förbättringar av förarmiljön i husbilen / av Anonym 1931208528

• 10 svar
förbättringar av förarmiljön i husbilen
2013-12-07 kl 11:20

Hej,

Jag pluggar industridesign i Lund och arbetar just nu med ett projekt som handlar om att utveckla interiören i husbilar.

Här nedan finns två frågor jag gärna vill ha svar på för att få med användarperspektivet. Om du har erfarenhet av husbilar och en stund över får du gärna skriva vad du tycker. Svaren blir sedan vägledande för hur jag går vidare i projektet.

Frågor

Jag vill veta om det kan vara av intresse att förbättra förarmiljön i husbilar (de två pilotstolarna längst fram och den direkta omgivningen) och i sådana fall på vilket sätt. För att få en helhetsbild försöker jag se förarmiljön i förhållande till resten av interiören i bodelen, både när bilen rullar och står still.

1. Vad tycker du om förarmiljön i husbilen (både när bilen rullar och står still)? Vad är bra? Vad är dåligt? Varför? (känslan, bekvämlighet, stolarna, avlastningsytor, funktionalitet, estetik osv)

2. Finns det något som kan förbättras eller tillföras i förarmiljön som ger mervärde till husbilen (både när bilen rullar och står still)? Vad och varför?

Har du andra idéer, frågor eller vill berätta mer om hur ni använder förarmiljön i förhållande till resten av interiören så är det välkommet.

Tack för hjälpen,
Hälsningar Lisa

2013-12-07 kl 17:32

Där fins oehört mycket att förbättra i förar miljön i en Hb stolarna kallas för Pilotstolar, stackars piloter som skall sitta i sådana stolar. jag har funderat på at taga pinnastolen från köket när jag kör,
där fins utrymme för förbättringar, kika på Saab o Volvo stolar men Hb ägarna är inte intreserade av förar miljön så det är nog inte lätt att ändra på.

2013-12-07 kl 22:39

Tror inte att det där var ett bra svar till Lisa trådskaparen...
Förklara lite mer hur du upplever det i din hytt...

2013-12-08 kl 09:52