Vilken plats Böda Sand? / av AndreasDotNet

• 13 svar
Vilken plats Böda Sand?
2019-09-22 kl 15:29

Vi är i stånd att boka in en vistelse på Böda Sand nästa sommar dock så vet jag inte riktigt vilken plats man skall välja, det vi vill ha är en plats med VA så man slipper att gå till servicehuset för att hämta vatten.

Just nu verkar bara de minsta platserna finnas tillgängliga och då är det några platser i distrikt 2 samt distrikt 6.

Vi är nog mest inne på att bo i distrikt 6 då vi har närmast till hundstranden.

På de här platserna så skall man tydligen bara kunna ställa husvagnar som är max 7 m utan drag, vår husvagn är 7,53 m inkl. drag så frågan är om man får plats?

Är någon som kan tipsa om bra platser i distrikt 6 eller om man har andra bra tips så uppskattar jag detta.

2019-09-22 kl 20:41

Jag hade istället åkt till Böda riviera. För det första är det ingen cirkus plus att det är mycket billigare att campa där.Samma strand och bar på stranden.Alla aktiviteter som ponny ridning,fyrhjulingar år gratis för barnen.

2019-09-23 kl 09:25

Jag förstår vad du menar men vi vill nog ändå testa Böda Sand, sen är det ju möjligt att vi aldrig vill åka tillbaka men man måste ju testa.

2019-09-23 kl 11:24

Min husvagn kallas 580. Inklusive draget är den 7,7 meter. Så en vagn med sju meters karosseri är definitivt längre än 7,53 m.

2019-09-23 kl 14:24

apersson850 skrev:
Min husvagn kallas 580. Inklusive draget är den 7,7 meter. Så en vagn med sju meters karosseri är definitivt längre än 7,53 m.

Min husvagn är en Knaus 540 som enligt regbeviset är 7,53m så den måste i så fall vara kortare än 7 m exkl. draget, då borde vi ju få plats på en sådan plats.
Frågan är ju fortfarande om platsen vi har kollat in är bra samt om man får plats med ett förtält som är 3,25 m djupt och även bilen på platsen.

2019-09-24 kl 06:40

Tycker alltid det är svårt att veta om man får plats eller inte. Beror på så mycket mer än tomtstorlek.
Har hänt att man har bokat och fått sista tomten, fast med ett träd i mitten. Eller att vagnar/husbilar står runt om på sådant sätt att det är omöjligt att komma in på platsen.
Men skall man boka i förväg så brukar jag ringa och kolla så att bil, tält och vagn får plats.
Får man inte det när man kommer så får de fixa de fixa det helt enkelt.
Men på platser som Böda har jag svårt att tro att man inte skulle få plats med vagn&/tält/bil.

2019-09-24 kl 07:46

Känns som att det enklaste är att ringa (eller maila så man har svaret sparat) och prata med dem innan bokning. Har de sagt att det funkar men det sen inte gör det så är det ju upp till dem att lösa det på plats. Har man själv bokat "fel" så är ju risken att man får bita i det sura äpplet.

Men på längden lär din vagn få plats, karosslängden lär ligga runt 5,5 meter gissar jag. Bredden skulle jag nog kolla med dem, ett alternativ blir ju att ställa bilen på en parkering.

2019-09-24 kl 11:37

Håller nog med JOCKE.F. Var där på besök i sommar och fick känslan av att det var som att bo mitt i Stockholm City.
Inget för mig heller.
Men tomtstorleken borde inte vara något problem.
På några platser vi såg så ska man stå längs med och inte backa in.
Kan vara värt att som andra skrivit ringa eller maila.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger numera en Kabe 630 GLE Royal 2018.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar- som vintersäsong på Sollerö Camping.
Bloggar lite då och då på: https://hjulhuset.bloggo.nu/
2019-09-24 kl 12:34

Jag har ringt och kollat och dem sa att det inte skulle vara några problem att få plats, så vi har har bokat plats 6238.

Däremot vet man ju inte huruvida platsen är bra eller ej innan man har varit där.
I somras var vi för första gången på Daftö och vi hade bokat en hörnplats som såg bra ut på kartan, när vi väl kom så upptäckte vi att hela tomten sluttade rätt mycket och det resulterade att det blev en backe i förtältet, så åker vi dit igen så kommer inte boka samma plats.

2019-09-25 kl 06:30

Jag håller mig oftast till lite enklare campingar eftersom barnen är små och klarar att leka i naturen istället för att bli lekta med. En fördel då är att jag aldrig behövt boka i förväg. I år var första gången på 20 år som det var fullt på flera ställe. Fick ta platser utan el. Fungerar bra för mig då vi klarar oss fint på solpanelerna.
Jag brukar även ta en titt på närliggande campingar när jag är någonstans. Så vidgar man sina vyer lite .

2019-09-25 kl 08:09

Jag hade faktiskt önskat att man hade sluppit att boka i förväg men vill man bo på populära campingar och även ha plats med el/va då gäller det att boka.

Jag skulle nog kunna tänka mig en plats utan vatten men utan el går helt bort.

Vi får se vad vi tycker om Böda men eftersom vi är helt nya på det här med att campa så har vi inte så mycket att jämföra med, de ställen vi hittils har besökt är Daftö Resort och Apelviken och vi gillade båda dessa ställen.

2019-09-25 kl 21:53

Ni gjorde helt rätt som bokade plats på Böda. Vi var där för tre år sedan vi bodde i (slummen) plats 1318 fina servicehus underbar strand och mycket att göra för både barn och vuxna. Uppträdande med bra artister, campingen är uppdelad så vi uppfattade inte campingen så stor ,ni kommer att stortrivas
Mvh Kenneth

2019-09-25 kl 22:51

Jag bodde en vecka i somras utan el. Startade elverket en gång, men det var bara för att vi behövde få liv i batteriet i en laptop. Vagnen hade klarat sig utan den laddningen.

• 13 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1559 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 566 fristående campingplatser och 616 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 377 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2019-10

• Husvagn & Camping 2019-09

• Husvagn & Camping 2019-08

• Husvagn & Camping 2019-07

• Husvagn & Camping 2019-06

• Husvagn & Camping 2019-05

• Husvagn & Camping 2019-04

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842