Priser
2005-01-30 kl 11:44

Hej. Undrar om det är någon mer är jag som blev besviken på priserna(fr) i den nya SCR:s tidning. Det är ju lite fel att man måste sitta hemma och planera hela resan så man inte går på en nit när man ska betala. Thord

2005-01-30 kl 17:39

Hej abbey74

Jo jag blev mäkta irriterad då jag såg att priserna är "Från" och inte under högsäsong. Det brukar ju skilja en hel del på "från" priser och till högsäsong priser.

Vette katta om man överhuvudtaget skall köpa SCR-märket i år. :o(

Servicen blir ju bara sämre och sämre...

Tack & Hej
Markus Vesala :o/

2005-01-30 kl 20:59

Hejsan abbey74!

Jag håller med dig fullständigt ang priserna hos SCR Camping. För det första börjar det bli dyrt att campa och nu försöker dom dölja priset på det viset som du beskriver. Det är bättre att utnyttja F-campingarna eller så kan man använda sig av campingcheque. Då vet man att priset alltid är 129,50 kr och när man kan använda sig av campingcheque. Kolla på: http://www.campingcheque.se/se/

2005-01-30 kl 21:03

Vadå, anges bara en nivå, dvs under lågsäsong? Har inte kollat så mycket i den nya tidningen ännu. Kan ju bli en riktig överaskning efter någon vecka om man inte kollat upp ordentligt vid ankomst!

2005-01-31 kl 13:05

Hej
Jag håller vekligen med er om att det är dåligt när dom bara skriver från-priser och inte även skriver högsäsongpriset. För vi vet ju att det skiljer sig ordentligt. Eller hur?

2005-01-31 kl 21:21

Hej abbey74 !!
Jag kör aldrig in på dessa campingplatser om jag inte är alldeles tvungen till det. Det är ju rena rövarpriser och ska de nu inte visa hur mycket de tar, i tidningen, så är det ju inte någon mening med att trycka denna tidning.
Det är bättre att utnyttja F-campingarna. Så gör jag. Bättre att gynna dessa campingplatser istället. För de är ofta mycket trevligare och har mer personlig service.

2005-02-01 kl 00:56

Där sa du något Leif.

Man blir faktiskt bemött på ett lite annat och trevligare sätt hos många F-campingplatser. Det verkar som om dom fortfarande har den gamla goda serviceandan i seg. Då smittar det gärna över på en annan så att man blir riktigt glad inombords, eller hur?

Hoppas verkligen att vi alla kan göra skillnad och bruka F-campingplatserna mera.

När är det planerat att den nya F-camping foldern kommer ut i år från H&C sida?

2005-02-01 kl 10:42

Marcus!
Läste precis att H&C skickar med foldern i nr:4 av tidningen.
Mvh Marienett

2005-02-01 kl 11:10

Jag tycker det är helt uppåt väggarna! Skrev t.o.m ett mail om det till SCR, svaret jag fick från Lars-Erik Hörmander:

"Att vi har beslutat att publicera från priser är baserat på marknadsundersökningar och att det är den prissättningsmetod som övrig besöksnäring arbetar med.
På Internet kan man finna campingplatsernas kompletta prissättning se www.camping.se/ resp campingplatsnr."

Tänk bara på alla de utländska turisterna som besöker oss, det kan ju bli en obehaglig överraskning då det är dags att betala.

Det kanske är dags att bojkotta SCR?

2005-02-01 kl 11:17

Jag håller med "Heka" att det är tid att bojkotta SCR.
De tror att de kan göra som de vill. Det är väl ända medlemmarna som ska bestämma ????

Jag röstar för att bojkotta SCR och inte ta in på campingar som är anslutna till dem.

Vem mer ställer upp ??

2005-02-01 kl 14:40

Hej.
Jag håller med Leif att vi får bojkotta SCR campingar.
Thord

2005-02-01 kl 15:52

Tack Marienett för infon.

Jag är med Leif.

MED förbehåll att kunna ta in på SCR campingplatser som tar imot en, fast man inte har giltig kort. Men med internationell campingkort (Det har gått förr).

Går det inte så vänder jag min åttahjulare och brukar mina Norska oljepengar någon annanstans...;o)

Vi må ju tänka på alla campingägare som sitter mellan barken och veden. Då dom fort blir oskyldigt drabbade.

Från prat till handling...

