Härjarö Camping / av gt

• 27 svar
Härjarö Camping
2011-12-05 kl 09:38

I korthet.
Oerfarna, nuvarande ägare vad beträffande camping övertog/köpte Härjarö för någon tid sedan.
Huvudmålsättningen var att driva en konferensanläggning på Härjarö Herrgård med byggnation likt Pigge Wekelins "Drömstugan" (bostadsrätter) för att få köpare att tillgodose konferensanläggningens behov av sängplatser.
Projektet skulle, nu synbarligen, ske på bekostnad av campingen som för övrigt måste anses och uppfattas som "något katten släpat in" om man tar frånvaron av skötsel, hänsyn, utveckling, lyhördhet i beaktande. Fokus ligger åt helt andra håll.

Ägarna har uppvisat en fullständig okänslig attityd gentemot camparna, alla kategorier.
Tvångsförflyttningar både två till tre gånger allt eftersom planer och idéer förändras över tid.
Svartbyggen, oriktig information, illa genomtänkta diktat, underlåtenhet att åtgärda allvarliga fel trots ideliga påpekanden finns med i vågskålen. Tilltron, respekten och harmonin gentemot ägarna/campingvärden är som bortblåst. Hela atmosfären påverkas negativt. Camparnas åsikter/idéer saknar värde och får anses obekväma. Konflikter är tydligt närvarande.

Jag vill här ge ett litet exempel bland många på uppvisad frånvaro av initiativkraft, tillsyn och viljan att åtgärda anmälda fel: Dörren till köket vid servicehuset har saknat både lås och handtag hela sommarsäsongen och två hål med vassa kanter (stålkanter med risk för skador) användes för att öppna den för barn tunga dörren. Tröskel vid samma dörr, trasig och vickar så att det utgör fara med uppenbar klämrisk för barns fötter/barfota.
Det finns värre exempel och ett ärende handläggs för närvarande av hälsovårdande instans hos Enköpings Kommun.

Härjarö har en fantastisk natur i närområdet intet att förglömma. Avståndet till närmaste "handelsbod" vid Grillby är ca 2,5 mil. Det gäller att vara väl försedd innan ankomst.
Campingens utbud är nog av det minsta jag någonsin sett.

Härjarö är en camping som tappat fotfästet och gått i stå och behöver år för att nöjaktigt resa sig från nuvarande nivå. För campare har intressant område på "Kullen" utrymts till fromma för projektet "Drömstugan". Nivån och utformningen av projektet är mera av en dröm utan verklighetsanknytning.
Hela projektet och behandlingen av campare saknar motstycke.
Campingen behöver ny regi som uppvisar ödmjukhet, samverkar, respekterar och lyssnar på camparnas behov och önskemål. Först då finns det en chans till att campingen kan överleva.
Men vägen dit är lång och svår.

"Svinhugg går igen"!

2011-12-10 kl 13:26

Se den röda tråden i ovanstående inlägg. En camping att se upp med innan någon annan tar över och står vid rodret.

Se nedan överklagan SVT:
Stugby blir domstolsfråga
Uppdaterad 8 december 2011 - 14:29

Naturvårdsverket har beslutat att överklaga planerna på att bygga 40 semesterstugor i naturreservatet Härjarö utanför Enköping till mark- och miljödomstolen.

Stugorna ska vara bostadsrätter som kan hyras ut och är tänkta som komplettering till boendeformerna på området där det bland annat finns en campingplats. Länsstyrelsen har åtalsanmält en visningsstuga som byggts utan tillstånd.
.........................

Som campare har vi ingen organisation som för vår talan mot bl a oegentligheter. Därför skall vi vara tacksamma för detta FORUM.

Det som här skrivs är nog mera av "toppen på isberget" och jag tror fullt och fast på rubriken om nuvarande ägare/campingvärd blir kvar.

2011-12-10 kl 14:59

För ett år sedan spydde du galla över Ängsö Camping, och nu är det dags att göra det samma över Härjarö Camping, som båda ligger i samma geografiska område. För mig låter du som en säsongsgäst som förmodligen blivit nekad plats kommande säsong. Har aldrig bott på Ängsö, men däremot Härjarö som jag tyckte mycket om.

