Svensk camping,SCR Katalogen / av Amigo

Dölj första
Svensk camping,SCR Katalogen
2012-02-09 kl 14:55

Den nya SCR katalogen kom med posten i dag.Så kul att kolla priserna från 2011 tänkte jag ,vad snopen jag blev inga priser i katalogen längre.Nu har dom väl höjt så mycket att dom inte vågar sätta ut priset.Det får väl bli en liten överraskning när man kommer fram till campingen,har man glömmt eller vad tänker dom,klart att man vill veta vad det kostar,är det inte så eller har jag fel?

^^ Första inlägget ^^
2012-02-09 kl 14:55

Den nya SCR katalogen kom med posten i dag.Så kul att kolla priserna från 2011 tänkte jag ,vad snopen jag blev inga priser i katalogen längre.Nu har dom väl höjt så mycket att dom inte vågar sätta ut priset.Det får väl bli en liten överraskning när man kommer fram till campingen,har man glömmt eller vad tänker dom,klart att man vill veta vad det kostar,är det inte så eller har jag fel?

2012-02-12 kl 09:59

Katalin skrev:
Jag vill bara säga att i Gustavsvik får man betala 410 kr. för en natt under högsesong.(29/7-5/8)

AJ!

2012-02-12 kl 10:13

Samma tugg varje år som campingkatalogen dimper ner i brevlådan.

2012-02-12 kl 11:02

När vi är ute och reser och ska besöka en campingplats, så går inte vi efter om den är ansluten till SCR eller om det är en FC camping. Ofta ska man göra något på en ort, hundutställning, idrottsarrangemang med barnen etc, och vi väljer då camping som ligger bra till för oss. För två somrar sedan stod vi försäsong på en camping som var på väg att lämna SCR. De hade ställt krav på att lekplats och elutrustningen skulle besiktas för att campingen skulle få behålla sina stjärnor. Campingen lämnade SCR, vi besöker den fortfarande några dygn varje år, men för oss är det samma camping oavsett tillhörighet.

På för- och eftersäsong har vi nu börjat fricampa väldigt mycket, tar med barnen och åker ut över en helg, fiskar och gör lite annat trevligt som de tycker om. Men när det är dags för vår sommarsemester, planerar vi ihop med barnen och de får vara med och bestämma var vi ska åka. Ofta blir det campingplatser som kostar mellan 300 - 400 per natt under juli månad, och jag tillhör förmodligen minoriteten på detta forum som tycker att det är billigt. För oss med barn så är det faktiskt väldigt prisvärt, oftast finns pooler, häftig lekplats för barnen, barnklubb med fria aktiviteter, trollkarlar och clowner, ja det händer något nytt varje dag.

Under helgen har vi faktiskt planerat en stor del av sommarens semester, men innan dess väntar många härliga fricamping turer, framför allt på hemmaplan i Värmland. En och annan tur till någon stad lär det också bli,bl.a. hundutställning i Västerås, SCR eller FC, ja det får läget och stunden avgöra.

2012-02-12 kl 11:41

Vi skippar SCR campingar så gott vi kan .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2012-02-13 kl 12:45

Kan inte låta bli att ondgöra mig lite över SCR's kort policy. Som svensk vet jag hur det fungerar, att det finns andra campingar och jag kan göra ett medvetet val, använda SCR med kort eller inte. Men en utlands turist vet antagligen inte det, och då blir de "pådyvlade" ett kort som de inte har någon egentligt användning för ! Jag anser det vara upprörande på gränsen till oanständigt ! Ser framför mig en kortlek med olika kort i olika länder

2012-02-13 kl 13:14

euroline-56 skrev:
Kan inte låta bli att ondgöra mig lite över SCR's kort policy. Som svensk vet jag hur det fungerar, att det finns andra campingar och jag kan göra ett medvetet val, använda SCR med kort eller inte. Men en utlands turist vet antagligen inte det, och då blir de "pådyvlade" ett kort som de inte har någon egentligt användning för ! Jag anser det vara upprörande på gränsen till oanständigt ! Ser framför mig en kortlek med olika kort i olika länder

Skillnaden mellan Sverige och andra länder att där behöver du inga kort att få campa oavsett camping tillhörighet.Det med obligatorisk kort är bara nåt som förekommer i Skandinavien..men det är inte Europa..hehe

2012-02-13 kl 15:00

Zubac skrev.

