Nonchalans hos Marstrands Familjecamping / av tommy

• 5 svar
Nonchalans hos Marstrands Familjecamping
2005-08-15 kl 21:25

Jag vill varna för Marstrands Familjecamping och deras nonchalans mot campare. Vi mailade en bokning av plats på onsdage för att besöka nämda plats över helgen. Dagarna gick och vi hörde inte ett ljud från dem. På fredag kväll åkte vi dit ut och möttes av "det är fullt". Ja men vi hade bokat via nätet, sa vi. Det ända vi fick till svar var en axelryckning. Likaså när vi påpekade att de då kunde svarat detta på vårt mail. Det var bara att tråckla sig bort därifrån och åka tillbaka.

Tur i oturen, på tillbakavägen hittade vi vid Instöbrons fäste ett rastställe som man får stå på.
Det var alldeles vid vattnet, lungt och fridfullt och där stod vi hela helgen till en betydligt lägre avgift (160 kr) dock utan el och dusch.
Jag rekomenderar denna plats. Det är kioskägaren som sköter den.

2005-08-15 kl 21:41

Tack för upplysningen tommy.
Denna nonchalans från campingägare som behandlar sina ev. gäster på det viset skall man hänga ut offentligt.
Dom kanske inte tänker på vilken genomslagskraft internet har, men det kanske dom upptäcker när det är försent!
Jag har i alla fall noterat setta.
mvh. Björn L.

2005-09-28 kl 22:54

Varför inte fixa till en sida med campingar som inte sköter sig ? Det skulle vara mycket lättare för oss alla samt att campingägarna snart skulle känna till listan. Tror inte dom skulle vilja hamna på den listan.
MVH Uffe.

2005-09-29 kl 08:39

Ett tips till redaktionen:

Go wap!

Så kan man från nallen slå in exvis riktnumret och få en lista på campingar med kortfattat omdöme, kanske bara i form av ett antal stjärnor.

Iden är alldeles ny (35 sek) och kan behöva några tänk till..

2005-09-29 kl 21:49

Hej Tommy.
Jag skickade ett mail till Marstrands familjecamping i dag ang. hur ni blivit bemötta där.
Här är svaret som jag fick därifrån:
Hej Björn!

Tack för ditt mail. Det var upplysande.

Om jag förstod det rätt så är det inte du själv som har råkat ut för detta?! Det hade varit bra om "Tommy" själv som hört av sig till oss. Då hade vi haft en chans att undersöka vad som hänt. Vi skickar alltid en bokningsbekräftelse till våra gäster och vad jag kunde förstå av inlägget hade "Tommy" inte fått någon.

Naturligtvis kan det har skett ett misstag från vår sida, men det händer ibland att vårt virusprogram inte släpper igenom mail där det finns virus. Det är ungefär fem till tio i veckan av alla hundratals mail.

Vi rekommenderar därför alla som bokar per mail att alltid se till att man får en bokningsbekräftelse. Om man inte får en per mail är det alltid bäst att ringa för att på så sätt få sin bokning bekräftad.

"Tommy" har tyvärr aldrig själv lämnat ett klagomål till oss, men vi tycker naturligtvis att det är tråkigt att han har fått ett dåligt intryck. Tyvärr är det svårt att reda ut detta så här långt i efterhand.

Med vänlig hälsning

Anette Torkelsson
Marstrands Familje Camping
----- Original Message -----
From: BJÖRN LÖFVENIUS
To: info@marstrandscamping.se
Sent: Thursday, September 29, 2005 3:42 PM
Subject: Info från campingportalen Husvagn& Camping

Hej.
Skickar över lite att läsa ang. er camping. Kanske något att beakta? Hur kan man som ett serviceorgan bete sig så här gentemot sina gäster
mvh. Björn L.

Forum > Campingsplatser > Nonchalans hos Marstrands Familjecamping

" Föregående Nästa "

Tipsa en vän

Av: tommy Datum: 2005-08-15 21:25:54

Jag vill varna för Marstrands Familjecamping och deras nonchalans mot campare. Vi mailade en bokning av plats på onsdage för att besöka nämda plats över helgen. Dagarna gick och vi hörde inte ett ljud från dem. På fredag kväll åkte vi dit ut och möttes av "det är fullt". Ja men vi hade bokat via nätet, sa vi. Det ända vi fick till svar var en axelryckning. Likaså när vi påpekade att de då kunde svarat detta på vårt mail. Det var bara att tråckla sig bort därifrån och åka tillbaka.

Tur i oturen, på tillbakavägen hittade vi vid Instöbrons fäste ett rastställe som man får stå på.
Det var alldeles vid vattnet, lungt och fridfullt och där stod vi hela helgen till en betydligt lägre avgift (160 kr) dock utan el och dusch.
Jag rekomenderar denna plats. Det är kioskägaren som sköter den.

Rubriker på svar
SV: Nonchalans hos Marstrands Familjecamping Bjorn 2005-08-15 21:41:53
SV: Nonchalans hos Marstrands Familjecamping ljungauffe 2005-09-28 22:54:35
SV: Nonchalans hos Marstrands Familjecamping Luke 2005-09-29 08:39:41

Svar
SV: Nonchalans hos Marstrands Familjecamping
Av: Bjorn Datum: 2005-08-15 21:41:53

Tack för upplysningen tommy.
Denna nonchalans från campingägare som behandlar sina ev. gäster på det viset skall man hänga ut offentligt.
Dom kanske inte tänker på vilken genomslagskraft internet har, men det kanske dom upptäcker när det är försent!
Jag har i alla fall noterat setta.
mvh. Björn L.

Av: ljungauffe Datum: 2005-09-28 22:54:35

Varför inte fixa till en sida med campingar som inte sköter sig ? Det skulle vara mycket lättare för oss alla samt att campingägarna snart skulle känna till listan. Tror inte dom skulle vilja hamna på den listan.
MVH Uffe.

Av: Luke online Datum: 2005-09-29 08:39:41

Ett tips till redaktionen:

Go wap!

Så kan man från nallen slå in exvis riktnumret och få en lista på campingar med kortfattat omdöme, kanske bara i form av ett antal stjärnor.

Iden är alldeles ny (35 sek) o

För att kunna skriva i forumet måste du vara medlem och inloggad.
Bli medlem här. Är du redan redan medlem kan du logga in här.

Forum > Campingsplatser > Nonchalans hos Marstrands Familjecamping

" Föregående Nästa "

Tipsa en vän

• 5 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1592 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 581 fristående campingplatser och 654 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 357 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2020 -10

• Husvagn & Camping 2020-09

• Husvagn & Camping 2020-08

• Husvagn & Camping 2020-07

• Husvagn & Camping 2020-06

• Husvagn & Camping 2020-05

• Husvagn & Camping 2020-04

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842