Tobisviks Camping Simrishamn - dåligt bemötande / av Anonym 455651713

• 11 svar
Tobisviks Camping Simrishamn - dåligt bemötande
2010-07-30 kl 20:42

Det var inget fel på campingen som sådan. Kanonläge och närhet till mycket. Däremot var det en mycket otrevlig ansvarig för campingen. Vi var tvungna att hastigt avbryta vår vistelse av hälsoskäl (anhörig blev akut allvarligt sjuk), Visst fick vi åka, men inte utan att betala även för de dagar (6 st) som vi inte kunde utnyttja. (Trots att campingen var fullbelagd.) Denna upplysning fick vi aldrig vid bokningen och vi hade inte heller fått någon skriftlig bokningsbekräftelse. Den unga receptionisten var däremot mycket vänlig både vid bokningen per telefon och när vi senare meddelade att vi måste ge oss av tidigare än tänkt, men hon hade förstås fått order av chefen om vilka regler som gällde och vågade inte avvika från dessa. Vi bad därför om telefonnr till honom och tog därefter den kontakten. Att vi blev sårade, besvikna och kände oss tråkigt bemötta var fullkomligt ointressant för campingansvarige. Citat ´Jag har 50 000 bokningar per år, så det gör inget om någon inte är nöjd, Jag klarar campingen ändå´. Jo, jo, det är ju också en syn på gästen/kunden. Vi fick så småningom tillbaka våra pengar mot inlämnande av läkarintyg men anser ändå att campingen inte har någon rätt att kräva betalt för outnyttjad period då man inte upplyst om detta i förväg. Vi hade heller inte blivit upplysta om att den plats vi bokade var förlagd till ett reservområde beläget utanför den egentliga campingen. Vi kommer aldrig att återvända till Tobisviks Camping igen.

2010-08-01 kl 12:12

Vi har varit på tobisvik flera ggr och vi har bara goa erfarenheter av personalen där. En gång kom föreståndaren ut i spöregnet och hjälpte till att skuffa vagnen på plats. Det kallar jag för service det. Man blir ju bemött som man bemöter andra.

2010-08-04 kl 13:15

Ja du, lalle, jag tolkar ditt svar som att vi fick vad vi förtjänade, eller? Vi har husvagnscampat i ca 20 år och varit på en mängd olika campingplatser och aldrig tidigare har vi blivit bemötta så här illa. Det kan jag lova dig. Men vi kanske bara hade en dålig dag och var riktigt odrägliga mot campingföreståndaren. Men å andra sidan ringde vi efter detta till nästa camping där vi bokat fortsatt semesterperiod; Bredängs camping. Där blev vi mycket väl bemötta och när vi frågade om vi inte behövde betala något för att vi avbokade så fick vi svaret: Nej, sån't sysslar inte vi med här. Men det är ju trevligt att du blev kompis med föreståndaren på Tobisvik, om det nu var samma föreståndare som den vi hade kontakt med, och att du trivs bra där.

2010-08-04 kl 14:42

Vi var på Bredäng för en vecka sedan och jag håller med dig vi blev också väl bemötta där skulle egentligen inte kommit dit förrän fredag men dom ordnade plats åt oss från onsdag, helnöjd med den campingen kommer att återvända dit.

2010-08-04 kl 15:50

Ett sådan här tråd är egentligen omöjlig att kommentera utan att någon tar illa upp men jag skriver i alla fall och hoppas det jag skriver tas på rätt sätt.
Om jag gör ett avtal med någon, t.ex. bokar en campingplats eller för den delen en utlandsresa, och sedan måste bryta den överenskommelsen tycker jag nog att det är det minsta jag kan göra att bevisa att det är absolut nödvändigt. Jag hade nog själv förklarat för ägaren exakt vad som hänt och att intyg på detta kunde styrka min historia och därefter ödmjukt bett om att få slippa ifrån avtalet tidigare. Tror det finns de som utnyttjar detta för att komma ifrån tidigare tyvärr. Jag inbillar mig också att jag hade krävt bokningsbekräftelse men det är lätt att vara efterklok. För några dagar sedan ställde jag faktiskt frågan till en värd hur jag skulle bete mig i händelse av att jag måste avbryta en vistelse i förtid. Jag fick inget svar på den frågan och kommer inte heller att bli kund hos den campingen på grund av det. Under min semester fick jag från första parkett se en konfrontation mellan campingpersonal och campinggäst där gästen blivit lovad av en personal men inget hjälpte sedan när ny personal stod i kassan (ord mot ord). Är man inte väl bekant med värden ska man nog försöka få det mesta på papper är jag rädd.