2011-12-10 kl 22:52

Hej "Embla".
Tack för ditt inlägg. Det är alltid obekvämt att göra sig till tolk för vad campare uttrycker muntligen och vad man själv tycker i en viss fråga. Du angriper mig utan att förstå vad saken gäller.
Vem står på camparnas sida?? Gör Du? Jag gör det, absolut. Det jag visar är inte till camparnas fromma. Få campare accepterar detta. Du tvingar mig mer eller mindre att i bild visa hur det är. Om Du är tillfreds med detta så är det Din sak. Utöver allt annat så är detta en talande beskrivning. Tyvärr kan jag inte återge doften. Jag har ett stort flertal bakom mig. Bilderna visar campingvärdens förmåga att driva campingen. Punkt slut!
Bilderna talar sitt tydliga språk. Bilden som visar likmaskar i köket visar maskar som enl Anticimex låtet sig växa i ca 5 – 7 dagar eller mera. Jag behöver inte kommentera mera.
Jag tror att flertalet campare är benägna till att "sätta ner foten" i det jag beskriver men få fattar pennan – och därmed riskerar att göra sig obekväm för vissa och få den kritik som du Embla framför.
Men hacka gärna på mig – ni som accepterar detta. Jag skriver absolut INTE om det inte behövs!
Campare – håll ihop!

Bild
En hel sommar utan ågärd trots påpekanden.

Bild

Bild

Bild
Likmaskar - otjänligt värre - sanering

2011-12-11 kl 11:56

För att göra en lång saga kort.
Härjarö är en alldeles förtjusande camping i tidigare skepnad. Senare år och speciellt under 2011 har campingen "glömts bort" och förlorat mycket av sin charm och harmoni. Orsaken är planer att bygga bostadsrätter som tagit resurser. Tvångsförflyttningar och annat a la "peka hela handen" har gjort campare både ledsna och bedrövade. Information som varit felaktig och illa genomtänkt gör saken än mera frustrerande.
Sköts dessutom campingen inte på ett acceptabelts sätt adderas tidigare frustration.
Särskilt för äldre "långliggare" har allt sammantaget blivit bekymrande. Dessa har pga ålder inte samma ork och möjlighet att dra upp stödbenen och åka vidare. En trivsam oas har blivit till något helt annat. Intet att förglömmas.
Min/vår huvudattraktion i campinglivet är att vara "på rull" så vi kommer inte att sakna Härjarö på något sätt. Vi hade heller inte för avsikt att vara där under 2012 års säsong.

Man behöver heller inte vara särskilt insiktsfull för att kunna förstå att det råder turbulens bland aktörerna som har ansvaret om Härjarös framtid. Framtiden torde enligt min mening vara mycket oviss. Följ gärna Härjarös framtid så kommer resultatet att visa sig att jag inte har haft så fel.
Mitt inlägg här i FORUM kan inte få Härjarö på fall. Det är i så fall långt flera andra samverkande faktorer och orsaker som styr den framtida tillvaron.
Att äga en camping är en sak – att ha förmågan att driva den är något helt annat. Man har säkert kvalifikationer som lämpar sig på annat håll, det är jag fullständigt övertygad om.

Tack för ordet!

2011-12-11 kl 13:05

Anm: Jag har på eget initiativ ändrat rubriksättningen.

2011-12-11 kl 13:53

Usch Kan det va campingen som gud glömde kanske !

Jag ska iaf glömma den .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

KÖR : Volvo V70 2,5T -99 & VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 555 F3 Crown -97 (stugan)

L-K-V-C = lägenhet-katt-volvo-cabby
2011-12-11 kl 14:57

Tack för informationen och bilderna GT. Det låter som om campingen har varit en bra camping en gång och att den ligger naturskönt. Det är synd att att en sådan camping får förstöras. Vi kommer inte att besöka denna camping om läget är som du besrkiver. Håll oss gärna underättade om det sker en förändring till det bättre.

2011-12-11 kl 17:54

Gud bevare mig vilket ställe. Tack för varningen!
P.S. Visst är det ett fint forum.D.S.

2011-12-12 kl 12:00

Tack för visad support både här och från annat håll.
Hypotes: Framför allt - Om campingen i framtiden drivs av den/de som kan, som vet, har rätta attityden gentemot campare och som ser campare som en tillgång och inte som en belastning så skall jag med glädje vara budbärare och ge Härjarö all den reklam det förtjänar.
Frank, då hör jag av mig.
I nuläget borde marknadskrafterna få framträda.

