Skippa internet – få billigare avgift

Publicerad: 2015-08-28   Uppdaterad: 2015-08-28

Ägaren av  Hindås Marina Outdoor & Camping Village slår ett slag för teknikfri semester och erbjuder alla nerkopplade gäster rabatt. 20 procents avdrag på campingkostnaden gäller för de gäster som lämnar in sin smartphone, läsplatta och dator i receptionen när de checkar in. – Helt klart har det här skapat debatt. Några familjer har nappat...

Ägaren av  Hindås Marina Outdoor & Camping Village slår ett slag för teknikfri semester och erbjuder alla nerkopplade gäster rabatt.

20 procents avdrag på campingkostnaden gäller för de gäster som lämnar in sin smartphone, läsplatta och dator i receptionen när de checkar in.
– Helt klart har det här skapat debatt. Några familjer har nappat på erbjudandet medan andra har uttryckt att de tycker att idén är bra men det passar dem inte just den här gången, säger campingägaren Lasse Walkler.

Personligen tycker han att användanet av telefoner och datorer har gått över styr.
– Det är framförallt sorgligt att se ungarna sitta still hela dagarna och inte aktivera sig, säger Lasse Walkler.

Campingplatsen Hindås Marina Outdoor & Camping Village ligger några mil utanför Göteborg och är känd som en liten oas där lugn och ro gäller, och där camparna inte packas ihop som i en sardinburk. Utbudet av aktiviteter består av kanot- och båtuthyrning, klättervägg, vattencyklar, motionsspår samt vedeldad bastu.
– Jag är nöjd med det jag har åstadkommit och jag ska nog köra vidare med en teknikfri tillvaro till rabatterat pris, säger Lasse Walkler.

Rulla till toppen