Inlägg utan uppföljning / av mrcool

• 23 svar
Inlägg utan uppföljning
2016-09-08 kl 22:09

Ser att en hel del nya medlemmar i forumet gör ett inlägg och återkommer sedan aldrig. gäller även en del gamla medlemmar. Vad kan det bero på?
Vi är ju många som försöker hjälpa till och besvara frågorna - men sedan ser man att frågeställaren inte har loggat in för att ta del av svaren. någon som har en teori om vad det kan bero på? Kan vi på något sätt förbättra oss i svaren för att undvika detta?

Pierre Palm
Uppdrag granskning wannabe
2016-09-08 kl 22:33

TS har väl antagligen lyckats få fram ett svar på annat håll å sen bryr man sig inte.

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2016-09-09 kl 07:02

ShadowF skrev:
TS har väl antagligen lyckats få fram ett svar på annat håll å sen bryr man sig inte.

Ja det där är rätt typiskt när det gäller forum på nätet, allt för ofta så glöms det bort att berätta hur man löste sitt problem.
Eller ännu värre, TS loggar in och meddelar att problemet är löst, men inte hur :D

2016-09-09 kl 08:13

Sedan finns där en del inlägg som som gjorts av nya medlemmar som aldrig blivit kommenterade eller besvararade och där TS bara gjort ett inlägg totalt.
Där har vi medlemmar ett ansvar att förvalta. I övriga fall kan vi inte förändra folks beteende.

2016-09-09 kl 17:55

Jag finns nu på Elmia och har under dagarna tre träffat många trevliga medlemmar från forumet. Både de som frekvent läser och skriver inlägg. Då hör jag att många har mycket glädje av att läsa olika frågeställningar och därtill hörande svar. En del har inte samma frågebehov men de finns med i bakgrunden.

Jag finns i Husvagn och Campings monter i entré lobby Nord i morgon lördag mellan kl. 14 och 15.
Kom gärna förbi och växla några ord och utbyt erfarenheter.
Hälsningar ostbergr, moderator

2017-06-11 kl 18:48

Hej....jag är ny här och vet knappast hur man går tillväga. Men nu kan jag göra ett inlägg och ställa en fråga.
När man står på en camping och det kommer *konstig folk* och man misstänker att det inte står rätt till och ber campingvärden att kolla upp detta, och man får flyktiga svar.
Ska inte ALLA som kommer in på en camping visa legitimation ???
Har man husvagn måste man ju visa campingkortet, men om man hyr stugor vad gäller då ????

2017-06-11 kl 19:36

Jo,nog borde campingvärden vara glad åt att camparna är vakna och säger ifrån om dom ser skumma personer inne på campingen.Det borde ligga i deras intresse att campingen är trygg och säker tycker man ju.Låg på en camping nere i Prag för ett antal år sedan och där var ett yngre par som betedde sig underligt.På morgonen dagen därpå var dom borta ifrån campingen OCH likaså min kamera med en massa semesterbilder.Andra tält hade oxå fått besök av vad vi misstänker detta par.Efter denna händelse har man blivit extra försiktig.Det är bara synd att det ska behöva hända något innan man blir försiktig.Det blev förstås polisanmälan hos den Tjeckiska polisen och prat med försäkringsbolag då vi kom hem.Om alla hjälps åt att hålla campingen "ren"ifrån skumma typer likt grannsämja skulle nog mycket problem kunna förhindras.

2017-07-02 kl 04:15

Det här måste ju vara en av dem roligaste trådarna jag någonsin läst på ett forum sedan jag började använda internet någongång där på 1990-talet.

mrcool startade denna tråd i september 2016 där han undrade hur det kommer sig att en del personer startar nya trådar här på forumet och sedan inte återkommer i sin egen diskussion något mer. Andra tar sig tid att svara, men den som startat tråden verkar inte bry sig helt enkelt.

Nu har det snart gått 10 månader och mrcool som startade den här tråden har inte själv skrivit något här sedan sitt ursprungsinlägg. Är det det som kallas för att "man ska inte kasta sten i glashus" månne?