2011-12-18 kl 16:28

På begäran:
Försummelser går som en röd tråd i allt på Härjarö.
När vi anlade "golv" våren 2011 som nybyggare stod det att läsa på anslagstavlan att all nybyggnation skulle kontrolleras den 2 maj. Tyvärr kunde vi inte delta men senare frågade vi om vi hade blivit godkända.
Något rodnande fick vi till svar: "Det gällde inte i år, det gällde förra året".
Tänk Er - Att låta sådan information sitta uppe i över ett år och som inte gäller visar på försumligheter och dåligt intresse för sin verksamhet. Eller?

Att under september 2011 påstå att bygglov för hus är klart och då "tvångsförflytta" campare när inget bygglov givits enligt Bygglovschefen på Enköpings Kommun är att handskas lite väl vårdslöst med den sk sanningen.

2011-12-21 kl 16:33

Signaturen Embla nämner bl a Ängsö i sitt inlägg ovan.
ÄNGSÖ: Vägen till Ängsö camping var bedrövlig. Massor med hål som vid vattenfyllnad utgjorde en stor dold fara. Campingvärden svarade campare vid åtskilliga påpekanden - "det är Västerås kommuns ansvar". Något mera gjordes inte.
Efter flera års klagan fotograferade jag av samtliga hål och skrev en skrivelse till Västerås Kommun, Västmanlands Läns Tidning, Länsstyrelsen, Lokalradion UTAN att involvera campingvärden.
Jovisst, jag fick direkt positiv kontakt med både kommunen och NCC och efter två veckor rullade vägmaskinerna in och asfalterade den ca 1 km långa vägen ner till campingen. Under tiden fördes ett positivt informationsutbyte. Och fint blev det. Svart, fin jämn asfalt. I camparnas mun, de som visste, kallade den för min väg. Några av Er har kanske åkt på den nya vägen?

Beträffande Embla: Jag blev väl inte särskilt glad av vad Embla skrev. Men det var väl heller inte meningen.
Embla har inte varit på Ängsö och vet således inte hur det fungerar där. I allt jag skriver finns det som oftast en anledning till att berömma, ge tips och ventilera det goda. Men ibland finns det fog för att framföra det som under lång tid passerat det som inte är till gagn för oss campare. När ett stort antal campare går med "knutna nävar i byxfickan", då är det viktigt att säga ifrån. Det gör jag. Förhoppningsvis i tron att det kan bli till det bättre. Inget av vad jag skriver är på något sätt okänt för campingvärden.

Men bryr man sig inte så är FORUM "den sista vägen". Då måste vi reagera.

2012-01-24 kl 00:30

Hej camp7171!
Registrerad 2012-01-23kl 22:29 och redan efter 10 minuter ett inlägg fullt av felaktigheter.
Jag framför inte något på "hörsägen" som Du utan jag försöker verifiera sanningshalten vilket jag tycker Du också skall ha som ledstjärna.
Lögn 1. Vi lämnade Ängsö helt frivilligt utan någon annans medverkan. Således inte utkastade.
Lögn 2. Vi har med vänner och bekanta ätit på restaurangen på Härjarö ett flertal gånger och varit fullt nöjda med det. Vet ingen som blivit sjuk mm.
Lögn 3. Jag har inte varit någon talesman för några campare på Ängsö.
Vi blev lovade två år på "Kullen" men blev tvångsförflyttad likt många andra till "Plattan" vilket inte var något alternativ för oss. Det finns de som blivit förflyttade upp till 4 gånger allteftersom planer och beslut rasat in. Var på nöjdhetsskalan tror Du att dessa befinner sig.
Vi hade i övrigt bara tänkt oss två år på Härjarö som utgångspunkt.
Bilderna i denna tråd är inte att betrakta som skitsnack. Det är verkliga bilder som talar sitt tydliga språk. Bilder behöver man inte lyssna på – dessa tittar man på. Trivs man med dessa så är det upp till var och en att bedöma.
För någon dag sedan ändrades förutsättningarna för Härjarö vilket står att läsa på deras hemsida.
Inte helt otänkbart en frukt av vad som varit och allra helst under 2011. Tidig vår 2011 stod det i Enköpingsposten att "campingen skulle utvecklas".
Vad det blev vet vi alla utom möjligen camp7171.
Nåväl - Nya aktörer vad gäller driften kan bli ett lyft i rätt riktning för alla campare.Det är bra tom mycket bra.
Mycket mera skulle kunna sägas men Du saknar totalt insikt om de faktiska förhållandena.

