• 10 svar
Villavagn
2017-04-13 kl 21:40

Funderar på en Burstner Lux-89 som villavagn. Finns det någon som kan berätta om den? Tror det är vattenburen värme med batteri. Men hurudan värmare, varmvatten osv. Berätta ni som vet, är det något att ha. Planlösningen passar oss bra men vi har ingen erfarenhet av husvagn.

Mvh. Carola

2017-04-14 kl 17:16

Tror inte att det här är rätt forum för villavagnar, här rör vi på oss
;-)

Pierre Palm
Uppdrag granskning wannabe
2017-04-14 kl 17:32

Då är det dags för oss att lägga ner detta också, vi rör inte på oss.
Vi står på säsongplats, ;)

Jens

2017-04-14 kl 20:37

Vill bara meddela att ni med villavagnar är lika välkomna som alla andra oavsett hur rörlig man är i sitt friluftsliv.
Vårt forum bryr sig alltså inte om man flyttar på sig eller man väljer att vara långliggare.
Ostbergr/moderator

2017-04-15 kl 11:52

Bürstner Lux är väl ingen villavagn utan en helt vanlig husvagn?

Opel Insignia 2,0T Sports Tourer -11
Cabby C61 -99
2017-04-15 kl 12:30

Tack att jag får vara med

2017-04-15 kl 12:42

Ja en helt vanlig husvagn som kommer att vara stationerad mesta tiden på samma ställe. Men jag har fortfarande inte fått svar på mina frågor

2017-04-15 kl 15:33

Det finns olika sorters vagnar. En sån här Bild
är något i den stilen du refererar till. Om den vet jag ingenting, men det är inte en sån som brukar kallas villavagn.

De ser istället ut så här.
Bild

Det var därför först ingen förstod vad du menade. Finns det inte rätt många olika modeller av Bürstner från 1989? Om du ska få en meningsfullt svar tror jag att du behöver precisera dig mer.

2017-04-15 kl 18:32

Hoppsan, inte bara camping här, ber om ursäkt.

Pierre Palm
Uppdrag granskning wannabe
2017-04-15 kl 21:08

Hej,

Har ingen erfarenhet av just Burstner annat än husbil.

Men det är väl som andra vagnar.
Faller planlösningen Er i smaken så är det bara resten kvar :)
Fukt? Fungerar kyl/frys? Vilka årstider tänker Ni använda vagnen? Är det luftburet/vattenburet värmesystem?

Jens

• 10 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03