Skoda Yeti har laddningskabel? / av olli

• 9 svar
Skoda Yeti har laddningskabel?
2012-04-26 kl 13:07

Jag frågade verkstaden om det fanns redan en laddningskabel dragen från batteriet till kontakten,för att kunna evtl. ladda husvagnbateriet.
Dom sa bara att det borde finnas framdragen en sådan kabel.
Är det någon av er som vet?

Oliver

2012-04-26 kl 13:47

Tja..jag undrar det,det är bara att kolla!Är det 7polig dosa då skall kabel vara på stiftet 54G,på 13polig får du titta i specen för dosa.

2012-04-26 kl 14:13

Har du 13 polig kontakt ska du ha ständig ström på stift 9 och ström styrd över tändningen på stift 10 vilket borde vara gjort.
Men på 7 polig klipper man bort kabeln till dimbakljuset och drar en strömkabel till 54G. då händer det att om man tex lånar en kärra att dimbaklysena lyser för jämnan, vilket kan vara tråkigt då det är olagligt att använda dimbaklyktan när det inte är motiverat eller så att andra förare bländas.

Ordningsboten för användande av dimbakljus vid annat än i dimma, tät nederbörd etc är 500 kronor och för användande av dimbakljus på sådant sätt att förare av bakomvarande fordon kan bländas är 1 000 kronor.

2012-04-26 kl 15:09

Jag har en 13 polig kontakt.Kan man se en bild på nätet nånstans var stift 9 och stift 10 är?
Tack för dem snabba svar.
Oliver

2012-04-26 kl 15:25

Jag hittade bara färgen på kabel ,stift 9 orange kabel,och 10 grå !
Vill du titta själv på nätet så sök efter Jaeger 13

2012-04-26 kl 15:45

Här hittar du kopplingsschema!
www.valeryd.se/pdf/kopplingsschema_se.pdf

2012-04-26 kl 17:50

En fråga i sammanhanget.
Är det alltid draget kabel i vagnens el-handske för att kunna förse batteriet med ström?
Jag menar, om det finns kräm från bilen i stift 54 G eller stift 9.... är det då säkert att spänningen kommer in i vagnen genom motsvarande stift på vagnens handske?

2012-04-26 kl 18:23

Tack så mycket

Oliver

2012-04-29 kl 17:30

På vår Yeti finns det inte ström dragen till laddning och kylskåp. Den är en 2010 så det är möjligt att senare årsmodeller har det. Om handlaren sagt att det finns så får dom väl fixa det om det saknas.

• 9 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1253 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 514 fristående campingplatser och 292 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 447 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen 2014!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2014-12

• Husvagn & Camping 2014-11

• Husvagn & Camping 2014-10

• Husvagn & Camping 2014-09

• Husvagn & Camping 2014-08

• Husvagn & Camping 2014-07

• Husvagn & Camping 2014-06