Ullaredscamping / av LarsGunnar

Ullaredscamping
2012-03-07 kl 14:24

Hej! Kan någon ge ett utlåtande över campingen i Ullared?

2012-03-07 kl 17:00

Enligt min åsikt såär det en av sveriges absolut bästa camping, inga campingkort bra och jämna platser med rätt avstånd mellan ekipagen, försök komma på den senast anlagda platsen hypermoderna sevicce hus, men även övriga är bra gratis duchar det enda negativa har varit inchekninen och utchekningen trångt och köer men dom har löst det något sånärnu men fotfarande inte perfekt, en camping som man kan rekomendera om man vill ha ordnig och reda.

2012-03-07 kl 17:00

Enligt min åsikt såär det en av sveriges absolut bästa camping, inga campingkort bra och jämna platser med rätt avstånd mellan ekipagen, försök komma på den senast anlagda platsen hypermoderna sevicce hus, men även övriga är bra gratis duchar det enda negativa har varit inchekninen och utchekningen trångt och köer men dom har löst det något sånärnu men fotfarande inte perfekt, en camping som man kan rekomendera om man vill ha ordnig och reda.

2012-03-08 kl 15:11

Den är helt OK att stå på. Kanske lite för lite gräs, det är ju i stort sett en grusplan att stå på för husbilar. Det är i det första området.Men får du plats på den andra som är lite längrre in så blir det bättre men längre att gå till varuhuset.Själv föredrar jag första området.Men helt ok att stå några dagar medans frugan handlar.

2012-03-10 kl 15:06

Ok, tack för att ni dela med er. Vi har funderat på att campa där nu i vår.

2012-05-30 kl 11:16

Hej

Jag har campat där några gånger, men måste flika in med att fjolårets vända blev den sista.

Så här ser min version ut:

Vi hade varit på Öland 2011 i två veckor och vi brukar avsluta semestern med en vända förbi Ullared. Vi anlända sent på eftermiddagen i ett blött och rengtungt Ullared. Kliver in och frågar om de har några elplatser kvar. Glatt svar JADÅ inga problem. De hade till 2011 byggt ut campingen på "fricamingsidan" med ännu fler elpaltser. Vad bra. Åker ut till "min" anvisade plats som visar sig vara en mindre swimingpool??? Det hade till Ullareds försvar regnat i veckor innan. Jag ser ut flera tomma campingplatser som är torra och fina tar numret på dem och åker tillbaka till reseptionen (låg då vid ett industriområde en bra bit bort. Föreslår de platser jag hade sett ut. Nej se det går inte det är "bokade" får jag till svar. Jaha svarade jag men det går ju inte boka platser hos er i förväg, hur kan de då vara bokade. Ja det visste hon inte det bara var så. Fick en annan plats tilldelad, en som jag inte hade tittat på. Tilbaka till platserna och till min förtvivlan ser jag swimingpool nummer två alldeles i anslutning till sevicehuset. Då flyger mer eller mindre säkringskåpet och jag våldar in husvagnen på den plats jag blivit tilldelad, trång och jävligt var det att få in den och det slutade med att jag fick vada i Foppatoffler genom 1 dm lervällning för att ta mig ut ur bilen och koppla av husvagnen. Skall tilläggas att ungarna i baksätet inte var på sitt bästa humör efter den lång resan, vilket inte gjorde saken bättre.
Morgonen därpå vaknar vi kl 07:00 av hantverkare som blandar flytspackel till den nya servicebyggnade 1 meter från dragkroken dvs drygt 2m från mitt huvud, det stod ingen annan husvagn i närheten (vad tänkte han med???) samma visa morgonen därpå men då skulle vi bryta upp och åka så jaja . Skall tilläggas att de platser jag hade sett ut redan första svängen hade varit torra och fina och "TOMMA" hela tiden, varför fick jag inte en sån?
Vid utceckning frågade de artigt om allt hade varit till belåtenhet och jag försökte lägga fram min upplevelse på ett trevligt och artigt sätt, de beklagade med ett leende på läpparna och la fram en räkning på (kommer inte ihåg exakt) ca 650:- för två nätter. Jag frågade då om hon överhuvudtaget hade hört vad jag hade sagt. Svaret blev att det bara var att betala, regnet kunde inte de råda över. NEJ sa jag för visso men placeringen kunde de definitivt råda över. Fick även prata med deras chef på telefon och han var inte direkt mycket trevligare. Det var bara att betala. Jag frågade honom om han inte tyckte att det var märkligt att jag hade fått två swimmingpooler tilldelade när det fanns tomma och torra platser men som var bokade utan att någon stått där. Fick inget svar.
Då förklarade jag för honom och tjejen i receptionen att jag inte hade tänkt betala fullt pris och vidhöll de att de skulle ha fullt pris så kunde de ringa polisen på en gång för då sätter jag mig ner utanför och väntar på dem kan vi ta denna springnota på polisstationen. Efter att tjejen i receptionen talat med chefen i ca 5 min så säger hon åt mig att jag kan åka. Hon ser ut som att hon har bitit i en citron men att jag inte behövde betala någonting "du kan åka...punkt"