Tack igen
Markus Vesala :o)

2005-02-01 kl 20:47

Som campingplatsägare och SCR medlem, kan jag bara säga att jag håller med er!
Det är inte bra att en kund kommer till oss och inte vet priset på förhand!
Detta är defenitivt inget som vi campingägare drivit igenom. Vi är lika förvånade som ni!
Hoppas bara att ni inte kommer låta er ilska gå ut över dom i receptionerna i sommar. Vi ska försöka att skylta upp dom aktuella priserna så tydligt som möjligt!
mvh
claes

2005-02-01 kl 21:04

Hej Nossen !!

Detta måste ju gå att ta upp med SCR. Vem ska bestämma hur det ska se ut i tidningen "Camping & Stugor i Sverige" Är det SCR, campingägarna eller medlemmarna som ska bestämma ?? Nog borde väl de flesta av parterna sammarbeta för ett bra resultat.

2005-02-01 kl 21:12

Helt rätt Leif!
Och räkna med att vi kommer att ta upp det! Jag har bara kännt till det i två dagar, och har knappt hämtat mig från "chocken".
Det har inte varit någon diskussion eller information om dett i förväg. Om det varit det, så hade det säkert sett ut som tidigare år!

Nu är det nog försent att trycka en ny katalog. Får se om vi kan få förbundet att skicka ut tilläggsinformation till alla prenumeranter!

mvh
Claes

2005-02-01 kl 22:54

Tycker det är helt absurt att inte Ni campingägare har fått "tycka till" om den nya prissättningen.

Nog borde väl Ni vara Nummer ett att få bestämma om en så pass viktig upplysning? Ni får ju faktiskt mer att göra under högsäsong, då Ni redan är tungt belastade, tänk alla som kommer att ringa till Er och fråga om det aktuella "dagspriset".

Citat: "Baserat på marknadsundersökningar" som Lars-Erik Hörmander skrev till mig. Låter konstigt tycker jag...

2005-02-01 kl 23:10

Konstig filosofi SCR har att ange från-pris och riskera
att reta upp sina "kunder". Varför inte istället ange
högsta-pris och uppleva att kunderena blir positivt
överraskade när de betalar istället för att bli förb...

2005-02-02 kl 00:39

Hej igen

Detta med att man numera bara visar "från" priser i katalogen. Då har du som har tänkt till en vis campingplats inte en chans att läsa genom infobladet vad det egentligen kostar? För gör inte ni som oss att ni har den i bilen medan ni kör. Därefter ser efter en lämplig campingplats då andan faller på. Är det flera så väljer vi ofta den som ser okey ut och är billigast.

Då hjälper det lite att man kan finna dom andra priserna på nättet under respektive campingplats. Hur många av oss har en bärbar dator med oss i bilen som är påslagen?

Detta drabbar speciellt hårt oss som gärna vill resa runt lite med våra ekipage på semestern.

Nu gäller Caravan Clubens medlemmskort på samma sätt som märket från och med i år. Men fortsatt vet man alltså inte hur mycket en natt kostar via SCR campingblad.

Prat till handling. Jag tror jag skippar SCR-campingplatser i år och ger F-campingplatserna en ordentlig chans. Med förbehåll att vissa SCR-campingplatser låter oss kunder få campa utan SCR-kortet. Vet från flera campinplatser att dom blir hotade med utestängning om dom tar låter oss kunder campa utan SCR-kortet med årets märke på.

Så det bästa man kan göra för campingplatsägare är att fråga och ev. vända sin ekipage om man inte kan campa utan SCR-kortet. För som campingplatsägare så sitter man här mellan barken och veden. Vill inte att mina handlingar skall drabba dom utan ha frågat först. Men vill samtidigt bruka min rätt att säga ifrån på denna sätt och höftligt resa vidare.

Tack igen

2005-02-02 kl 00:46

Som Clas säger! Låt nu inte vår ilska gå ut över dom i receptionerna.

Tack igen

2005-02-02 kl 09:34

Jag har svårt att förstå varför jag överhuvudtaget ska campa på en SCR-camping, då måste jag ju betala för kortet först. Och vad får jag för det kortet? Inte något som jag har nytta av iaf. Nu blir man ju så illa tvungen ibland. Men det känns trist att betala för något som känns meningslöst.

2005-02-06 kl 08:29

Som cykelcampare på Gotland retade jag mig på attityden att "betala SCR-kortet annars kan du cykla vidare" när jag frågade vad jag skulle få för denna extraavgift.
Har avskytt och bojkottat SCR sedan dess...

