Tips på campingplats i Vadstena/Motala-trakten / av Knutaugust

• 8 svar
Tips på campingplats i Vadstena/Motala-trakten
2013-05-30 kl 13:07

Nu denna helg, fredag -söndag.
Nån rekommendation?

2013-05-30 kl 14:45

Den här: http://www.vadstenacamping.se/ ligger ju nära till hands, jag har själv bara legat där ett par dar för c:a fyrtio år sedan men jag brukar passera varje år och den ser ju trevlig ut där den ligger vid vattnet.

Opel Insignia 2,0T Sports Tourer -11
Cabby C61 -99
2013-05-30 kl 21:37

Tack stig för svaret, dock vill vi inte i år ha någon SCR-camping, vi testar nog Öningen camping utanför Ödeshög... Pratade med tjejen där förut och hon verkade riktigt ambitiös och trevlig...
Gjorde inte H&C ett reportage om henne och stället för några år sedan... Hursom, det ska bli skönt att få komma iväg på förmodligen årets enda riktiga campinghelg.... Jobb, jobb, jobb väntar både mig och min älskade hustru i sommar...

2013-05-31 kl 21:44

Nu har vi installerat oss i öninge. Vi träffade tjejen som har stället. Jättetrevlig och hon verkade verkligen brinna för sitt livsverk.
Nu ska jag och världens bästa fru, det vill säga min fru, bara koppla av och imorgon utforska Motala.
Mera rapporter kommer såklart.

2013-06-01 kl 15:02

På Öninge lugnt och skönt, varierande molnighet, vi hade en jätteskön fm och middag i Motala. Hela staden sjuder av liv.
Nu bara relaxa. :)

2013-06-01 kl 17:54

Vi brukar stanna till på öninge när vi är i krokarna. Lagom sträcka från stockholm. Jessica är jättetrevlig att besöka inga problem där inte. Då vi har med oss våra katt vänner är det en perfekt plats för oss. Öninge camping väldigt lugnt och skön plats.

2013-06-01 kl 20:52

Ja verkligen, vi har dessutom förmånen att ha ett helt underbart väder. Vilka vidder man ser. Samt att rapsen blommar. Helt kanon.
Hon har verkligen satsat mycket på anläggningen, servicehus, toa och allt är mycket genomtänkt och modernt. Fräscht med såklart.
Hit åker vi gärna igen.

2013-06-02 kl 10:23

Knutaugust skrev:
Tack stig för svaret, dock vill vi inte i år ha någon SCR-camping, vi testar nog Öningen camping utanför Ödeshög... Pratade med tjejen där förut och hon verkade riktigt ambitiös och trevlig...
Gjorde inte H&C ett reportage om henne och stället för några år sedan... Hursom, det ska bli skönt att få komma iväg på förmodligen årets enda riktiga campinghelg.... Jobb, jobb, jobb väntar både mig och min älskade hustru i sommar...

Min älskade hustru,det tycker jag var väldigt fint skrivit
Mvh Amigo

• 8 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206