typa om totalvikten på vagnen - HUR?? / av orca

• 9 svar
typa om totalvikten på vagnen - HUR??
2010-09-01 kl 19:30

Hej

Har en Adria 663kp totalvikt 1600kg. känner att lastförmågan är begränsad vill därmed typa om den till 1700 eller mer. Hur går jag tillväga??

Dragbil: Citroen C-Crosser 160hk max dragvikt 2000 ton tågvikt ca 4500kg

2010-09-02 kl 13:26

Jag har höjt totalvikten på min Cabby och det var busenkelt.
Jag kontaktade Cabby som skickade nya intyg och lappar som ska sitta på vagnen.
Bokade sen tid på Bilprovningen. Man kollade då de papper och lappar jag fått samt att däcken överensstämde med den vikt jag önskade höja till.
Det var det hela. Sen var allt klart.
Det borde funka på samma sätt om du ringer Adria importören. De har säkert vikter som vagnen är godkänd för.

2010-09-02 kl 18:37

man tackar...ska kolla detta...:)

2010-09-03 kl 19:24

Hej jag vill bara tillägga att hos just Adria vill dom att det skall vara en teknisk förändring. Jag köpte min vagn på Caravan och marin i Valbo Gävle. jag visste inte när det var våran första vagn att man skulle bestämma totalvikt redan vid beställning och fick då vagnen på bara 1240kg.+ 60kg Omgjord till 1500 kg nu. Mekaniken bytte en bricka i dragdelen. Hade först bara 60kg lastvikt nu har jag 260kg. Ibland kan man om man har otur behöva byta dragstån eller kulhandske har man otur byte av hjulaxel "delta"

Drar med en Opel vivaro 9 sitsig 2006 2,0 bensinare 120 hk. Och efter hänger Adria Adora 552 UK 2007.

2010-09-08 kl 20:11

har kollat vidare...det visar sig att jag behöver montera en tvärbalk ngn stans....nu är Jon från adria på Elmia. Vidare kontakt upprättas senare

återkommer med mer info senare

2010-09-09 kl 12:44

Ett tips om du behöver ha hjälp med ombyggnad är Patric på Scandinavian Caravan i Skåre.
Dom bygger om väldigt mycket Adria-vagnar på garanti åt Adria.
Patric är både duktig och bra att ha att göra med. Jon och han jobbade ihop tidigare innan Jon flyttade till Adria.

2010-09-14 kl 16:50

man tackar....

2010-11-27 kl 22:50

vet nu hur jag ska göra:
Beställ nya plåtar och papper från Adria i Sverige (ca 1000kr), ny tvärbalk som ska monteras precis bakom kulhandsken i balkarna, för att staga upp. ( ca 1000kr) samt ny besiktning. Har då höjd tot vikt med 200 kg till 1700kg.

2010-12-05 kl 21:54

noen som har fått forandret totalvekten på en Hobby, og hvordan.

• 9 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Sök tester

Välj husvagn eller husbil, märke och sök bland våra tester

Senaste testerna

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn och Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Egmont logo
© Egmont Tidskrifter