Milenco Grand Aero husvagnsspeglar. / av Perra79

• 13 svar
Milenco Grand Aero husvagnsspeglar.
2016-12-07 kl 20:51

Någon som har koll på dessa speglar? Vill inte ha dom vanliga Aero speglarna eftersom tycker dom verkar för små så tittar på dessa istället eftersom dom verkar ha bra storlek på spegeln.

Kör en Skoda Octavia Scout 2,0 TDI DSG -2018
Bor i en Hobby 470 KMF OnTour - 17
Snart en Hobby 545 KMF DL Edition -2018
Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2016-12-08 kl 07:40

Jag köpte mina för några år sedan och de är de bästa speglarna jag kört med. Sitter på en Vw Passat 2011.

2016-12-08 kl 10:59

Kanoners, tackar för svaret :D

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2016-12-08 kl 16:11

Har testat men återgått till skärmspeglar.
Fick aldrig till vibrationerna och tyckte också jag fick vrida huvudet för mycket.
Stabilare och bättre bakåtsikt med "split vision" gjorde att jag gick tillbaka till skärmspeglar.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2016-12-09 kl 23:20

Jag har dom "vanliga", Milenco Aero och i början tyckte jag dom var för små och "spetsiga", speciellt som dom är rätt konvexa i glaset. Men jag har vant mig och tycker dom fungerar bra nu. Förmodligen är dessa bättre i och med att dom är större, men kolla hur du upplever detta med konvext glas, så det inte är för konvext. Likheten mellan båda dessa är att dom är lätta att sätta på och ta av, när man gjort den första monteringen och inställningen. Därefter räcker det med mindre justeringar efter man skruvat dit dom. Mina har inga som helst vibrationer. Möjligt att det är värre med dom större pga. större luftmotstånd...?

2016-12-10 kl 19:33

Jag kör oxå med dom vanliga Milenco Aero och upplever inga som helst vibrationer oavsett fart.Är helnöjd.Håller med Jan-E om att det går fort att montera dom då man väl ställt in dom från början.Jag har mina monterade på överkanten av bilspegeln och har ej testat hur det är att montera dom på underkanten.Kan tänka mig att detta är en smaksak hur man vill ha det.

2017-01-15 kl 11:42

Jag har de vanliga på min Mondeo och jag tycker jag ser för dåligt med dem. Ser bara en liten del av vagnen i dem. De vibrerar en del. Men det är pga att bilens speglar inte riktigt orkar hålla emot. Därför vågade jag inte köpa de stora. Sen vill jag gärna kunna se både vagnens hjul och vagnens bakre övre hörn. Kanske van från att ha dragit en smal solifer bakom en Kia sportage med stora speglar innan. Nu får jag alltid skicka ut frugan för att spana på campingarna. Känner mig som en nybörjare igen :)

Kör Ford Mondeo 2,2 tdci automat med en Hobby 560 kmfe på kroken.
2017-01-15 kl 14:25

Ställ in bilens fasta speglar så att du ser vagnens hjul, både vid rakt ekipage och när du svänger. Då kan du glömma vagnshjulen när du ställer in husvagnsspeglarna.

2017-01-15 kl 18:20

Ja hade det varit så bra att det gick att göra så hade jag varit lite nöjdare. Det går tyvärr inte då mellanrummet mellan glas och spegelhus är så litet att speglarna blir stelopererade när jag fäster de andra. Nu lutar det åt bilbyte så jag får väl leva med det ett tag till.

2017-01-16 kl 17:24

Perra79 skrev:
Någon som har koll på dessa speglar? Vill inte ha dom vanliga Aero speglarna eftersom tycker dom verkar för små så tittar på dessa istället eftersom dom verkar ha bra storlek på spegeln.

Nej Nej. Köp Biltema's som du sätter fast med sugkopp, direkt på spegelgaset. Har provat allt som finns i spegelväg sedan 1972, och ovanst. är dom klart bästa jag ägt. Minimala vibrationer, lätta att montera och superlätta att justera. Och så är dom mycket prisvärda.

2017-01-16 kl 20:24

Har nu fått hem mina Grand Aero speglar och gillar att det är en stor spegel så fan får bra sikt bakåt... Detta kommer nog bli riktigt bra!

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
2017-01-18 kl 06:27

Du får provköra en sväng utan vagn, vet att man inte får det men jag är intresserad av hur bilens spegel håller emot. På mina 2 senaste bilar så har speglarna vibrerat och ibland åkt in vid möte med lastbilar.

2017-01-18 kl 13:26

David skrev:
Du får provköra en sväng utan vagn, vet att man inte får det men jag är intresserad av hur bilens spegel håller emot. På mina 2 senaste bilar så har speglarna vibrerat och ibland åkt in vid möte med lastbilar.

De ska jag nog göra, tack för tipset...
Ska testa över 100 km/h eftersom vagnen är kommer bli Tempo 100 reggad till våren.

Fd." Mitt nya hem"

Resan är målet!
  • 13 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017