Campingplatser i Google Earth / av Bytheway

• 14 svar
Campingplatser i Google Earth
2016-04-01 kl 10:06

Hej. Jag kikar på campingar i Sverige och Norge. Och har hittat en del tillägg till Google Earth. Men tyvärr så verkar ett stort antal Campingar saknas.

Finns det någon som har en aning om hur man kan gå till väga för att få med samtliga campingar som är aktiva i just Google Earth?
Någon KML-fil som någon sitter på som man kan ta del av, länk eller liknande?
Detta betyder att jag har använt mig av alla de inbyggda funktionerna i Google Earth, så där finns det mycket, men inte allt.

Jag är inte bara snygg, jag är rik också!
2016-04-12 kl 15:14

På denna site finns en hel del godis: http://www.archiescampings.eu/

2016-04-13 kl 20:48

Archies filer är riktigt bra. Många campingar är det men inte alla. Ett tydligt problem är att de öppettider som är angivna kan vara riktigt gamla. Såg att jag inte hade uppdaterat våra uppgifter sedan 2014. Slarvigt av mig !! Det enda som är nästan heltäckande för Sverige är faktiskt H&C,s campingkatalog. För Norge tror jag att campingguiden.no funkar bäst.

Skalhamnsbo. (Nära Lysekil)
Bor numera i en Cabby 650+L. IT och Webb för Åsleröds Camping och Vandrarhem i Fjällbacka FC44
2016-04-16 kl 14:22

Pröv at titta här

http://da.camping.info/campingpladser

2016-04-18 kl 22:07

Bytheway skrev:
Hej. Jag kikar på campingar i Sverige och Norge. Och har hittat en del tillägg till Google Earth. Men tyvärr så verkar ett stort antal Campingar saknas.

Finns det någon som har en aning om hur man kan gå till väga för att få med samtliga campingar som är aktiva i just Google Earth?
Någon KML-fil som någon sitter på som man kan ta del av, länk eller liknande?
Detta betyder att jag har använt mig av alla de inbyggda funktionerna i Google Earth, så där finns det mycket, men inte allt.

har sett att det är flera som kommenterat detta, men inget om möjligheten att få in det i Google Earth, poängen med det är att sitta hemma i soffan och se hur det ser ut på platsen - givetvis beroende på upplösning. Till GPS.s finns det en hel del att ladda ner som POI. Men frågan gällde ju Google.

Pierre Palm
Uppdrag granskning wannabe
2016-04-19 kl 07:26

Archies har just det du frågar om. (Missade du det ?) Massor av campingar finns med. Viss information om öppettider som kan vara felaktiga noterade jag, se mitt inlägg ovan.

Skalhamnsbo. (Nära Lysekil)
Bor numera i en Cabby 650+L. IT och Webb för Åsleröds Camping och Vandrarhem i Fjällbacka FC44
2016-04-19 kl 08:56

Det ser intressant ut, har tyvärr inte hunnit kolla detta på grund av jobb och sen att man är så underbar att man använder sin lediga tid till att vara upptagen. :)
Men helt klart värt att kolla upp :)

2016-04-19 kl 09:46

Har Archies i GPS:en, men har tydligen helt missat att det går att ladda till Google Earth, ber om ursäkt, kanske även dags att byta signatur ;-)

Pierre Palm
2016-04-19 kl 11:27

mrcool skrev:
Har Archies i GPS:en, men har tydligen helt missat att det går att ladda till Google Earth, ber om ursäkt, kanske även dags att byta signatur ;-)

Ha ha, du med dagens teknik så är det ju omöjligt att hänga med.
Testa och kommentera hur det funkade för dig, har fortfarande inte hunnit... kanske på lördag.. :P

2016-04-20 kl 10:13

Ladda ner från Archies, i Google E - Verktyg - GPS - importera från fil - Välj GPX från Archies hämtade filer. Allt hamnar under "Platser" "tillfälliga platser" i google E. Fungerar helt ok, lite plottrigt på skärmen då hela namnet skrivs ut men det kan man bocka av i sidomenyn - på de platser man ej vill se.

Pierre Palm
2016-04-20 kl 13:09

Härligt. Då ska man se till att kolla det. :)

2016-05-29 kl 12:17

Hej igen, har precis köpt årets Bordatlas, på deras hemsida bordatlas.de finns möjlighet att ladda ner gpx fil till Google E då följer även sidhänvisning i atlasen med till Google.

Pierre Palm
2016-06-06 kl 19:54

Aha, det ska jag kika på.. :)
Satt precis och kikade på det.. Jag upptäckte det att man ska nog bara åka i Norge, finns ju hur mycket campingar som helst ju :) Fantastiskt :)

2016-06-17 kl 09:32

Det fungerar ju riktigt bra det där.. Skitkul att hålla på med och hur mycket campingar finns det inte?? :)
Så kan man alltid lägga in egen information om varje camping, så kanske man kan uppdatera arkivet till de som behöver det :P

• 14 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05