Husvagnspeglar till KIA Sorento? / av spets

• 12 svar
Husvagnspeglar till KIA Sorento?
2010-05-30 kl 09:03

Någon som kan tipsa om passande speglar till en KIA Sorento.Våra "Aero" passar inte på Sorenton. //Spets

2010-05-30 kl 09:09

[quote user="spets"]
Någon som kan tipsa om passande speglar till en KIA Sorento.Våra "Aero" passar inte på Sorenton.

//Spets [/quote]Volvos speglar till S-80 passar, sätts på skärmen.

2010-05-30 kl 09:20

Har varit lite allergisk mot skärmmonterade speglar, helt säkert pga att jag aldrig använt några. Finns det ingen risk för repor mm på bilen? Pris? Använder du dessa själv? //Spets

2010-05-30 kl 10:35

Jag hade S-80 som dragare tidigare och speglarna passade Sorenton så därför är de kvar. testade först speglar monterade på ordinarie speglar men jag upplevde att jag hade mindre koll bakåt då man måste vrida huvudet för varje titt samt att med skärmspeglar ser jag längre bakåt "bakom" vagnen. Nakdel med skärmspeglarna är att de sticker ut längre så man får se upp vid vägbyggen där vägbredden begränsas av röda koner och i städerna, det är lätt att de tar i och då går glaset sönder. Jag kommer inte ihåg vad jag betalade men alla "märkes" delar är ju alltid dyrare. Jag tejpade kroken som man spänner under skärmen och har klarat bilarna från repor. I mångt och mycket är det nog en vanesak, de speglar man vänjer sig vid fungerar ju bäst.

2010-05-30 kl 11:15

Får nog bli att köpa ett par skärmmonterade, ska titta efter begagnade i första hand. Passar dom på alla Volvo eller bara speciellt på S80? Her läst mycket bra om Volvo speglar. //Spets

2010-05-31 kl 03:38

Jag kör med volvo v70 speglar på min Jeep, samma typ som s80 och det är dom bästa speglarna du kan köpa.
Micke.

2010-05-31 kl 19:16

Då är det väl bara att krypa till korset och besöka närmaste Geely-handlare, är ju Saab-människa men vad gör man inte för husvagnen. //Spets

2010-06-01 kl 09:52

Det finns en smidig spegel som man sätter på spegelglaset på sina befintliga speglar.
Visst döljer dessa lite av sikten i de vanliga speglarna men det är väldigt smidigt att kunna justera husvagnsspeglarna med eljusteringen inne i bilen. så mkt lättare. Vibrerar gör de inte mkt heller.

2015-05-24 kl 22:38

Hej..
Nyss jag köpte KIA SORENTO tillverka 2014 och första trafik 2015-05-15..
Så jag hade husvagnsspeglar för Volvo V70 2008, skulle sätta på nya våra bilen och inte passa skräm/lucka, där lucka står utanför ihop till skärm.
Jag har försökte leta efter webben inte hittar passa Kia Sorento till 2014 årsmodel, det är bara enda finns upp till 2010.
HJÄLP OSS NÅN SVARA OCH HITTAR NÅGONSTANS!!!!
Men inte gärna husvagnsspeglar ihop bilens speglarOgillar jag det..

TACK!! Hjälp mig...

2015-05-25 kl 07:55

Hej
Hade samma problem när jag bytte från Mondeo till Kuga.
Gå in till din Volvohandlare. De har fästen för XC60 som är annorlunda och anpassade för SUV.
Dessa passade perfekt på min Kuga.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger numera en Kabe 630 GLE Royal 2018.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar- som vintersäsong på Sollerö Camping.
Bloggar lite då och då på: https://hjulhuset.bloggo.nu/
2015-05-25 kl 20:21

Kör med Volvo original skärmspeglar (passar 850 till XC90 mm) bara att justera in dom.

Först på min volvo V70 1999 men sitter numera på min VW Tiguan 2008

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2015-05-30 kl 19:44

Jag kör själv med skärmmonterade speglar av märket Mekra, de har en ordentlig gummibeklädnad på såväl de övre fästena som sätts mellan skärmen och motorhuven och även på kroken som hakas fast i skärmkanten/hjulhuset. Enligt listan som följde med ska de passa även för KIA Sorrento fram till årsmodell 2010.
Sedan har Biltema liknande speglar (ser ut nästan identiskt med Mekra-speglarna), även de ska passa Sorrento fram till årsmodell 2010.
Det bästa är om du kan åka till någon husvagnsfirma och kolla om de har sådana speglar hemma, och sedan prova om de passar på din bil. Skulle de inte passa kan de säkert ge dig tips om andra alternativ.

Nalle907 är djupt rotad i den norrländska tjälen, och kan spåra släkten till den här byhålan tillbaka till 1700-talet. Ryktet säger dessutom att det kan finnas ryska desertörer från senaste kriget i släkten :-)
Kör Volvo V70 2.4D -08
Drar numera på en Kabe Briljant -97
  • 12 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1547 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 580 fristående campingplatser och 615 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 352 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2020-02

• Husvagn & Camping 2020-01

• Husvagn & Camping 2019-12

• Husvagn & Camping 2019-11

• Husvagn & Camping 2019-10

• Husvagn & Camping 2019-09

• Husvagn & Camping 2019-08

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842