Det roliga i kråksången var att jag hela tiden försökt förklara att jag inte var intresserad att betala FULLT pris inte, "inte betala någonting alls".
Så jag förklarade för tjejen i kassan hur pedagogik fungerade. Om en kund kommer och har ganska stora berättigande klagomål och kunden säger att han inte vill betal fullt pris, så innebär det att jag hade blivit nöjd om hon hade get mig 10-20% rabatt och bett om ursäkt. Då hade min bild av Ullareds camping varit mycket positiv trots den bedrövliga upplevelsen, Resultatet av den disskution vi hade haft blev att jag inte behövde betala någonting men upplevde Ullareds campings bemötande som bedrövligt. Kontentat blir

10-20% (32-64:- ) rabatt och en ursäkt = nöjd kund som kommer tillbaka

Nu kostade det dem ca 650:- och en kund som inte kommer att sätta sin fot där igen

Det var som sagt min version av det hela, gör vad ni vill med den.

Mvh Jimmy Carlsson

2012-05-30 kl 11:17

Sorry det där blev nog det längsta inlägg jag någonsin har gjort

2012-05-30 kl 15:55

Just för att slippa sånt här elände så kollar vi alltid ut några passande platser själva å det brukar aldrig vara nåt problem .

Det tar lite längre tid men man blir nöjd med platsen iaf .

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2012-05-30 kl 18:50

Jag brukar göra samma sak och har nästan aldirg blivit nekad så bestämt som denna gång. De var totalt omöjliga.
Ja ja det var sista gången jag satt min fot där. Sorgligt men sant

2012-05-30 kl 19:01

Hmm jo det är trist när dom är så bockiga .

2012-05-31 kl 09:38

Hej jimcar-9
Det är två saker jag vill fråga dig om.När jag tittar i campingkatalogn 2012 ,så är priset 200kr dygn med el,hur kan dom då begära 650 kr av dig för 2 dygn det stämmer dåligt.Andra frågan varför stanna 2 dygn när det var så dåligt för min del hade jag kört därifrån och tackat för mig.
Mvh Amigo

2012-06-01 kl 18:46

Fy fasen vad trist läsning...vi var hur nöjda som helst med den campingen. text

2012-06-01 kl 20:02

jimcar-p:
skriver sin "story" av händelsen. Det är bra!

Att inlägget är långt - vad då - det är jimcar-p som har ordet. Det ska och bör vi alla respektera!

Men. Vem vill bli "halshuggen" för att berätta vad som är en skribentens upplevelse och inget annat.
Jag vet av egen erfarenhet!

Vi bör lyfta blicken över horisonten och var tacksam att någon VÅGAR föra fram - tistlarna - till övriga campare.

Det finns allt för många campare som inte vågar säga sin innersta mening när det gäller misshälligheter.
Nej, "snacka över staketet" är nog mera gällande.

Tack för Din berättelse jimcar-p!

Stå på Er innan någon annan står på Dig!

2012-06-02 kl 13:53

Trisst att höra att det blev så för er jimcar-p:. När vi var där för första gången i vår blev vi glatt överraskade. Vi kan nog tänka oss att komma dit igen. Sedan behöver du inte ursäkta dig, för det är ju fritt att skriva och tycka vad man vill!?

2012-06-02 kl 21:27

Hej!

Som på alla arbetsplatser så finns det personer som är mindre lämpliga för sin uppgift. Så är det bara.

