan gång blev jag avkrävt pengar för en turistkarta som tydlkigt var märkt GRATIS. Campingvärden tyckte han kunde ta betalt för den av sina gäster, i anna fall gick det för många åt. Nå jag fick den gratis på en närliggande mack.

• 8 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206