Tjänstevikt / Totalvikt ! / av Anonym 57144481

Tjänstevikt / Totalvikt !
2011-05-07 kl 08:28

Findus 1..Om du tar dig en funderare och går igenom detta med vikter så inser du att vikter last axeltryck bruttovikt. o.dyl. är brukarens sak att ta hand om och se till att man håller sig inom angivna gränser redovisar att T O T A L V I K T är det som gäller i första hand, övrigt får sunt förnuft gälla,, nu vill jag inte se mera av detta med följetången ..
BERO Jag instämmer helt med dig,det råder nyhetstorka här och har gjort , borde finnas trevligare nyheter att förmedla ..(glada roliga upplysande m m. )
Ventilera gärna frågor spörsmål, men det får som BERO skriver inte bli ett evigt ältande om och om igen......

2011-05-07 kl 08:34

kom med något nytt. du var den förste att börja börja med vikterna med maånga dumma kometarer som inte stämde med verkligheten, det var däfördet blev tjatigt.

2011-05-07 kl 08:48

BERO Ska du älta gammal surdeg nu,, ge dej nu (gubbe) se framåt och var glad nyttja sol å värme och va positiv ,finns mycket att vara glad åt ...

2011-05-07 kl 10:49

edling skrev:
nu vill jag inte se mera av detta med följetången
BERO Jag instämmer helt med dig,det råder nyhetstorka här och har gjort ,

Läs inte då!!!
Vi andra som är relativt nya medlemmar måste ju få skriva om det som är nytt för oss!! Som sagt så är det ett öppet forum & så länge vi håller oss till ämnet (som jag tyvärr inte gör nu, men jag ville bara svara på denna kritik) så är det väl fritt fram att skriva???
Jag tycker inte ni har "rätten" att kunna bestämma vad som får & inte får skrivas!

2011-05-07 kl 11:31

Kan man inte förenkla detta problem så här:
¤ Om du vid poliskontroll ligger under totalvikten så är ju allt frid och fröjd.
¤ Tjänstevikten blir intressant om du vid poliskontroll överskrider totalvikten. Då behövs uppgiften för att räkna fram bötessumman för det hemska brottet.

PS. Till de som tycker tråden är tjatig: Ta en annan tråd. DS.

2011-05-07 kl 13:38

Jaha samma gnäll från olika håll.
Jag tycker har man något svar att komma med till trådfrågaren som tillför något så skriver man det.
Att hålla på med annat tjafs visar ju bara att man har såå tråkigt.

I sovrummet finns ju att göra om den inte har slocknat helt !

2011-05-08 kl 17:51

Vad jag menade med att se upp med axeltryck var att man behöver se upp hur man lastar en husbil ochså, det är lätt att överskrida max axeltryck trots att man inte nått totalvikten. Så att bara kolla totalvikten räcker inte.
Överskridet axeltryck kostar mellan 1500 till 4000 kronor.Så ni med husbil lasta inte allt längst bak.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1626 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 591 fristående campingplatser och 695 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 340 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

• Husvagn & Camping 2020-89

• Husvagn & Camping 2020 -10

• Husvagn & Camping 2020 Special

• Husvagn & Camping 2020-09

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206