Skillnaden mellan Sverige och andra länder att där behöver du inga kort att få campa oavsett camping tillhörighet.Det med obligatorisk kort är bara nåt som förekommer i Skandinavien..men det är inte Europa..hehe

Ha-ha och det vet du som aldrig tar in på campingplatser som det går att läsa på olika forum.
Vi har inga campingkort, men ute i Europa måste vi lämna passet i pant vid besök på en camping.
Detta förekommer aldrig i Skandinavien. Det här är inget försvar för några kort, men dumheter finns överallt. Men är man enögd och letar tokigheter så går det att hitta här som där Ha-ha.

2012-02-13 kl 15:13

findus1 skrev:
Zubac skrev.

Ha-ha och det vet du som aldrig tar in på campingplatser som det går att läsa på olika forum.
Vi har inga campingkort, men ute i Europa måste vi lämna passet i pant vid besök på en camping.
Detta förekommer aldrig i Skandinavien. Det här är inget försvar för några kort, men dumheter finns överallt. Men är man enögd och letar tokigheter så går det att hitta här som där Ha-ha.

Nu blandar du hej vilt...visst,men du måste inte lämna passet,det går bra med godkänd id-kort,men du kommer in..och behöver inte lösa nån campingkort,men i skandinavien så kommer jag inte in om jag inte löser ett kort med tillhörande årsmärket så visst är det skillnandet..och föresten så är inte passet nån id-handling här hemma.

2012-02-13 kl 15:17

Det om kortet har diskuterats många gånger under åren här på forumet, där fins kort för alltting man kann inte tanka bilen utan kort handlar man mat så har man kort, liksom på banken när man tar ut pengar, och mycket annat som man inte kann göra utan kort, så varför campingkortet är så hatat är lite svårt att begripa, vi går ju mot det kontantlösa samhället när det blir genomfört då får ju alla belacare stanna hemm som inte har något kort tänk frammåt.

2012-02-13 kl 15:50

Katalin skrev:
Jag vill bara säga att i Gustavsvik får man betala 410 kr. för en natt under högsesong.(29/7-5/8)

Finns det så Dumma människor som Campar? betala 410.- när allt finns i vagnen? för en husbil är det 102,50.-per hjul.
Husvagn 205.-hjulet. OTROLIGT vilket Ocker borde vara straffbart!

2012-02-13 kl 17:41

Hej Zubac.
Då vi är ute o reser har vi alltid passet så vi har inte det nationella id-kortet då det bara gäller inom Schengen så det är konstigt att behöva lämna ifrån sig sin id-handling då man alltid måste kunna legitimera sig i nästan alla EU-länder. Passet numera är en godkänd ID-handling överallt som du kan kolla själv på polisens sida. Fö är vi nog helt överens om detta förb...ade kort som vi tvingas ha i Sverige. Därför har jag inte och kommer aldrig att skaffa något.

2012-02-13 kl 18:33

bero skrev:
Det om kortet har diskuterats många gånger under åren här på forumet, där fins kort för alltting man kann inte tanka bilen utan kort handlar man mat så har man kort, liksom på banken när man tar ut pengar, och mycket annat som man inte kann göra utan kort, så varför campingkortet är så hatat är lite svårt att begripa, vi går ju mot det kontantlösa samhället när det blir genomfört då får ju alla belacare stanna hemm som inte har något kort tänk frammåt.

Underbart Bertil ! Håller med dig till fullo.

2012-02-13 kl 19:41

Zubac skrev.

Och var i världen anser Du att Skandinavien ligger om inte i Europa? Kanske dags för en geografilektion...