2012-01-24 kl 17:53

O herregud... är du en sån där nitisk pensionär som inte har någon annan fritidssysselsättning än att kolla på campingplasen vad som är galet och sen driva det till leda??? Skaffa ett liv isf...
Om inte, så är det intressant information.... men jag skulle vilja ha det styrkt från någon mera oberoende....

För oss, mig och min fru, som hemskt gärna skulle vilja driva en campinganläggning så låter det lite som ett nederlag...
jag menar, om vissa personer kan sprida en massa ord omkring sig på internet, vem kan kolla om det stämmer eller ej? Har du några referenser att kungöra GT?

2012-01-24 kl 18:29

Milken skrev:
O herregud... är du en sån där nitisk pensionär som inte har någon annan fritidssysselsättning än att kolla på campingplasen vad som är galet och sen driva det till leda??? Skaffa ett liv isf...
Om inte, så är det intressant information.... men jag skulle vilja ha det styrkt från någon mera oberoende....

För oss, mig och min fru, som hemskt gärna skulle vilja driva en campinganläggning så låter det lite som ett nederlag...
jag menar, om vissa personer kan sprida en massa ord omkring sig på internet, vem kan kolla om det stämmer eller ej? Har du några referenser att kungöra GT?

Det bästa du kan göra när du framför "din" åsikt angående en persons debattinlägg är att bemöta vad han skriver och inte varför han skriver.

För egen del blir jag inte upphetsad utan bedömmer "GT's" debattinläg just för vad där står.

Har inte besökt campingen så egna erfarenheter saknas.

2012-01-24 kl 20:04

LGC: Jag vet inte om du läser fel eller nåt, men jag bemöter verkligen det han skriver...
Läs gärna en ggn till så får du se...
Läs gärna övre halvan av mitt inlägg...

2012-01-24 kl 22:18

GT har skrivit om det han anser avviker från campingen idag i motsatts till hur den drevs av tidigare ägare. Att sedan Camp7171 slänger in ett inlägg som raljerar med GT:s information förändrar inte min tilltro till GT. I mina ögon sett så har GT lämnat information både i bild och text som verkar korrekt. Ingen kan heller ta Gt:s åsikt i från honom. Speciellt inte när någon annan inte presenterar motsatsen på ett trovärdigt sätt.

2012-01-25 kl 00:14

Milken skrev:
LGC: Jag vet inte om du läser fel eller nåt, men jag bemöter verkligen det han skriver...
Läs gärna en ggn till så får du se...
Läs gärna övre halvan av mitt inlägg...

GT kom med en mängd påståenden i sina debattinlägg

Min fråga till dig:

Med vilka ord bemötte du dessa påståenden?

Har du varit där och sett med egna ögon?

2012-01-25 kl 08:37

Hej Milken!
Att driva en camping kräver ett genuit intresse för människor, social kompetens och att kunna sätta kunden i fokus. Vidare krävs lyhördhet för kundens behov, vara synlig och ha förmågan att se ev kritik som guld värd för att utifrån detta värdera möjlighet till förändring. Öppen dialog utan att gömma sig bakom skriftliga diktat som saknar kontakt med verkligheten i praktisk betydelse. Hade Härjarö haft ett uns av ovanstående så hade jag inte behövt skriva ett ord likt denna tråd.Kom ihåg. Härjarö skiljer sig markant i negativt avseende och skall därför belysas. Dessbättre finns det campingar som förtjänar mycket av beröm.

Ser man campare som en belastning och inte en tillgång så är "loppet kört". På Härjarö var campingen något som "katten släpat in" då fokus låg på "bostadsrätter" och konferansanläggningen.
Din/Er attityd gentemot ambitiösa pensionärer är redan nu illavarslande. Vem tar parti FÖR campare. Vem för campares talan?Ja, INTE är det SCR.
Visade bilder talar mer än vad som visas - det åskådliggör den grundattityd som finns hos ägarna i vidare bemärkelse.
Så det är dags för en egen utvärdering om sina egna egenskaper i ärendet.
Man skördar det man sår och får det betyg man förtjänar.

