Värmeproblem passagerarsidan i Fiat / av Euracontura

• 9 svar
Värmeproblem passagerarsidan i Fiat
2010-08-27 kl 17:20

Har en Eura Contura där passageraren fryser om fötterna under färd. Har lämnat den på verkstad för felsökning men värme finns och går fram säger dom men det DRAR lika förb....t kallt.
Med reglagen på "fotvärme" och högsta värme o fläkt blir det skapligt men då svettas föraren.
Någon som känner till problemet och hittat nån bra lösning på det i så fall får ni gärna berätta hur ni gjorde.
Höstkylan kommer med stormsteg.
Vänliga hälsningar
Hans

2010-08-28 kl 08:34

Kolla om du har ett värme utsläpp vid passagerar sidan. Då fiat i grunden är en lastbil för transporter med bara en chafför i hytten. Så har man bara dragit ett uttag för värme ner till fötterna. Det är riktat mot chaufförens fötter. Man får sätta in ett extra rör/slang till passagerar sidan så att luften delas.

2010-09-25 kl 19:42

Tejpa för slitsarna i bakkant på dörrarna, de behövs i en picup men inte på en husbil.

2011-02-21 kl 08:14

Spjället för friskluft öppnar litet av fartvinden,vilket gör att värmen är ok vid stillastående men det drar kallt vid färd.Själv skruvade jag upp till värme spjällen och satte en gummisnodd som hjälp att hålla spjället i stängt läge.Detta påverkar ej funktionen när man vill ha kall luft.

2011-02-21 kl 08:50

du skall ine begära för mycket det är ju en fiat

2011-02-21 kl 10:05

bero skrev:
du skall ine begära för mycket det är ju en fiat

Det kan vara att bilen är tysksåld och då har dom kanske andra specifikationer än dom svenska bilar,jag har på min 88 utblås både på min och pasagerarsidan men bilen var svensksåld.För att inte tala om att jag hade som original värme i stolen..och det hade dom inte många gånger nyare bilar än min,men dom var privatimporterade..fast numera har jag det inte iome att jag instalerade en Recaro stol.

2011-02-21 kl 15:22

tur att du inte är på ett annat forum för då hade du blivit halshuggen när du keitiderar tysk sålda husbilar.

2011-02-22 kl 08:22

bero skrev:
tur att du inte är på ett annat forum för då hade du blivit halshuggen när du keitiderar tysk sålda husbilar.

Om du bara visste vad han skällde(Webben från Ystad)när jag var medlem där och skrev att jag hade som original värmestol i min gamla Fiat,men inte han i sin privatimporterade bilen som var mycket,mycket nyare.men då skrev jag att med den förtjänsten som han hade kännat på privatimporten så kunde han köpa en sån lös värmedyna på Biltema...pengarna räckte till den..och det var inte populärt...

2011-02-22 kl 10:28

Nä det kann jag tänka mej för dom har bara inporterat i huvudet och det kann man inte kritisera.
men även här i landet kann man få värmestol jag bläddrade i fiats instruktionsbok och där fins bilar som har värmestol dock inte min men hade jag köpt en fabriksny så hade jag beställt en sådan men jag kännade 80 tusen på en demobil och så mycket är inte värmestolen vätd.

• 9 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1626 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 591 fristående campingplatser och 695 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 340 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-01

• Husvagn & Camping Nr 12 2020

• Husvagn & Camping 2020-11

• Husvagn & Camping 2020-89

• Husvagn & Camping 2020 -10

• Husvagn & Camping 2020 Special

• Husvagn & Camping 2020-09

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206