Jimcar-9 råkade tydligtvis träffa just "en sådan" vilket färgar hans upplevelse i negativ grad. Fullt förståligt, absolut.

En engångsföreteelse?? Vem vet?

Men när "tistlarna" upprepar sig och bekräftas av andra då är det fara å färde.Då behöver vi campare vara på vår vakt.

För några år sedan skrev jag min bedömning av Västerås Camping Ängsö i Campingkatalogen vilket signaturen - EMBLA - ondgjorde sig över tillsammans med andra mindre lämpliga påståenden. Embla borde be om ursäkt och även läsa den artikel som puplicerades i VLT (Vestmanlands Läns Tidning, 14 maj) under rubriken - "Klagomål på Ängsö camping".

"Här har campingen missköts under många år". Citat; " Enl de boende har skötseln av campingen varit dålig i flera år, men problemet har eskalerat den senaste tiden".

Jag är inte förvånad på något sätt att de nu boende har "tagit till orda".

Så personangreppet från EMBLA kommer på skam.

Vad jag menar? När misshälligheter sker över tid är det dags att reagera. Det har jag gjort beträffande Ängsö och Härjarö.

Men jag har även delat ut rosor till ett stort antal campingar som detta förtjänar.

Håll fanan högt!

2012-06-04 kl 06:45

Hej Amigo

Du har alldeles rätt: Priset var som du säger 200 kr inkl el, när jag tänker efter var det 3 nätter och drygt två dygn vi var där. Kom sent på eftermiddagen/kvällen och åkte tidigt på morgonen dag 3 därav de då 600:- (var osäker på den exakta siffran)

Jag är gift med barn, och om frun har sett fram emot två dagars shopping vid Ullared hela sommaren så föredrar jag att ta "skit" eller rättare sagt "lera" från campingen istället för att göra min fru ännu mer besviken genom att åka tidigare än tänkt. Att göra min fru besviken fixade Ullareds camping så bra på egen hand.
Jag är dock en person som brukar vara extra tydlig med att meddela berörda personer/förrättning när jag ser eller upplever en orättvisa eller uppenbarliga fel.
Jag har själv varit på Ullareds camping ett flertal gånger de senaste åren men detta är första gången jag har behövt framföra kritik och då verkade det som att deras rätt jag kom fram (enligt min åsikt), skall poänteras att det är totalt 5 personer från campingen som hade en väldigt avig inställning. De två tjejerna vid incheckningstillfället, hade sett ut fyra "torra" platser samtliga var bokade fastän det inte går att boka i förväg, det stod under mina dagar aldrig någon på dessa platser. De två tjejerna vid utcheckningen samt deras chef. Tjejerna vid in och ut checkningen hade jag kunna svälja om deras chef hade visat lite kundservice... men icke.... man kan nästan ana vem i hönsgården som har satt stämningen för resten. I alla fall vid mitt besök.

Min åsikt, min upplevelse och jag står benhårt för varje ord jag har skrivit. Punkt

Mvh Jimmy Carlsson

2012-06-04 kl 07:45

Hej jimcar-9 och alla andra.

Ibland måste man som jimcar-9 välja mellan "pest & kolera" och jag hade gjort precis som jimcar-9.
Dvs stannat kvar i leran eftersom att handla på Ullared var prio ett.Men situationen förtar.

Att sedan se torra outnyttjade platser är bara frustrerande och väcker naturligtvis berättigad ilska.
Att möta en chef som fått "hjärnsläpp" gör inte saken bättre.

Tack för Ditt inlägg, jimcar-9. Önskar Dig mera fast mark under hjulen under sommaren 2012.

2012-06-04 kl 08:29

Chefen var det kent han är ju camping chef han brukar vara bra vi har goda relationer, han o jag Kent brukar kunna ta kritik på ett bra sätt och jag har kritiserat mycket, att där är många tomma platser ligger till så att det är husbilar som checkat inn och dom åker upp på parkeringen för att handla men platsen står tomm på dagen men på kvällen kommer dom tillbaka,

vi planerar att besöka ullared nu i veckan så får jag se hur Kent uppför sig annars får han rn åthutning som vanligt.

2012-06-04 kl 09:09

Hej jimcar-9
Ja då fick jag svar på mina frågor.Då stämmer det ju med priset.Hoppas att ni fick en bra chopping och gjorde några fina fynd,för det kan man faktiskt göra ibland.
Mvh Amigo

2012-06-04 kl 13:24

bero:

Kommer inte ihåg vad han hette men det kan mycket väl ha varit Kent.