2012-02-13 kl 19:48

bero skrev:

Jo du man kan tanka utan kort, och man behöver inte köpa ett kort och märke för att åka in på macken.
Du måste inte skaffa ett särskilt kort för att komma in i affären för att handla, tror inte att någon affärskedja skulle våga införa något liknande system som campingkortet för sen vore nog dom utslagna.
Campingkortet är inget betalkort så det går att klara sig utan så det har väl inget med det kontantlösa samhället att göra. Så om man skulle behöv särskilda kort för att man vill ha eller köpa något är väl ingen utveckling framåt..
Tänk er själva om ni blev hindrade i affärsdörren när ni ska köpa lite mjölk bar för ni inte har ett märke o kort.

2012-02-13 kl 21:42

klingan skrev:
Zubac skrev.

Och var i världen anser Du att Skandinavien ligger om inte i Europa? Kanske dags för en geografilektion...

Nja..tror jag inte..vad jag anser...tja nånstans uppe vid nordpolen..var det inte isbjörnar som promenerar på Stockholms gator:-)

2012-02-13 kl 21:50

bero skrev:

Jag vet inte i vilken värld du lever(möjligtviss Kabe)men du kan ju fortfarande använda pengar till allt du nämde utan att du blandar nåt kort i.

2012-02-14 kl 19:29

Jag har också fått SCR-katalogen och blev rätt förvånad när det inte finns någon prisangivelse på campingplatserna. Det är kanske ett fall för konsumentverket,för så får det inte gå till.

2012-05-01 kl 20:46

SCR är en nödlösning för mig nu när jag upptäckt de fria

2012-07-27 kl 22:31

Mycket dåligt att det inte finns priser i årets katalog. När jag kollar på internet så finns inte priser där heller, det står "Ring". Mycket dåligt

2012-07-27 kl 22:36

Ja det är riktigt dåligt, tyvärr tror jag det är lite av internet-fobies dom har... Folk letar runt på saiter för att finna billigaste pris...
Om alla istället var bra med att upplysa om vad som gällde för just sin camping så skulle det finnas lika mycket för alla....
Ty, alla har vi olika plånböcker och vi tar ju n på det som passar oss själva eller?

2012-07-28 kl 09:59

Finns en massa campingar listade på http://campingmania.se men i och för sig så saknar de flesta pris där också. Men där finns åtminstone även campingar som inte är anslutna till campingförbundet. Kanske kan ge lite billigare camping

2013-01-15 kl 15:04

Fick idag igen den nya katalogen och fortfarande inga priser.....

2013-01-15 kl 19:52

jag har bett lönekontoret dra en skattesats högre än nödvändigt....vilket alltid har resulterat i en trevlig resekassa i form ac skatteåterbäringen.....

Kan ju verka helt korkat eftersom man skulle kunna lägga undan själv och till mycket bättre ränta .... men på detta sättet blir det alltid en liten trevlig överraskning inför semester.

Sedan skiter jag fullständigt i dygnspriset eller dieelpriset är under hela semestern,

tankar,
checkar in och ut,
Äter
och skiter utan en tanke på vad det kostar

BARA NJUTER

Sedan kan jag hålla med i sak om att det kan vara dyra dygnspriser men jag ORKAR inte bry mig om det på semester eftersom den är till för att slappna av och fylla batterierna

Det är så jag har löst problemet.

2013-01-16 kl 15:10

Håller med om att det är dyrt, ibland t.o.m. väldigt dyrt på vissa campingar! Men på en del ställen, t.ex. Gustavsvik i Örebro, ingår inträde till utomhusbadet i campingavgiften (vi betala 395 kr/dygn ifjol på vår plats) och då är det helt plötsligt inte så dyrt för oss. Vi är 2 vuxna och 2 barn som alla tycker om att sola/bada så om vi "räknar bort" badentréavgiften återstår det 215 kr/dygn för oss vilket är helt ok för den campingen. Självklart vill inte alla bada och för dom blir det dyrt! Men så länge barnen är med så väljer vi oftast att ta in på sådana campingar, får mycket för pengarna tycker vi. Den dagen då vi åker utan barn blir det säkerligen billigare campingar som inte är lika "barnanpassade" om man får säga så......

Susanne

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206