2010-08-04 kl 17:48

Jag håller med dig Björn. Man skulle begärt att få en skriftlig bekräftelse. Och hade vi blivit bemötta på ett någorlunda trevligt sätt, kanske till och med blivit visade en aning medkänsla för vår jobbiga situation med anhörigs allvarliga sjuktillstånd som vi omtalade, hade vi säkert också lättare accepterat att man begärde ett läkarintyg för att återbetala avgiften. Det tråkiga var den fruktansvärt hårda, ointresserade, kyliga attityd som vi mötte. Detta inträffade dagen efter att vi checkat in för en veckas planerad vistelse. Dessutom var ju campingen fullbokad och man fick avvisa ekipage. Alltså var tanken att man skulle ta in dubbla avgifter för den plats som vi skulle lämna och betalt för. Jag säger som du; hade jag vid bokningen på något sätt fått reda på att vi riskerade att få betala även om vi av något skäl var tvungna att avbryta vår vistelse så hade jag aldrig vågat boka en plats där. Vem vet i förväg vad som kan inträffa. På Torekov, där vi tillbringade en vecka innan vi kom till Tobisvik, tar man ut en frivillig avgift för avbeställningsskydd på 150 kr. Den förlorar man om man måste bryta men det är allt man får betala då. Chansar man och avstår att betala den extra avgiften får man betala hela beloppet. Då har man valt själv. Det är ett mycket bättre alternativ.

2010-08-05 kl 12:49

I grunden tycker jag att en bokning är en bokning och man får då hålla vid avtalet. Sen är det så hårt tryck på campingarna idag så att det borde inte varit något problem för campingen att faktiskt vara lite generös och låta någon annan ta platsen istället. Det är min värld "gnidet" att ta in dubbla avgifter för samma plats när någon tvingas åka därifrån. Jag tycker att man kunde hantera en sådan frågan med en "ombokningsavgift" på ca 150-200 kr som täcker att det blir lite merarbete möjligtvis för campingen och släppa in någon annan eller så kunde man debitera full avgift och sedan återbetala den del av avgiften som debiteras någon annan gäst (om det inte direkt finns någon som kan ta platsen) i efterhand. Har själv bott på Tobisviks camping förra året, stod lite utanför campingen mot badet och hade inte speciellt bra serviceinrättningar i närheten. Campingen är för stor för den service man kan erbjuda. Det kanske beror på att ägaren i själva verket är politiker inom kommunen och om jag har förstått det rätt har mycket att säga till om inom kommunen! De övriga partierna borde fundera på om det är lämpligt ur kontrollsynpunkt att en politiker driver en camping som arrenderas av kommunen - bara en reflektion från min sida!

2010-08-06 kl 02:31

Vi var på Tobisviken förra året, vi hade bokat i förväg för en vecka.
När vi kom dit så fick vi reda på att det blivit något fel vid bokningen och någon annan redan hade våran plats! Vi blev hänvisade till en idrottsplats några kilometer bort, ingen el, och inget vettigt servicehus. Man fick gå en bra bit bort till omklädningsrummen för att duscha och gå på toaletten. Inga diskmöjligheter fanns det heller, och vatten fick man släpa på ifrån omklädningsrummet. En natt sov vi där, och den enda rabatten man fick var en femtilapp! Sen tog vi oss ett snack med personalen och dom lyckades fixa in oss på en plats som hade blivit ledig. Väl inne på campingen så fick vi en plats som var precis vid servicehuset. Och väl på plats så fanns det inget att klaga på. Personalen var hela tiden mycket trevlig och bemötande.

2010-08-18 kl 19:03

Vi bodde en vecka på Rörviks Camping i Hamburgsund. Hade bokat två dagar längre än vi stannade, men fick redan från början veta att det inte var några problem om vi ville åka tidigare: "Säg bara till dagen innan". Det är jättebra, saker kan ju hända som gör att man vill eller måste ändra sina planer. Tycker det är urfräckt att kräva betalning för avbokad plats. Skulle ALDRIG besöka en sådan camping!

2014-07-02 kl 14:33

Hej Viola, tråkigt om du känt dig illa bemött. Jag Ola och min fru Anna är nu nya ägare på Tobisvik och hoppas att ni kommer att trivas vid kommande tillfällen. Vi har för i år bl a en ny reception, butik & restaurang! Varmt välkomna att prova oss igen ;)

2014-07-02 kl 19:17

Nackdelen när campingarna blir resorter och semesterbyar, man måste boka plats för att bli insläppt.
Vi har stått på Tobisviks reservcamping för naturligtvis så fanns det inte plats för oss när vi kom utan bokning. Reservcampingen fungerade utmärkt som bas för våra utflykter på Österlen.

Vi har under alla år vi campat aldrig bokat i förväg, någon gång ringt på vägen dit och frågat om det finns plats. Finns det ingen så åker vi någon annanstans.
Att tvingas boka plats är inte förenligt med vår filosofi att camping är frihet att resa och uppleva. Blir vädret dåligt så drar vi vidare.

LAEN
  • 11 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-10

• Husvagn & Camping 2022-09

• Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206