Angående husbils idén så har jag förståelse att de inte står på sin plats hela tiden, men jag kan förtydliga att det inte stod "någonting" på dessa platser under de 48+ timmar vi var där.

Jag och min fru har en tydligt åsikt och det är att varken Ullared Camping eller Varuhuset Ullared kommer någonsin att tjäna en krona till på oss.

Sorgligt men sant, min personliga åsikt är att de kanske har blivit så pass stora att de inte längre behöver ta hänsyn till den enskilda individen. "kunderna kommer ändå".

2012-06-11 kl 08:48

Hej

Har ingenting med campingplatsen att göra men jag anar en viss trend.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article14955919.ab

2012-06-11 kl 09:33

Hej!
Kollade länken. Ja vad ska man säga mer än att sucka!?

2012-06-11 kl 09:55

Är det någon privat som skall driva hotellet, det har ju inte med campingen och Kent att göra.

2012-06-11 kl 21:42

bero skrev:
Är det någon privat som skall driva hotellet, det har ju inte med campingen och Kent att göra.

Det har väl inget att göra med GeKå i heller som bygger ett eget hotell ???

2012-06-12 kl 08:15

Citat:
bero skrev:

Det har väl inget att göra med GeKå i heller som bygger ett eget hotell ???

Är det någon som har påstått det???

2012-06-29 kl 21:59

hejsan jag var tvungen att anmäla mej på denna sida för berätta . var på ullared camping igår och var den sämsta camping jag vart med om . vi boka en el plats för 2 nätter kommer ditt och elen funkar inte incheckning stängd nästa morgon när jag säger till i resceptionen om detta säger dom att jag måste betala en elplats som inte fungera att använda.och riktig otrevlig personal fråga om man kunde få låna en kastrull att koka vatten för fanns inte i servicehuset men det fick man inte svaret var det får man ta ansvar för själv. men alla camping platser jag varit på ha funnits kastruller i servicehusen är därför man betalar för det...jag tröttna åkte direkt efter det stanna en natt aldrig mer.!!
kortfattat otrevlig personal usla servicehus och ingen service ,villka dumma krav kunden kräver har alltid kunden rätt men man kan komprimissa inte skylla är mitt ansvar att inte finns en kastrull att koka vatten samt jag får skylla mej själv att jag boka en elplats som inte fungerar. ullared camping skulle inte hålla en sommar utan varuhuset punkt slut .farlåt mej men tvungen skriva detta/erfaren campare....

2012-06-30 kl 11:44

Det var en obegaglig upplevelse,jag känner int igen besrivningen efter alla gånger jag besökt den campingen,elen fungera inte skriver du det är ovanligt där ärfyra uttag i varja stolpe provade du alla eller om dom var upptagna var det fler som klagaade p elen, det kunde vara något annat fel tex säkringen till just det uttaget,
du skriver att in cekningen var stängd körde du opp där och kolla på den nya inchekningen, du påstår att sevichusen inte är bra, du får ursäkta en fråga vilka krav ställer du på sevicehusen på en camping vilken annan camping har så bra sevichus rena o fina gratis duch så läne du vill

du får ursäkta en gammal man med 40 års erfarenhet av camping som påstår fort farande att det är en av sveiges bästa campingar
Ha det så bra isommar så kanske vi råkas någon gång på Ullareds camping.

mvh BeRo

2012-06-30 kl 15:28

Blir lite fundersam jippea02 du säger att du bokat plats på gekås camping. Men husvagns och husbilsplats tar dom inte bokningar på utan det är först till kvarn som gäller.

2012-06-30 kl 19:35

Har varit på den campingen 2 nätter och har inget att klaga på ,helt ok å trevlig personal.

2012-07-02 kl 06:46

Tänk att det skall vara så svårt att få vädra sina åsikter (bra eller dåliga ) utan att man skall behöva försvara sig.

Jippea02: Jag förstår vad du menar och håller fullständigt med.

Angående frågan om det går att boka eller inte så verkar det vara lite si och så med den saken. Verkar bero på vem som frågar och till vem man frågar.....

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1711 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 770 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-08

• Husvagn & Camping 2022-07

• Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206