Vad har ni för Husbilar / av Anonym 1013128338

Vad har ni för Husbilar
2010-06-17 kl 10:39

En Hobby ELC går mycket bra på vägen med boggi och den stora motorn (Fiat 157 hp).Den är ny för i år, så vi har inte provat någon längre stäcka men i sommar blir det en tur ner i Europa.(och betydligt billigare en Kabe 880)

2010-06-17 kl 20:15

En Fendt 685TI vi har inte haft den så länge de är en 09 vi tycker den är bra tyst och skön att köra ligger bra på vägen bra lastutrymme(garage)under dubbelsängen som är väldigt skön,litet kök men räcker mer än väl åt oss två.Det blir vår första semester med nya husbilen de ska bli kul och se hur väl den passar oss.Vi har haft 2husbilar innan Fendten Sharky och Eura mobil.

2010-06-18 kl 15:38

Har en Mac Louis-07 halvintegrerad,med dubbelbädd därbak!

mvh Birgittha

2010-06-21 kl 22:35

Har en Kabe 750T-10

2010-06-22 kl 07:51

hej kabe husbil är ni nya medlemmar här på forumet, jag har sett er signatur vid ett annat tillfälle, jag tror det var på kabe klubb syds forum har jag rätt, en travelmaster 750 10 det är väl härligt jg var för tidigt ute så jag fick bara en 09,
vi syns och hörs någonstans,
ha det så bra, mvh BeRo

2010-06-22 kl 07:52

Kör omkring i en nyinköpt Knaus Sun TI 650 MF, första riktiga husbilshelgen som kommer efter 20 års husvagnsåkande, ser med tillförsikt fram emot detta

2010-06-22 kl 21:35

Vi har en Adria 660 med alkov (kanske lite svårt att se att det är en Adria, vi har designat om den.. ;)) Vi är supernöjda! Alkoven behöver vi ju eftersom vi ibland är 3 eller 4 i bilen... Stora och bra förvaringsutrymmen, allt vi behöver helt enkelt!

Helena & Peter
www.freedomtravel.se

2010-06-30 kl 17:56

Hej.
Som brukligt är: Innläggen går långt från öppningsfrågan.
Jag vill svara på öppningsfrågan:
Vi har en Hymer Tramp 06. Enligt våra önskemål tillverkad endast för oss. Mindre och färre fönster än orginalet. Varför i all sin dag skall husbilar se ut som en innglasad veranda ? Detta är vår andra bil, och vi är mycket nöjda med den vi har nu. Våran bil har allt vi vill ha, utom en grej: Vi har 2xAC, stora kylskåpet med separat frys, enkeltbäddar, eget dusjutrymme, automatvaxel, farthållare, vikt 3,85, parabol och mycet mera. Det enda vi saknar är full luftfjädring. Men det fanns inte i 06.

Senn får dom andra åsiktana komma i andra trådar.
Mvh Knut

2010-09-05 kl 13:26

En Polar 530 på Ivecolb.Fungerar bara fint.Fri fordonsskatt nästa år.Centralvärme plus två 90liters kylskåp.Skulle jag önska ngt är det golvvärme.
Annars jättenöjd!

2010-09-05 kl 15:26

Vi har en Knaus Sun Ti 650 MF -08 Renault vår andra säsong och vi är nöjda med bilen.

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1626 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 591 fristående campingplatser och 695 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 340 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

• Husvagn & Camping 2020-89

• Husvagn & Camping 2020 -10

• Husvagn & Camping 2020 Special

• Husvagn & Camping 2020-09

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206