Såå mrcool..har du själv svaret på din fråga nu då kanske!? *blink blink* (går inte att posta riktiga smileys av någon anledning)

2017-07-02 kl 21:53

jizzen skrev:
Det här måste ju vara en av dem roligaste trådarna jag någonsin läst på ett forum sedan jag började använda internet någongång där på 1990-talet.

mrcool startade denna tråd i september 2016 där han undrade hur det kommer sig att en del personer startar nya trådar här på forumet och sedan inte återkommer i sin egen diskussion något mer. Andra tar sig tid att svara, men den som startat tråden verkar inte bry sig helt enkelt.

Nu har det snart gått 10 månader och mrcool som startade den här tråden har inte själv skrivit något här sedan sitt ursprungsinlägg. Är det det som kallas för att "man ska inte kasta sten i glashus" månne?

Såå mrcool..har du själv svaret på din fråga nu då kanske!? *blink blink* (går inte att posta riktiga smileys av någon anledning)

Kul att kunna roa dig, själv debuterade jag på nätet redan på 80-talet och har läst betydligt roligare trådar än denna. Det har gjorts en del inlägg som förklarar vad frågan i tråden gällde, det är bra! Jag har ingen anledning till att gå in igen då inläggen väl besvarar min undran.

Pierre Palm
2017-07-02 kl 22:16

Med tanke på att Pierre gjort mer än 60 inlägg sedan dess tror jag det glashuset är parkerat på annat håll och påhoppet föga konstruktivt. Å riktiga smileys är det inga problem att posta ;-)'

2017-07-03 kl 00:58

Det var inget menat påhopp från min sida, jag bara fann det lite lustigt att mrcool startade en tråd pga att denne var förundrad över varför vissa personer startar trådar och sedan inte följer upp vad som skrivs i dem - och sedan verkade mrcool gjort precis samma sak själv. Att han sedan har varit aktiv ett 60-tal gånger i helt andra trådar tycker inte jag har med saken att göra. När jag läste den aktuella tråden kunde jag omöjligt veta ifall trådskaparen hade tagit del av svaren eller ej - för mig framstod det som att han hade glömt bort att han startat tråden... (jag kan fortfarande inte posta några smileys när jag använder mobilen..de fastnar liksom inte i inläggen).

2017-07-03 kl 10:56

Man kan inte använda dom smileys som finns i mobilen. När jag en gång testade det försvann även den text jag skrivit efteråt... Istället får man göra gamla "hederliga" kolon parentes för att skapa en smiley. Det blir då en riktig smiley när man skickar inlägget.;)

2017-07-04 kl 00:43

Jizzen: Jag tror du missat vad Pierre avsåg med sitt första inlägg. Det handlar inte om trådskaparens egna aktiviteter i sina egna startade trådar utan om alla de som skapar ett konto lägger upp en fråga för att sedan aldrig återkomma och besvara de ev frågor som ställs eller följa upp de svar som ges. Och det är ganska många genom åren och inte ett dugg roligt.

2017-07-04 kl 08:31

Så tror jag inte att mrcool menade eftersom han i ursprungsinlägget skrev att det även gäller en del gamla medlemmar...

2017-07-04 kl 09:17

jizzen skrev:
Så tror jag inte att mrcool menade eftersom han i ursprungsinlägget skrev att det även gäller en del gamla medlemmar...

Jag tror att du helt missat vad jag ville med mitt första inlägg. :-)

Pierre Palm
2017-07-04 kl 10:07

Ok, vad menade du då Pierre? :)

Menade du det att en del medlemmar (nya som gamla) skriver en fråga och sedan loggar dem inte in alls efter det? Kan så vara, men svaren kan man väl läsa även om man inte är inloggad!? I så fall ser jag ingen skillnad på dig som skrev en fråga och sedan inte gjorde någon återkoppling i ditt startade inlägg gentemot dem som skrev en fråga och aldrig loggade in efter det. Du har varit inloggad och läst svaren, men kan jag på något sätt se eller förstå att du varit inne i tråden efter det att du startade den? Antar bara att jag kan se att du har varit inloggad - inte exakt vilka trådar du har läst.

Alltså..jag kunde likaväl ha startat den tråden du gjorde och haft dig i åtanke som en av dem (nya som gamla) som startar trådar och som sedan inte verkar bry sig om svaren. Jag vet ju som sagt inte om du har tagit del av svaren eller inte..trots att du har varit inloggad efter trådstarten.

