Svensk camping,SCR Katalogen / av Amigo

Svensk camping,SCR Katalogen
2012-02-09 kl 14:55

Den nya SCR katalogen kom med posten i dag.Så kul att kolla priserna från 2011 tänkte jag ,vad snopen jag blev inga priser i katalogen längre.Nu har dom väl höjt så mycket att dom inte vågar sätta ut priset.Det får väl bli en liten överraskning när man kommer fram till campingen,har man glömmt eller vad tänker dom,klart att man vill veta vad det kostar,är det inte så eller har jag fel?

2012-02-09 kl 15:22

Visst känns det snopet. När man planerar sin rullande semester så är ju campingavgiften av vital betydelse. Man kan ju inte ringa runt tll alla tänkbara platser bara för att kolla priset.

2012-02-09 kl 15:32

gunnara skrev:
Visst känns det snopet. När man planerar sin rullande semester så är ju campingavgiften av vital betydelse. Man kan ju inte ringa runt tll alla tänkbara platser bara för att kolla priset.

Ja visst så tänker jag oxå ,skit att behöva ringa och fråga om priset.

2012-02-09 kl 15:32

Visserligen så campar jag inte här(aldrig i livet)men visst vill man veta vad det kostar..kan Reisemobil skriva priser på ställplatser så kan väl SCR sätta ut priser på Campingar..men..men

2012-02-10 kl 12:43

Jag tror helt enkelt att de inte vill. Det finns försäsongs priser, högsäsongs dito, kanske t.o.m olika priser innom campingen beroende på läge o.s.v. De räknar kallt med att har man väl kommit dit checkar man in... men inte jag .. aldrig på en SCR plats. :)

2012-02-10 kl 12:55

Jag Håller dig euroline-56 om man nu ska in på en camping kan man ta en fc-camping.

2012-02-10 kl 15:28

Dom flesta har väl internet på mobilen eller laptopen, inga problem att surfa in på den camping man är intresserad av och kolla priset.

2012-02-10 kl 15:54

Ok det har ju alla nu,tror en del.Men hur jäkla svårt är det att sätta ut priset i år när det varit så i alla år.Nu är det så att jag kanske tycker det kan vara roligt att jämföra priserna från föregående år.Konstigare än så var det inte.

2012-02-10 kl 16:13

Jag kommer ihåg att det var ett flertal campingplatser som inte hade priserna med i förra årets katalog heller, och jag frågade varför på en campingplatserna. Orsaken var att man numera har väldigt många olika priser under året, och att det inte fanns plats att redovisa alla i katalogen, och att redovisa "pris från" under låg och högsäsong i katalogen gav bara irritation.

Det är ju tillgång och efterfrågan som styr priset på allt annat i vårt land, så egentligen är det inte konstigt att även campingplatser har insett det och har flera priser under året för samma produkt.

Vill jag veta priset i förväg så kollar jag campingens hemsida via dator eller mobil.

2012-02-10 kl 17:51

Svar till Highlander det finns många campare som inte har tillgång till laptopp eler internet i telefon.

2012-02-10 kl 18:08

Jag tror att campingägare med SCR i ryggen biter sig själv i svansen när man inte visar dygnspriser och el kostnad.Vi campare har olika smärtgränser för vad en campingplats får kosta per dygn. Att betala 250:- för en plats per dygn när man själv håller sig med bostad är för mycket. Resultatet av de årliga prishöjningarna kommer till slut att leda till att majoriteten kommer att undvika campingplatser och ställa vagnen lite var som helst. Det skulle till någon form av protest för att få en förändring, eller så är det på det viset att kommunerna säljer av sina campingar där kravet tidigare var att alla skulle ha råd att campa och så byggs lyxanläggningar som ingen har råd att vara på. Själv kommer jag att inrikta mig mer på fricamping än tidigare, det är dessutom trivsamt att slippa all trängsel på många av våra storcampingar.

2012-02-11 kl 11:28

SCR har tyvärr hanterat sin marknadsföring på ett sätt som får oss att alltid välja en "fri" campingplats, om det finns, när det är dags att övernatta.
Tror inte att vi är ensamma om det.

2012-02-11 kl 13:36

Aldrig i livet skulle jag betala 250 - 275 kr för en natt på en campingplats. Med mitt elverk i gång, vattenflaskorna fyllda och min 12V:s utedusch, har jag det jättebra vid fricampingen. Min "lilla prickiga" har ju ingen duschmöjlighet
inomhus.
Bild
Så här ser dusch-kittet ut. Köpt hos Jula.
Tömmer toan gör jag vid de många rastplatser som har latrintömning. 10 övernattningar á 275 kr kostar lika mycket som ett bra elverk!

2012-02-11 kl 14:08

Jag tänker inte alls på elverk,hur skulle man använda den??Jag tänker på övernattnings priset..föra året har jag varit ute lite drygt 150nätter ..då kan man räkna vad det skulle kosta bara för övernattning..nej tack,för dom pengar kan man ha mycket roligare..

2012-02-11 kl 15:01

Jag har både mobilt bredband och internet i telefonen, men det blir ju inte fler prisuppgifter ändå...