2005-02-17 kl 20:47

För att slippa betala avgift till SCR och ändå använda SCR camping, så gå med i Caravan Club, så ingår denna kostnad i deras medlemsavgift (370:-), samt att man kan lägga sig på någon av CC:s campingar vilka i regel är mycket bättre skötta + att det är billigare.Och att du får Caravanbladet 6 gånger om året.
"Ametist"

2005-03-16 kl 11:23

Min fråga är vad campingägarna har för fördel av att vara anslutna till SCR?
Är det för att få stjärnor?
För min del spelar inga stjärnor roll, efter ett par år på vägarna med husvagn har vi lärt oss att ju färre stjärnor ju mysigare och personligare camping.
De 5-stjärniga campingarna tenderar att bli opersonliga och röriga. Mitt värsta minne av det är Lysingsbadet eller Grebbestad i julimånad....
Och varför tvingar man campinggäster att betala x-antal nätter i förväg!?
I Juli behöver väl ingen större camping vara orolig att inte få uthyrt.
På en camping blev vi tvungna att betala 5 nätter i förskott men efter 3 nätter stod vi inte ut i denna fullbelagda och röriga camping. När vi skulle checka ut stod det människor på kö för att få en plats. Följden blev antagligen att "vår" plats var dubbelt betalt i 2 nätter. "Goa" pengar antar jag. Det blir dock inte ett besök på den campingen igen av oss.
Varför har man en sådan rutin?

2005-03-18 kl 15:16

Jag håller fullständigt med Sassa om inlägget om priser på campingar.
Visst kan vi campa utan en massa stjärnor m.m. Vi som har Husvagn & Camping får ju tidningen om fristående campingplatser. Använd denna tidning och kör till dessa campingar. Därför anser jag att SCR:s campingar kan bojkottas. Återigen: Bojkottat SCR.

2005-03-19 kl 20:56

Campingplatserna har den fördelen att vara med SCR då dom får sin plats puplicerad i katalogen.

Men det finns som sagt alternativ. Skall bli intressant att få se hur det blir efter denna sommaren, hur utfallet blev? Hur många som "Bojkottade" i sommar.

MEN---JÄTTE---MEN. Bojkotta INTE campingplatserna snälla ni. Bojkotta kortet. Se gärna ovan. :o)

2005-03-20 kl 09:22

Hur ska man kunna bojkotta "kortet" om man inte bojkottar campingarna som kräver detta kort?

2005-03-21 kl 02:33

Hej Pandora

Citat:

Prat till handling. Jag tror jag skippar SCR-campingplatser i år och ger F-campingplatserna en ordentlig chans. Med förbehåll att vissa SCR-campingplatser låter oss kunder få campa utan SCR-kortet. Vet från flera campinplatser att dom blir hotade med utestängning om dom låter oss kunder campa utan SCR-kortet med årets märke på.

Så det bästa man kan göra för campingplatsägare är att fråga och ev. vända sin ekipage om man inte kan campa utan SCR-kortet. För som campingplatsägare så sitter man här mellan barken och veden. Vill inte att mina handlingar skall drabba dom utan ha frågat först. Men vill samtidigt bruka min rätt att säga ifrån på denna sätt och höftligt resa vidare.

Markus Vesala

2005-03-21 kl 15:42

Ja, du menar så. Ja det är ju marknadskrafterna som avgör - tillgång o efterfrågan - campingplatsägaren avgör ju om han vill sälja eller ej....

2005-04-28 kl 17:06

Jeg har camperet i sverige i mange år, nægter at bruge SCR kortet, hvis pladsen forlanger SCR kortet, viser jeg mit internationale kort, eller jeg kører igen, alle har sagt, okay kom bare ind, men er nu begyndt at kører sydpå, for pladserne i sverige ved at være for dyre, og det er synd, for sverige er et dejlig campingland, undskyld jeg skriver på dansk,
I ønskes alle en god campingsommer
Hilsen Mogens

2005-07-26 kl 21:26

Jag tycker inte att man ska bojkotta SCR men gå in på campingen och se hur det ser ut innan ni bestämmer er för att stanna eller ej.
Vi har märkt att de som har få stjärnor oftast är mysiga och har trevlig personal som gärna hjälper en till rätta.
De som har 4 - 5 stjärnor blir ofta för stora och röriga och så ska de ju ha hutlöst betalt.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1592 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 581 fristående campingplatser och 654 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 357 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2020 -10

• Husvagn & Camping 2020-09

• Husvagn & Camping 2020-08

• Husvagn & Camping 2020-07

• Husvagn & Camping 2020-06

• Husvagn & Camping 2020-05

• Husvagn & Camping 2020-04

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842