Har jag missuppfattat vad du menade så får du gärna förklara för mig vad det är jag har missuppfattat. Det här måste vi ju bara reda ut.. :)

2017-07-04 kl 12:24

Nu tycker jag vi lägger ner den här utfrågningen. Det är ointressant för andra läsare om man läser en tråd man skapat. Det är heller inget "krav". Trådens rubrik tycker jag är av allmänt intresse, och i detta fallet har trådskaparen återkommit i tråden med inlägg. Därmed tillför det inget att "reda ut" om och när trådskaparen varit aktiv med läsning i tråden.
Vänliga hälsningar till er alla
Ostbergr, moderator

2017-07-04 kl 18:07

Det var ju väldigt vad "lågt i tak" det var på detta forum...forum där saker och ting är till för att diskuteras. Jag har inte fått svar på min undran..varför kan jag inte få det?? Om jag nu missuppfattat ursprungsinlägget så kan väl någon vara vänlig och tala om HUR jag har missuppfattat det!? Och de som är ointresserade av diskussionen här behöver väl inte heller läsa den? Mycket märkligt modererat måste jag säga..

2017-07-04 kl 19:43

ostbergr skrev:
Därmed tillför det inget att "reda ut" om och när trådskaparen varit aktiv med läsning i tråden.

Det var inte det jag ville reda ut..utan det jag ville reda ut var vad det är ni påstår att jag har missuppfattat av ursprungsinlägget egentligen. Om inte det reds ut så utgår jag ifrån att jag inte missuppfattat någonting alls... ;)

2017-07-04 kl 22:49

OK, då förklarar jag att du inte missuppfattat något. Huruvida forumet håller låg takhöjd får stå för dig.
Må så gott alla
Ostbergr, moderator

2017-07-05 kl 09:39

Jag är ju ny medlem här på husvagnochcamping-forumet får man säga och är det så här ni brukar svara/bemöta frågor från nya medlemmar så är det kanske inte så konstigt att de bara skriver ett inlägg och sedan aldrig mer återkommer...

2017-07-05 kl 10:43

Du är självklart välkommen som medlem i forumet att både läsa och skriva inlägg. Vi bemöter dock inte dig som ny medlem på något annat sätt än alla andra "bara" för att du är ny.
Du säger att folk "bara skriver ett inlägg och sedan aldrig mer återkommer", vilket inte stämmer.
Som moderator har jag tillgång till mer info i systemet, om hur besöken ser ut i trådar än vad ni som medlemmar har. Jag kan utan att tveka påstå att under årens lopp är det max en tråd av hundra som skapas av någon som sedan inte återkommer i just sin skapade tråd.

Jag ber om ursäkt om du känner dig trampad på tårna då jag inte tycker tråden utvecklas i sitt ämne genom att få fram ett svar från trådskaparen OM denne läst eller inte läst vad som skrivs i tråden.
Med moderatorrollens integritet i ryggen, kan jag dock påstå att de som medverkat i just denna tråd, både varit och fortfarande är positivt aktiva i vårt forum. Både genom att läsa och skriva inlägg.
Med detta som förklaring är du och alla andra fortsatt välkomna att läsa, skriva och skapa nya trådar.
Trevlig sommar till er alla.
Ostbergr, moderator

2017-07-05 kl 11:00

ostbergr skrev:
Du säger att folk "bara skriver ett inlägg och sedan aldrig mer återkommer", vilket inte stämmer.

Det är inte jag som påstår det, utan det var ju vad som påstods i ursprungsinlägget av mrcool. Det var väl just det "problemet" och vad man i så fall kan göra åt det som skulle diskuteras i den här tråden!?

För att kunna föra en vettig diskussion om det måste man ju förstå vad trådskaparen menade med sin fråga. Det är därför jag har varit angelägen om att få veta vad det är ni menar att jag har missuppfattat. Personligen tycker jag det är ganska väsentligt att reda ut.

Men vi verkar inte komma mycket längre här, så jag lämnar den här tråden nu utan att ha fått en förklaring på vad jag enligt er missuppfattade av ursprungsinlägget.

• 23 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017