Hundägare se upp för campingen i Å;hus / av fly

Hundägare se upp för campingen i Å;hus
2010-04-08 kl 21:20

Ser att den info. som jag tagit fram ,till stora delar redan distribuerats,, finns en hel del att tillägga till utredningen men jag förhåller mig avaktande tillsvidare p.g.a.ej fullständiga uppgifter som jag väntar skall inkomma.. Fallet kommer att tas upp på högre nivå för att få ett rättvist system ...Finns en uppenbar risk att ytterligare problem kan växa om ej något radikalt sker ...tills vidare m.v.h. Edling

2010-04-08 kl 22:19

Utredningen?
Högre nivå?
Uppenbar risk?
Ytterligare problem?
Nu är väl det ändå dags för moderatorerna att gå in och rensa innan nämnda företag går in och stämmer tidningen för förtal bl.a. Med tanke på rubriken så kan man undra om campingen utgör ett verkligt hot mot hundägarna.
Råder det inte fri prissättning i landet? Handlar det på något sätt dolda avgifter? Gilla läget eller byt camping!!

2010-04-08 kl 22:30

Larzan nu får du väl ta och trappa ner lite på tonenBLANDA INTE IN TIDNINGEN I DET HÄR .,,uppfattat,,, Samtliga punkter som du nämner vill jag göra klart för dig att det är jag som är engagerad i och jag har på eget initiativ utan påtryckning tagit mig an denna uppkomna situation M.V.H., Edling

2010-04-08 kl 23:45

Larzan: Jag uppskattar att du är vaksam och lyfter upp något som vi andra kanske missar.
I just denna tråd tror jag du är medveten om vilket syfte rubriken har. Alltså inget fysiskt hot mot hundägarna från campingen, utan en ren upplysning att något är annorlunda på denna camping gentemot andra campingar. Något annorlunda som informerar just denna besökare att den fria prissättningen gör att ett husdjur kostar en extra avgift. Jag kan inte se att denna vår tråd förtalar campingen utan förmedlar bara en krass verklighet.Som moderator skulle jag definitivt reagera om vi genom forumet sprider felaktig eller förvrängd information. Då speglar vi inte ett verkligt förhållande. I nuvarande stund ser jag ingen anledning att rensa i just denna tråd.Inlägg i ett forum likt detta sorterar inte under tidningens ansvarige utgivare. Det är den som skriver ett inlägg som är ansvarig för innehållet och att innehållet inte strider mot tidningens regler. Det hör till en seriös tidnings uppgift att försöka hålla samma nivå på inläggen som om det skulle ligga under utgivaransvaret. Där får vi alla hjälpas åt så vi inte trampar snett. Det är också en moderators uppgift att göra en första grovsållning. Skulle det ändå bli fel går redaktionen in och rätar upp oss i våra påståenden. Till sist: Från att som i tråden hittills beskriva ett verkligt förhållande, till att tidningen skulle bli stämd för förtal, ser jag därmed inte realistiskt.
Än en gång tack för din positiva vaksamhet Larzan./Roland , moderator

2010-04-09 kl 10:00

Edling, Du har, så vitt jag förstått, tagit på Dig en uppgift som går ut på att styra campingägarnas prissättning. Du lär få mycket att göra med tanke på antalet campingplatser som finns. Det är säkerligen inte bara Åhus som tagit sig friheten att själva sätta sina priser. Sedan har vi alla fabrikanter av husvagnar, husbilar, dragbilar etc. kanske skall vi även ifrågasätta deras rätt till att själva styra sina prisbilder. Jag kanske är dum eller gör det enkelt för mig men om jag inte tycker en produkt är värt sitt pris så köper jag inte. Det gäller även campingavgifter. Jag måste dock beundra Dig för Ditt engagemang.
MVH
inla.

2010-04-09 kl 13:12

Tråden är ett tydligt exempel på hur bra ett forum kan vara.
Jag menar att man som hundägare får veta vart man inte ska åka. Synd på Oknö som var en härlig camping tidigare.
Synd också att det inte står i SRC:s katalog var hundägare får betala extra för ingenting.

