Privata Campingplatser / av Anonym 1093972392

• 17 svar
Privata Campingplatser
2014-06-30 kl 15:21

Hej forumet!

Är på jakt efter privata campingplatser. Typ i någons trädgård eller på deras mark. Jag gillar att det personliga med att campa på det sättet och det är kul att hitta nya platser. Är det någon som har några tips på sådana? Hur hittar man dem? Jag har haft svårt att hitta några bra på nätet.

Mvh

Tältaren

2014-06-30 kl 18:43

Den typen av camping som Du letar efter lär Du knappast hitta på nätet. Förr kunde man nog hitta en o annan liten "svartcamping" där man fick backa in mellan äppelträden, faciliteterna kunde bestå av ett utedass och en provisorisk dusch i källaren på boningshuset. Nuförtiden har ju både camparna och inte minst myndigheterna skärpt sina krav. Det enkla duger inte längre.

Men varför inte knacka på och fråga om det ser lämpligt och trevligt ut? Ibland hyrs det ju ut rum i vanliga bostadshus, då kan man nog även tänka sig att hysa ett campingfordon i trädgårn. Fast på nätet lär de inte finnas...

2014-06-30 kl 21:23

Titta i FC katalogen. Där kan du hitta små trevliga campingplatser med kanske 10-15 platser. Jag tror det är det närmaste du kan komma. Alternativet är att fricampa på någon lämplig plats.

LAEN
2014-06-30 kl 21:41

I Filipstad fanns det en mysig camping, det var vid någon herrgård eller nåt... Trevligt då man fick ställa upp vagnen utmed gräsmattan, "Långliggarna" hade sina 4 platser nere vid den lilla badplatsen... Bra skött av en tysk som verkligen verkade vilja att det var gemytligt...

2014-07-01 kl 10:16

Det finns en camping mellan Olofström och Svängsta i Blekinge. Det är en gammal bondgård vid en sjö. Där campar man på en äng intill sjön. Plats till ca tio vagnar. Vi brukar vara där på somrarna. Kolla hans hemsida djupadal.se

2014-07-01 kl 20:13

En camping som är lite åt det hållet är Läckö slottscamping.

2014-07-06 kl 07:20

Campit: du har ett PM

2014-07-06 kl 08:47

Jag har stått både förra året och nu i år på en "naturcamping" strax norr om Hoting utefter E 45. Campingen ligger vid sjön Röströmssjön. En liten mysig och lugn camping. Kilvamma camping.
Perfekt att stanna över på resa eller om man vill fiska eller bada i sjön.

Kör Subaru Forester med en Solifer 560 Artic pimpad med solceller.
CC 100556
2014-07-06 kl 22:14

Vi stod nu senast förra helgen på Aspö folkets hus Karlskrona som har sin egna lilla "camping" man står på gräsmattan utanför huset och har toan inne. Med elplats finns det också, men det är nog bäst och ringa innan man åker färjan för det är inte alltid man får tag på någon
http://www.aspofolketshus.se/

2014-07-17 kl 09:56

Aspö Fölkets Hus ser riktigt trevlig ut. Den måste jag testa!

Hittade även detta: www.camplot.com

De jobbar med att förmedla privata campingplatser i trädgårdar och på andra typer av tomter. Väldigt intressant! Jag har varit i kontakt med dem och de har precis lanserat, men har redan hunnit få in en del campingplatser! Ska bli spännande att följa dem för oss som gillar den här typen av camping!

//Tältaren

2014-08-05 kl 10:29

Hej Campit och ni andra,

Jag heter David och är en dem som står bakom www.camplot.com. För närvarande håller vi precis på att starta upp tjänsten och är öppna för tankar och feedback! Om ni är intresserade av att vara en av dem som är med och formar tjänsten gå gärna in och lägg upp en tomt och berätta vad ni tycker.

Hör gärna av er till mig om ni är nyfikna!

Mvh /David på Camplot (email: david@camplot.com)

2014-08-05 kl 15:42

Att ha hemsidan på engelska är ju ok. Men inte bara på engelska. Svenska bör finnas med som val. Sen priserna...stämmer dom? 18 euro per person och natt t.ex...det blir en del pengar för en familj med 2-3 barn. Billigare att ta in på en "dyr" SCR-camping.

2014-08-06 kl 16:56

Bra input, jo den svenska siten jobbar vi på! Den som lägger upp tomten bestämmer själv vad den vill ha betalt, men jag håller med. Vi ska bli bättre på att tipsa våra användare om vad som är rimligt!

2014-08-18 kl 12:56

Någon mer som har tips på privata campingplatser?

www.camplot.com ser riktigt bra ut! Jag ska lägga upp min trädgård där! Alltid bra med lite extra pengar och kul att träffa andra campare. Väldigt spännande med ett alternativ till traditionell camping.

//Tältaren

2014-08-19 kl 17:19

På gården utanför folketshus i GLÖTE i Härjedalen 12 km före Lofsdalen . Tillgång till el , kök , dusch och toalett . finns 8 platser.

2014-08-20 kl 22:02

Vi var till Vikbolandets naturist och familjecamping i helgen..
Där var det verkligen familjärt, trevligt folk och man kände sig verkligen som en i familjen... Lady days och kontakt om man vill själv.. Små egna ytor för sig själv eller hela campingens gemenskap.. Rekommenderas!!!

2014-08-21 kl 12:32

Till signaturen dleeb:
Du har fått ett meddelande jag vill du öppnar omgående.
ostbergr, moderator

• 17 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206