2012-02-11 kl 16:00

Varför ens vara medlem i SCR? Jag förstår inte varför vissa campingplatser tvingar in en i SCR? Dom säger att det är för försäkringen men min vagn är redan försäkrad. Vad jag vet så kan du ändå inte få ut dubbelt om det skulle hända något. Så, då betalar man för något man ändå inte får. Eller?

2012-02-11 kl 16:59

Du är inte medlem! Det är SCR's finansierings ide. SCR är ett riksförbund "Sveriges Campingplats och stugägares riksförbund". Vi "gäster" delfinansierar deras riksförbund. Det är ungefär lika tokigt som om man skulle behöva ett medlemskort i SHR ( Sveriges hotell och restaurangägares riksförbund) för att bo på hotell !

2012-02-11 kl 17:04

Ja precis min tanke euroline. Jag försöker hålla mig ifrån SCR campingar. På ett ställe jag var så sa dom att man var tvungen att lösa medlems avgift. För det var en försäkring "och det är ju bra att ha" sa han. Jag sa till han att jag redan Har försäkring men det hjälpte inte. Ler...

2012-02-11 kl 18:18

Inga SCR för vår del. Har 2 gånger vänt då de krävde medlemsavgift. Efter detta ALLTID fristående campingar.
Fn betalar vi (i Spanien) 9Euro/dygn vatten o avlopp på tomten incl, 6kw/dgn. Detta tycker vi är ett bra pris.Varma duschar o gym ingår desutom.
vänder hemmåt i april.

2012-02-11 kl 18:23

Har nu också bläddrat i den nya campingkatalogen från SCR. Att inte angivit priser i katalogen, det var väntat det var ju ett flertal campingplatser förra året som inte hade med priser. Det är ju inte alla som har dator med sig, och heller inte i mobilen. Att det inte finns plats för prisuppgifter köper jag inte. Det finns ju plats för flera sidor med reklam, men dessa reklamsidor är ju en inkomst för SCR, så det är väl mer angeläget. Använder inte SCRs campingar så mycket det blir mest FC campingar. Och vad kostar SCRs kort i år då? Vist ja det är ju gratis, det är visst försäkringen vi betalar för.

2012-02-11 kl 18:30

Pyttan skrev:
Inga SCR för vår del. Har 2 gånger vänt då de krävde medlemsavgift. Efter detta ALLTID fristående campingar.
Fn betalar vi (i Spanien) 9Euro/dygn vatten o avlopp på tomten incl, 6kw/dgn. Detta tycker vi är ett bra pris.Varma duschar o gym ingår desutom.
vänder hemmåt i april.

Härligt..såna priser finns inte här,inte ens på så kallade F-campingar

2012-02-11 kl 19:20

Om man inte har laptop eller internet i mobilen... ring upp campingplatsen och fråga om priset då!!
Sen verkar ju dom flesta som skriver här ändå inte ta in på en SCR camping så vad spelar det då för roll om inget pris står i katalogen???

2012-02-11 kl 21:06

Javist fins mycket att kaga på om man vill.

2012-02-12 kl 00:58

Jag vill bara säga att i Gustavsvik får man betala 410 kr. för en natt under högsesong.(29/7-5/8)

2012-02-12 kl 07:31

På BNA så betalar man bara 140 per natt. Så det finns fina andra campingar.

2012-02-12 kl 08:40

Javist fins där många campingar att välja på det är beroende på vad man är ute efter, var för välja den dyraste och finaste campingen man väljer skälv hur mycket man vill betala, men vill man ha el och kabel-tv och annan bröde som man inte behöver, då kostar det pengar.

2012-02-12 kl 09:21

Att stå på scr campingarna är dyrt såg priset ovan på gustaviks camping. Att hyra en tomt med lite vatten kostar för en månad 12300:- då har man med sig sitt hus. Dyrt skulle jag vilja säga

2012-02-12 kl 09:40

Här finns det en koll på campingpriser i Europa
Det är räknat i danska kronor och visar genomsnittspriser i respektive länder och det stämmer ganska bra, att det är dyrast runt medelhavet är ju riktigt.

Nedenstående priser er hentet fra Politiken.dk, se http://politiken.dk/turengaartil/rejsenyt/camping/
Polen: 144 kr.
Sverige: 164 kr.
Ungarn : 173 kr.
Tyskland : 180 kr.
Østrig: 215 kr.
Schweiz: 237 kr.
Frankrig: 250 kr.
Holland: 258 kr.
Kroatien: 259 kr.
Danmark: 278 kr.
Spanien: 295 kr.
Italien: 312 kr.

2012-02-12 kl 09:54

Fick också SCR katalogen... Och så börja det att Snöa ute! Hur kul är det. Men man har lite att kunna kolla på inför sommaren.

2012-02-12 kl 09:57

bero skrev:
Javist fins där många campingar att välja på det är beroende på vad man är ute efter, var för välja den dyraste och finaste campingen man väljer skälv hur mycket man vill betala, men vill man ha el och kabel-tv och annan bröde som man inte behöver, då kostar det pengar.

Håller med dig Bero. Ler... kabel-tv... Kan man ju titta på hemma. Jag tycker man åker iväg för att umgås med familjen. Inte tv:n.
Ler... men bara min tanke.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206