Varför syns inte mina bilder? / av Adrianne

• 9 svar
Varför syns inte mina bilder?
2013-05-23 kl 10:59

Varför syns inte mina bilder i tråden "Hur använder jag gasolprylarna?"?

2013-05-23 kl 11:23

Det måste ha blivit något vajsing och vi håller på att kolla upp det.

Återkommer så snart det är fixat.

Vänliga hälsningar
/Jenny

2013-09-26 kl 20:47

Jenny Floden skrev:
Det måste ha blivit något vajsing och vi håller på att kolla upp det.

Återkommer så snart det är fixat.

Vänliga hälsningar
/Jenny

Jag kan fortfarande inte finna mina bilder!???

Ikväll har jag laddat upp ytterligare 3 bilder, och det tycks bekräftas i text på min albumsida att där nu ska finnas totalt 8 st. Samtidigt förtäljer text:
"Just nu använder du 0% av ditt utrymme."

2013-09-26 kl 21:32

Nu tycker jag du har lite dåligt tålamod...det har ju "bara" gått 4 månader. :-)

2013-10-08 kl 19:11

Bullen skrev:
Nu tycker jag du har lite dåligt tålamod...det har ju "bara" gått 4 månader. :-)

Ursprungligen trodde jag nog att typ 4 DAGAR skulle räcka.

Men det är ju väldigt trösterikt att då och då återvända hit och läsa: "...vi håller på att kolla upp det"...

2013-10-09 kl 16:36

Hej igen Adrianne,
Jaqg trodde att allt fungerade nu. Ser att dina senaste bilder syns. Kontakta gärna mig så ska jag försöka reda ut vad som är vajsing. Har inte hört att någon annan haft liknande problem och jag kan inte se dina tidigare bilder i vår administratörsvy.

Du når mig på 08-692 66 41 efter 12.00 imorgon (tors 10 okt).

Vänlig hälsning
Jenny

2013-10-13 kl 19:53

Jenny Floden skrev:
Hej igen Adrianne,
Jaqg trodde att allt fungerade nu. Ser att dina senaste bilder syns. Kontakta gärna mig så ska jag försöka reda ut vad som är vajsing. Har inte hört att någon annan haft liknande problem och jag kan inte se dina tidigare bilder i vår administratörsvy.

Du når mig på 08-692 66 41 efter 12.00 imorgon (tors 10 okt).

Vänlig hälsning
Jenny

Tack... men nej - jag är inte intresserad av något enskilt samtal.

Som alla med någorlunda dator- och interneterfarenhet lätt kan se i min tråd "Hur använder jag gasolprylarna?" så lyckades jag tydligen 120801 och 120803 till Egmonts server ladda upp och i tråden länka in bilder därifrån. När jag sedan 130607 återvände till tråden var dessa bilder försvunna ur tråden.

När jag då ville sätta in ytterligare bilder lyckades jag visst aldrig finna mitt album eller kanske betvivlade meningen med att åter försöka länka från det. Så jag - som den intresserade lätt kan utläsa i tråden - laddade istället upp bilderna till Forumbilders server.

Så en kväll nyligen lyckades jag mest av en slump återfinna mitt påstått försvunna album här hos Egmont. Detta genom att jag råkade klicka på "Min profil" och under "Senaste aktiviteter" kunde se mina nyligen uppladdade bilder och sedan kunde klicka vidare till själva albumet.

Efter jag konstaterat att alla min tidigare uppladdade bilder fortfarande fanns kvar i albumet länkade jag in ett par, på förmodligen samma vis som i augusti 2012.

Därefter började jag söka efter anvisningar på forumet efter hur man egentligen ska förfara för att länka in albumbilderna i sina inlägg, men jag fann ingen sådan information.

Då började jag istället utnyttja forumets sökfunktion och letade efter trådar handlande om att lägga in bilder. Inte i någon av de trådar jag ögnat igenom fann jag något om att man skulle kunna länka in sina albumbilder i ens foruminlägg. Bara upprepade tips om att utnyttja Forumbilders service.

Däremot uttrycktes det i många inlägg besvikelse och missnöje med hur omständligt det var att lägga in bilder i inläggen.

Min misstanke känns lätt svindlande:
Är det så att det på det här forumet faktiskt inte ens finns någon funktion inbyggd för att på ett snabbt och användarvänligt sätt åtminstone kunna utnyttja sina albumbilder i foruminläggen?

2013-11-19 kl 14:33

Ja, tyvärr är det lite krångligt. Vi ska förbättra den funktionen, men jag vet inte exakt när det blir klart.

Du kan med hjälp av eos-kod lägga in bilder i forumet. Skriv [ia=bildensid] eller [img=bildens länk] så kommer bilden att lägga sig i inlägget. Bildens länk och ID hittar du under Information under bilden i ditt album. För att hitta bildens länk på annan sajt: Högerklicka på bilden och välj "visa bild", då kommer bilden att öppnas i webbläsaren. I adressfältet hittar du nu bildlänken.

Hoppas att det fungerar nu!
/Jenny

2017-01-11 kl 16:52

Kan inte hitta mina fotoalbum i profilen.
Hur gör jag ?

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
  • 9 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03