• 7 svar
farstanäs.
2010-05-25 kl 21:59

Många åsikter om detta.
http://lt.se/nyheter/1.837373--pigge-werkelin-vill-bygga-pa-farstanas
Ett fast boende på camping, är det bra?

2010-05-29 kl 17:09

Ack ja.Nu skall Pigge tydligen även förstörra campingplatser på fastlandet. Jag trodde i min enfald det räckte med de han har förstört på Gotland: Norderstrand är i princip borta, Snäck har han legat i delo med myndigheter i åratal för olagligt placerade villavagnar, Björkhaga har blivit ett fritidshusområde.Underbart om någon kunde sätta stopp för Pigge Werkelin, bevara mig för den sorts entreprenörer. mvh Hans Peter

2010-05-29 kl 18:31

[quote user="hpl"]
Ack ja.
Nu skall Pigge tydligen även förstörra campingplatser på fastlandet. Jag trodde i min enfald det räckte med de han har förstört på Gotland: Norderstrand är i princip borta, Snäck har han legat i delo med myndigheter i åratal för olagligt placerade villavagnar, Björkhaga har blivit ett fritidshusområde.
Underbart om någon kunde sätta stopp för Pigge Werkelin, bevara mig för den sorts entreprenörer.
mvh Hans Peter [/quote]Håller med, Norderstrand var en fin Oas i Visby, kanske inte superA servicehus men den fungerade bra och låg toppenplacerad intill Visby. Vi bodde där ofta och hälsade på vår älste son som arbetade och bodde på adelsgatan. ägarna ställde ofta upp utom säsong och lät oss bo där med egen nyckel till toer och duschar. Pigge och hans syster som styr SCR verkar vilja göra alla campingar till s.k. resorter med en massa oönskade lulllull som enbart kostar pengar. De verkar inte förstå andemeningen med camping, men det är inte mycket att göra mer än att undvika dessa campingar enär de verkar ha snurr på affärerna. Fram för stiilheten och enkelheten.

2010-05-29 kl 20:37

Dessa campingar skall hängas ut ordentligt sen hoppas man att man bojkottar dessa knösar,,, önskar Edling

2010-05-29 kl 20:48

[quote user="edling"]
Dessa campingar skall hängas ut ordentligt sen hoppas man att man bojkottar dessa knösar,,, önskar Edling
[/quote]Inget ont om dessa campingägare, de har kommit på en bra ide om hur man tjänar pengar och det är ju själva grunden till att man startar ett företag/affär. Dock är det inte min ide om camping med massa krimskrams etc. enkelt och lung och ro tycker jag om så därför söker jag dessa platser. Resortcampingarna har ju inte brist på kunder så det är väl rätt i tiden och de "enklare" campingarna finns ju lite här och där så vi håller oss till dem.
Synd bara att de blir färre och färre längs kusterna.

2010-05-29 kl 21:09

THEO jag instämmer till fullo med dej.mvh.Edling

2010-05-30 kl 13:24

Vad gäller Farstanäs så ligger Piggeärendet på is tills vidare. För det var ju inge vidare för oss campare!

• 7 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206