2012-01-25 kl 10:46

Milken –Du frågar efter referenser.
Campare är "på rull", "säsongare" eller både och. Vad gäller "säsongare" så har de möjligheten att se, utvärdera och bilda sig en djupare uppfattning om vad som sker på en camping.
Här är situationen faktiskt snarlik vad som förevarit CAREMA, lex Maria och lex Sarah. Den drabbade har svårt eller vågar helt enkelt inte säga sin mening mht sitt beroendeförhållande. Man ventilerar dock sitt ev missnöje inom gruppen men inte till den/de som har ansvaret.
Känns situationen igen? Är Du kanske en bland de som enbart besöker campingvärden vid betalning och ler i mjugg.
Jag har ur ägarens/ campingvärdens perspektiv blivit något av "Gossen Ruda" och blir därmed obekväm som vågar och tar upp händelser till de som bär ansvaret och här i Forum för att belysa problemen. Det passar inte.
I Sverige skall vi vara "lagom", inte för lite och inte för mycket. Situationen på Härjarö kräver typ "mycket" men passar inte camp7171 eller embla. Så är det bara.
Konkret: Jag har i alla fall fixat vägen ner till Ängsö. Vad har mina belackare gjort för campingens fromma.

2012-01-25 kl 18:50

Hej alla glada campare.

Fick av en bekant veta att det pratas om Härjarö här på forumet i negativa tongångar och som en Camping man skall akta sig för att besöka för att den drivs av okompetenta ägare som inte brys sig om camparna för fem öre och att de inte lägger ner en krona på utvecklingen av anläggningen, klart att jag blir förvånad av dennes Gt s upplevelse av vår fina camping på Härjarö, vilket givetvis är trist, men som i alla andra branscher så kan man inte göra alla nöjda och i detta fall har vi tydligen misslyckas totalt.

Låt mig i allfall när jag ändå är inne i ert forum som ägare till Härjarö camping få berätta hur vi upplever hur vi jobbar med vår camping utifrån vår horisont, Jag tänker inte bemöta eller ge mig in i Gt specifika händelser och upplevelser hos oss det tillför inget, det är hans upplevelse av oss och det får man respektera.

Att driva Camping är som på de flesta andra ställen i det här landet är inget lätt uppdrag vare sig att driva eller att investera i då lönsamheten i att driva en liten camping i dag helt enkelt är för dålig,. Annat var det förr när stat kommun och lansting ägde dessa anläggningar och pumpade in miljoner av våra skattepengar i både fastigheter och driftsbolag.

För min del som ägare av Härjarö är campingen en mycket viktigt produkt i den totala produktportföljen som Härjarö levererar, där både stugor, båthamn, konferens, lägerverksamhet, försäljning av mark ingår i utbudet. För att kunna utveckla campingen på Härjarö behöver vinvestera och då måste man ompröva, testa, förnya och kritiskt granska sin egen verksamhet, vilket vi gör dagligen. I vårt fall har vi konstaterat de här två åren att vi har bra drag i verksamheten tre och en halv månader om året och att de som ligger på säsong hos är en mycket viktigt ekonomiskt produkt för att vi skall kunna bedriva verksamheten som vi vill. Vi behöver nu få in fler gäster i både camping, stugor och konferens, kanske sälja av ytor på vår stora mark som 10 månader om året står tom och där i stället utveckla olika projekt som kan ge lönsamhet och kapital till hela området, och turen för oss på Härjarö är ju att den som äger driften också äger fastigheten så självklart finns det ett genuint intresse av att allt skall fungera annars sågar jag ju av den gren jag sitter på själv, eller hur? Så man kan fatiskt säga att ju fler områden inklusive camping vi kan starta upp, förnya och investera i och som blir lönsamt här på Härjarö inklusive campingen faktiskt för campingen framåt och möjliggör investeringar som annars vore omöjliga för oss.

När vi tog över Härjarö för två år sedan hade den tidigare ägare helt tappt greppet, om anläggningen helt ,camparna själva hade tagit över området med egna postlådor, biluppställningsplatser, gamla bildäck och traskga båtar stod överallt. Här hade man tagit för sig av 300m2 stora tomtplatser utspridda över hela markområdet och campingen såg tyvärr ut som ett flyktingläger där fylla och bråk, avundssjuka härjade fritt. Man bodde här i stort sett året runt utan några som helst regler och visad hänsyn och lagen om störst går först gällde för hela området. Det här är ju inte camparnas fel utan avsaknaden av ledning/ ägare och det skall också noteras att flera av dem som fans kvar och blev kvar trots detta ingår inte i ovan beskrivning.

