Sämsta campingen? / av edenvsheineken

• 16 svar
Sämsta campingen?
2010-04-13 kl 18:34

Vilken är den absolut värsta och sämsta campingen du varit på ???

2010-04-13 kl 18:59

5 plats Röstånga.
4 plats Lovsjöbaden
3 plats Kronocamping Lidköping
2 plats Farstanäs
Jumboplatsen den tar Eklundsnäs.

2010-04-13 kl 21:46

då har man några att passa sig för alltså =P

2010-04-14 kl 10:02

Ja Du Edenvsheniken, hur skall Du göra? I denna tråden är Röstånga med på listan över de sämsta campingarna. I tråden om de bästa är den också med. Det är nog så att smaken fortfarande är som baken dvs delad. Det är som vanligt när det gäller omdömen om campingar eller tester av husvgnar etc man måste undersöka själv. Vad som är bra för mig är kanske inte lika bra för någon annan.
mvh inla.

2010-04-14 kl 10:12

Helt rätt Inla! Efter MINA behov är till exempel populära 5-stjärninga campingar som Gustavsvik (Örebro) och Lidköping (Kronocamping) på min "sämsta-lista" och enkla, lite ruffiga campingar som Tidaholm (den vi idrottsplatsen) och Bollekollen favorit-ställensom säkert skulle platsa på många andras "sämsta-listor".

2010-04-14 kl 11:53

oj, fasen det missadejag =)
ja hoppas att nån kan skriva utförligare om den platsen även om smaken e som baken :P

2010-04-14 kl 13:37

Vill inte säga värsta men campingar vi undviker är:
Skutberget, Karlstad. Alldeles för mycket säsongscamping. CC-campingPite Havsbad, Piteå. Ofräscha servicebyggnader, alltid kö till toa och dusch. (En mening är bortagen här innehållande kränkande text / ostbergr, moderator)
Sommarvik, Årjäng. Inte kvalitet för 5-stjärnor. Dåligt städade servicebyggnader.
Fjällbacka Camping, Fjällbacka. Alldeles för tätt mellan vagnarna. Känns inte inbjudande.

2010-06-22 kl 22:50

Stavrevikens camping utanför Sundsvall. Finns inget bra med den campingen. Totalt nedgången, ostädad, livsfarlig, sjaskig, illaluktande o.s.v. Trevlig ägare dock men det hjälper ju föga när man vill spy när man tittar in i servicehuset :-(

2010-06-26 kl 10:36

Vårat bottennapp vad gäller camping plats är Limhamn,Malmö Camping Sibbarp - M8. Den är totalt nedsliten och alldeles för dyr. Finns inget som campingen erbjuder utöver en fin utsikt över bron till Danmark.

2010-07-07 kl 21:15

Jag är en typisk 2stjärnig campare. Nothing fancy, asså! Toa o dusch, så e jag nöjd.
Åsa o jag e nog rätt lika, Ensamma bruttor med hund i en liten Alpine med röd dragbil.
När ni dissat en camping så gör det inget om ni specar klagomålen så man vet var skon klämmer.

2010-07-08 kl 09:32

Gå gärna in och betygsätt de campingar och ställplatser som finns i nya Campingkatalogen här på Campingglädje. Nu kan du betygsätta skötsel, service, standard, barnvänlighet och trivsel. Precis som tidigare kan du även skriva en kommentar för att förtydliga vad som är bra eller dåligt.

I varje nummer av Husvagn & Camping presenterar vi några av de betyg och kommentarer som kommit in!

Soliga hälsningar från Jenny

2010-07-08 kl 21:26

Vi går också på chajos och asawis linje, i vår bedömningsskala ger raka vita staket och restaurang med fullständiga rättigheter minuspoäng. Det enda kriteriet i katalogerna som vi litar på är ju mindre desto bättre.
Är vi en minoritet, eller är betygssystemet för endimensionellt?
Åke

2010-07-12 kl 00:17

Håller helt med Asawi. Det är omöjligt att skriva en lista som innehåller "hela" sanningen. Man kan endast skriva om sin "egen sanning". T o med den varierar med situationen för just den "resan". Ena gången vill jag ha liv o rörelse omkring mig, andra gången är man endast ute efter ett billigt övernattningsställe. Är alla ungdomarna med eller inte, vilket är målet, campingplatsen i sig eller något annat turistmål i närheten, hälsa på släkt eller vänner? Det som är viktigt för mig på alla ställen är dock trevligt bemötande från personalen, sedan är priset satt i relation till service o standard på anläggningen det som får en att välja komma tillbaka, eller inte.

2010-07-16 kl 17:29

Värsta (hitills) är Glyttinge camping. När vi ställt ordning vagnen upptäcker vi att grannen tillhör gruppen socialt utslagna, hans katter springer runt på vår plats, dryckeskompisar dyker upp... detta känns inget vidare. Sent på kvällen får vi byta plats. Kompisar som bor i sta´n berättar att det varit mycket skriverier om att socialen hyr platser där och att det varit mycket problem.Vid något tillfälle blev någon nästan dödad, tydligen!!! Fler "trashankar" finns utspridda på campingen upptäcker vi. Tycker det är konstigt att man inte kan upplysa detta när man vill boka in sig. Förstår nu varför det fanns så många tomma platser. Aldrig mer Glyttinge för oss!!

2010-07-18 kl 18:42

Har oxå legat på lovsjöbadens camping, inte skitigt direkt, men den utlovade badstranden var ca 3 meter bred och inte så fräsch.
Bara 65+ och säsongare, oxå ett minus tycker jag.

Annars vill jag ange Norrtälje och Vigelsjä camoing som den sämsta...... Ska försöka kommentera den på Campingglädje, så leta er dit för vidare info.....

2010-07-19 kl 13:44

Vad menar du med att leta sig till Campingglädje för vidare info? Du och vi är ju just i Campingglädje.
/Roland

• 16 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Sök tester

Välj husvagn eller husbil, märke och sök bland våra tester

Senaste testerna

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2012-05

• Husvagn & Camping 2012-04

• Husvagn & Camping 2012-03

• Husvagn & Camping 2012-02

• Husvagn & Camping 2012-01

• Husvagn & Camping 2011-12

• Husvagn & Camping 2011-11

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter