Ris och Ros / av hpl

• 3 svar
Ris och Ros
2007-09-02 kl 17:18

Hej!

Var i mitten på augusti och besökte Sibbarp Camping i Malmö. Det är tredje gången jag besöker denna camping. Första gången i början på åttiotalet var det trevligt att vara där. Andra besöket var strax efter sekelskiftet, då forsökta man ta betalt för en turistkarta från Malmö stad som tydligt var märkt GRATIS. Inte helt så trevligt. Jag tycker inte om att bli lurad.

Numera är det Malmö stad som driver campingen och man skulle tro det nu var ordning på torpet. Icke sa Nicke. När vi kom den 17 augusti på kvällen och skulle checka in, receptionen var full med nyanlände campare, och jag lämnade fram mitt Campingkort fick jag besked att jag skulle betala i förskott, när jag påpekade att jag hade ett giltigt campingkort svarade den något otrevliga personen som stod i receptionen: "Det är ju inget kreditkort det där, vi har blivit blåsta av så många att vi tar betalt i förskott". Det var alltså vacker till att gå upp och betala dagligen eller betala i förskott om man ville stå där ett par dagar som vi.

Man kan ju undra varför man i så fall är med i SCR där det i deras förmåner för campingkortet står att man har kredit i upp till 14 dagar.

Samma SCR kräver ju även fullständigt personnummer för att utställa kortet. För min del är jag medlem i Caravanclubb så man har även mitt medlemsnummer på kortet. Jag är alltså synnerligen lätt att hitta om jag sticker från betalningen.

Om otrevligheten skyldes att det var många gäster på campingen, och att man hade fått reda på när man började, att det skule lugna sig efter den 15 augusti, vet jag inte. Ett något konstigt påstående i så fall då Malmöfestivalen började samma helg.

Markertingerna av campingtomterna var nästan totalt överväxta med gräs. Resultatet var att campingvagnar och husbilar stod lite hur som helst. För att placera vår vagn på den anvisade tomt var det omöjligt att samtidigt håla säkerhetsavståndet på 4 meter till grannen.

Man kan ju undra hur Malmö Stad egentligen skall ha det med sin Campingplats. Man har ett drömläge nära Öresundsbron för de som skall vidare eller på en endagstur till Köpenhamn. En fin badstrand finns även i anslutning till platsen. Men man kan tydligen inte åstadkomma trevlig personal eller arendatorer.

Efter ett par dagar åkte vi vidare till Helsingborg och Råå Vallar. Efter all den kritik vi har sett av platsen i år var vi lite fundersamma. När vi kom fram ett par minuter över 12.00 parkerade vi först för att gå in och kola lite. Campingvärden kom ut och frågade om vi skulle stanna då hon var på väg hem för lunch. Ett snabbt beslut vi checkade in och fick bra och trevligt bemötande av värden. Vi fick reda på vart vi kunde stanna, sedan var det bara att köra in och ställa upp vagnen.

Att Råå Vallar är slitet kan inte förnekas, men det är rent och snyggt. Vi har i omgångar varit där genom nästan 30 år både som tältcampister och husvagns campister. Alltid trevligt bemötande och alltid rent i servicebyggnaderna, men de är slitna, det har nog inte lagts ner många kronor på underhåll i de gångna 30 åren. Sedan kan man ju fundera på om det är Helsingborg stad eller arendatorn som ansvarer för detta.

så ett stort fång tistlar till Malmö stad och personalen på Sibbarp Camping och ett lika stort fång rosor till personalen på Råå Vallar.

mvh Hans Peter Larsson

2007-09-03 kl 12:07

Hej! Håller helt med om den mycket undermåliga camping som Malmö stad har att erbjuda.
Disk och tvätt under bar himmel i skuggan av en sopcontainer.
Toaletter som såg dagens ljus på 70-talet.
Jag stannade en natt i början av augusti i år.
Reagerade också på förskottsbetalningen trots Campingkort.
Campingen hade noll koll på sina gäster. En husvagn hade trasiga cyklar, en hög med trätrallor och flera soppåsar bakom vagnen mot fritidsområdet.
Kiosk utan dagstidningar.
Påpekade mitt missnöje vid avresan.
Har också skickat bilder till Malmö stads fritidsförvaltning och påpekat den dåliga klassen på campingen.

2007-09-30 kl 12:25

Hej!
Jag var också på Sibbarps camping veckan efter Malmöfestivalen.
Gräset var då fortfarande oklippt, och betala i förskott fick jag också göra.

Informationen från receptionen om prisavvikelser på campingtomter fick jag först efter jag hittat min tomt, den var hundra kronor dyrare än den bredvid. Några renoveringar för 7 miljoner som det stod om i den här tidningen syntes inte ett spår av. Trasiga minigolfbanor, skabbiga byggnader.

Vem äger vattenrutschbanan som står i campinginfot? Den var stängd och som såg ut att inte varit i bruk senaste 10 åren. Totalt nedgången.

Ingen ordning alls bland de långtidsuppställda vagnar som stod lite hur som hellst.

Det kändes otrevligt och man vågade inte låta barnen leka fritt på campingen, då det också gick ett flertal yngre människor med pitbulls på campingen.

Hur kan denna camping ha fyra stjärnor? Sämre camping med bättre läge får man leta efter. Man får inget tillbaka för den dyra avgiften.

/Joachim

• 3 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2023-02

• Husvagn & Camping 2022-12

• Husvagn & Camping 2022-11

• Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206