För att komma tillrätta med detta påbörjade vi för en tid sedan ett arbete inklusive investeringar på 1,5 miljoner per år för att skapa förutsättningar för en förändring till det bättre. Vi började införa enkla och tydliga SCR regler så att fler skulle kunna trivas på Härjarö , inte bara de som tar för sig först och gapar mest.

När man genomför ett sådan här arbete så skapar det naturligtvis motsättningar, frågetecken och ilska men också missnöjdhet och skitsnack, och tyvärr inte sällan rena falsarier som om att tex campingen kommer stänga för det skall byggas hus här. Det har vi som sagt räknat med. Vi har också räknat med att en del kommer att lämna oss då förändringarna och kraven nu blivit norrmala vilket i de flesta fall varit bra då vi kunnat bygga upp en i stora delar ny kundbas för vår camping.

Härjarö vrids nu sakta om till en mindre men bra camping som skall passa alla, en camping där det ordning och reda råder utan att det för den sakens skull skall upplevas som trist och tråkigt samt vara allt för krävande, att sedan en del upplever detta som jobbigt och dåligt det måste man som sagt räkna med.

Avslutningsvis så skall det väl erkännas att vi också självklart gör och har gjort misstag under resans gång, och vi har också säkert ibland haft personal som inte motsvarar era förväntningar, och självklart har vi säkert någon gång glömt en soppåse i servicehuset över en helg, och ja vi har möss på Härjarö vår anläggning ligger på landet. självklart inte ok , men helt mänskliga tillkortakommande, med andra ord precis som er campare och alla andra på denna planet, ibland räcker vi inte riktigt till och självklart skall vi uppmärksammas när vi gör ett dåligt jobb.

Med det sagt får jag tacka för mig i ett för övrigt mycket bra forum ni har här "jag har lärt mig massor i kväll". ☺ och Till signaturen G t beklagar jag givetvis att du upplever vår camping så illa, men då är det ju jättebra att det finns andra fina och trevliga anläggningar där ni förhoppningsvis kan hitta hem och trivas på. Till er andra kan jag bara rekommendera att prova på Härjarö vid tillfälle så får ni bilda er en egen uppfattning om vår produkt, och påtala gärna för oss på plats om både era positiva och negativa upplevelser det tål vi.

Med vänlig hälsning och hopp en kanonsäsong 2012 oavsett om du Campar med husvagn, tält eller bil.

Thomas Sved
Härjarö Resort
Styrelseledamot / ägare

2012-01-25 kl 20:11

Tack Thomas Sved!

Det gläder mig att Du nu framför Din åsikt i ärendet. Det gläder mig att Du nu lovat förbättringar till det bästa inför framtiden. Det förpliktigar. Då har denna tråd nått genomslag i så måtto att Du nu lovar alla campare något att se fram emot och det är det som är grunden och syftet med trådens upplägg att det i slutändan skall gagna campare. Det finns ingen väg tillbaka, det finns bara en väg framåt och då har vi samma uppfattning. Samma utfästelser gjorde Du dock i Enköpings Posten våren 2011 så framtiden får visa vad resultatet blir.

För att vara sanningsenlig Thomas så var det Din/Er mäklare som vid visning och försäljning av hus som upplyste presumtiva köpare om att "Campingen skall bort på sikt" vilket även sedermera bekräftades av Din kollega som är Vd för campingen sagt inför ett flertal campare.
Detta väckte naturligtvis oro bland campare.

Jag/Vi har lätt för att trivas varhelst vi är i världen men mitt engagemang tar vid när jag ser hur andra upplever det frustrerande under rådande förhållande. Exempel. Att behöva flytta, bryta upp altan, förtältsgolv upp till fyra gånger kan knappast ge positiva vibbar. Där tycker jag en ursäkt vore på plats.

Jag/Vi återkommer gärna till Härjarö vilket jag uttryckt i skilda sammanhang. Dock inte som "säsongare" under rådande omständigheter.

Nu när Jan och Susanne tar över driften så tror jag på ett lyft framåt i alla avseende och jag har då all anledning att ge dem full support. Det gagnar alla campare.

Din vägran att försonas ser jag som en svaghet.

Jag föreslår att vi nu avslutar "stridigheterna" med ett elektroniskt handslag via detta forum och därmed har vi lagt det som varit bakom oss och "jobbar" på ett bra Härjarö i framtiden, ett Härjarö som gagnar alla campare.