2010-04-09 kl 14:51

Som det har påtalats står det ju var och en fritt att välja/välja bort produkter, inklusive campingvistelse, som man inte tycker har ett rimligt pris.Följaktligen skulle det aldrig falla mig in att campa på till exempel Böda sand där en campingtomt utan el i juli kostar 285 kr (345 kr med ström, alltså 60 kronor för strömmen!) för mig och min hund. Jag som är singel betalar säkert en hel del för de (säkert utmärkta) barnaktiviteter som finns där. På Regnbogens camping skulle priset bli 235 kr utan ström, 264 med ström. Nu tänker jag inte campa där heller, men det har inte direkt med saken att göra vad jag personligen skulle göra och inte. Jag försöker bara ge ett perspektiv.Jag förstår inte heller varför hunden ska kosta 40 kronor, men å andra sidan inns det mycket i denna värld som jag inte förstår. Till exempel hur det kan anses som acceptabelt att ta 60 kronor för strömmen mitt i sommaren...Campingen har självklart rätt att ha vilka priser man vill, både för ström och husdjur, och det är bra att det informeras här om tokiga priser.Så tack för varningen!

2010-04-09 kl 15:41

Jaha du Azawi det är ju så att ju mer man rotar i ski--n ju mer luktar det,jag har upptäckt att det luktar utan ens röra i det...OK. Visst var och en gör som de vill och tycker än så länge. MVH.Edling

2010-04-10 kl 13:25

Tänkte bara tipsa om Gustavsviks camping i Örebro som vi skall besöka i sommar. Det är en fem stjärnig camping som har det mesta och tänker även på oss hundägare, dom har bla. hundrastgårdar och speciella duschrum för hundar/husdjur! Och enligt informationen som dom har så ingår allt detta i campingavgiften, alltså inget tillägg för husdjur!

2010-04-11 kl 04:39

Kan också passa på och tipsa om en campingar där hundar är välkomna utan avgift.Finns ju många!
Bl.a Björkängs camping där det finns en utmärkt hunddusch...likaså Stockens camping på Orust.
Man väljer själv vart man vill campa.Trist med dessa avgifter för husdjur,förvisso.
En elavgift på 60:-/dygn mitt i sommaren är ju inget vidare det heller...Ju fler som reagerar desto bättre! =)

2010-04-11 kl 09:40

Man kan ju också börja varna för campingar som tar extra betalt för dusch..i form av dusch-automater..

2010-04-11 kl 09:53

Zubac, spelar det nån roll för dig, du campar väl ändå inte i sverige.

2010-04-12 kl 01:29

2010-04-12 kl 07:40

[quote user="Lalle"]Zubac, spelar det nån roll för dig, du campar väl ändå inte i sverige.[/quote] Jag campar inte heller i utlandet!Kanske skulle vilja stana på en camping här nån dag..varför inte,men med dom ocker priser och att jag måste ha gällande SCR-kortet gör att jag avstår från det.Visst finns det så kallad Qvick-stopp...men vem vill vara uttkörd från campingen tidigt på morgonen...inte jag!Så visst spelar det roll för mig också.

2010-04-12 kl 08:21

Jag får väl försöka vara medlare i denna konflikt, när det gäller priser på camping så stöder jag zubac i hans upp fattning till 100% det är inte alltid jag gör det, men detta är ett sådant till fälle, jag har varit på regenbogen några gånger jag tycker systemet ar bra, sen kan man tycka att det är att gå lite långt med en hund avgift, men att det skall vara defienerade prissättning är väl ganska skälv klart det är det ju överallt i samhället, hur mycket det skall inne fatta och hur höga prisena skall vara kan diskuteras, in för campingen en sådan prissättning med vettiga priser kanske jag börja besöka lite större campingar igen efter några års bortovaro,
jag har besökt Åhus-camping många gånger innan regenbogen övertog den, så jag kann jämnföra för och nu, hadde de där inte skett ett övertagande så hade campingen varit nedlagd idag,
mvh BeRo

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206