Med vänlig Hälsning!
Åke Gustavsson alias GT

2012-01-25 kl 20:15

Tack för ett konstruktivt svar i denna tråd. Kan sällan bli bättre än när den utpekade ger sin version av verkligheten. Med den inställningen som du beskriver så tror jag säkert att Härjarö komemr att bli en camping att vara stolt över. Har också full förståelse för att saker och ting måste ske med en ekonomisk måttfullhet och att allt inte går att ändra på en gång. Tack för ditt inlägg och tack även till GT som har haft kurage att ta upp och peka på saker som har lett till missnöje. Detta är en av de bättre konstruktiva trådar som har skrivits sedan jag blev medlem i detta forum. Tyder på mycket kurage från båda parter.

2012-01-25 kl 20:46

ja precis det jag menade... Jag tyckte det var fel att det bara skulle klankas ned en massa utan att den utpekade fick möjlighet att svara.... Det fria ordet på Internet är bra, men det hade gått väldigt långt med alla dessa påståenden... men nu kom ägaren själv in och bemötte kritiken på ett mycket bra sätt... Så ska det vara, men det är inge självklarhet i alla situationer... Internet har ju sån genomslagskraft oxå....

Men jättebra att alla fick säga sitt i ärendet...

Och till sist... Jag har inget emot pensionärer,,, men jag såg nästan min egen far i sammanhanget.... Han klagar och ser precis samma saker och jag brukar då ge honom gliringar om det...:)
så...

2012-01-25 kl 23:54

Milken skrev:
Och till sist... Jag har inget emot pensionärer,,, men jag såg nästan min egen far i sammanhanget.... Han klagar och ser precis samma saker och jag brukar då ge honom gliringar om det...
så...

Jag förstår.

Happy End

2012-02-03 kl 07:32

"Tyck till om SCR-campingar du har besökt" uppmanar Jenny Floden i en tråd från 2011-10-03.

Likt filmrecensioner, bedömningar av restauranger, service hos flygbolag är det naturligtvis även viktigt att campingar skall kunna utsättas för campares vakande öga.

Men när sakfrågan/bedömningen inte bemöts med sakligt motargument utan enbart med personangrepp i syfte att misskreditera så har "angriparen" tappat fotfästet.

Påståendet angående vår sorti från Ängsö är falsk, lögnaktig och är fabricerad i syfte att skada. Även andra påståenden är lögn.

Har framför mig den handling som är vår uppsägning och som redovisats för campingvärdarna i okt 2010.

Dessbättre finns denna handling och utkast till ordalydelse även i ett antal vänners datorer med tidsangivelser okt 2010. Vid kontroll skulle handlingarna även klara en juridisk process i bemötandet av falska anklagelser.

2012-02-10 kl 09:34

På förekommen anledning!

Bilderna. Först: Bilderna visades med anledning av Emlas inlägg.Bilderna representerar långt mera än vad som visas – nämligen något än mera viktigt --TIDSFAKTORN för overksamhet.
Låset representerar en hel sommar, likmaskarna 5-7 dagar enl Anticimex, råttan som lika gärna kunde vare en sopsäck, skräp eller annat minst 4 dagar.

Signaturen "Härjarö" anger "glömt över en helg". Sanningen är den att åtgärd sattes in först torsdagen den 8 sept. Och då först efter min anmälan.
Ta också en funderare om varför ingen tidigare har rapporterat detta. Vad indikerar detta Jag vet.

"Härjarö" talar i ekonomiska termer men mycket av vad som sker är i sig att betrakta som kostnadsneutralt.

Vad mera, håller man campare i "tukt och förmaning" så måste man själv svara upp mot att "handla som man lär". Görs inte det så får man naturligtvis finna sig i kritik.

Jag vill göra er uppmärksam på att jag till ledningen framfört en mängd positiva förslag till förbättringar grundat på erfarenhet från andra campingar och från campare på Härjarö. Tips på förbättringar i kundrelationen. Ingen respons över huvud taget. Inte ett svar av värde.
Man ser bara allt som min egen uppfattning om tingens ordning vilket förpassar de som tycker som jag till "inte hörbara". Jag är bara obekväm!

• 27 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Sök tester

Välj husvagn eller husbil, märke och sök bland våra tester

Senaste testerna

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2012-05

• Husvagn & Camping 2012-04

• Husvagn & Camping 2012-03

• Husvagn & Camping 2012-02

• Husvagn & Camping 2012-01

• Husvagn & Camping 2011-12

• Husvagn & Camping 2011-11

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter