Vilken husbil passar för oss (nybörjare)? / av jessica13

• 3 svar
Vilken husbil passar för oss (nybörjare)?
2018-08-04 kl 18:40

Hej,
Efter att ha tittat på husbilar på en mässa en hel dag är vi mer förvirrade än någonsin. Vi är två vuxna som blivit sugna på att köpa husbil nu när barnen är större, men vet inte riktigt vad vi är ute efter. Några saker har vi sett som vi tycker verkar bra, men hoppas att få lite hjälp och inspiration från de experter som finns här! Känner ni till någon modell som uppfyller våra önskemål?
* Max ca 7,50 m
* Queensbed i mitten bak, dock inte jättehög modell
* Halvintegrerad
* Taksängar i mitten (alltså ej över förarhytten)
* Gasoluttag på utsidan
* AC och air conditon
* Minst 150 hk
* Ugn/Micro
* Sopkorg som hänger på ytterdörrens insida
* Helst garderob/skåp till höger om ytterdörren i stället för en fast sittplats/soffa
* Helst separat kyl och frys

Tack på förhand!
/Jessica

2018-08-27 kl 00:01

Ja, jag kan inte hjälpa er. Ni har mycket specifika krav, vilket borde underlätta. "Bara" att studera kataloger, vilket jag tror ger mer än gå på utställning. Garderob till höger i stället för soffa tror jag aldrig jag sett, men jag har ju inte sett allt. Gasolugn kan jag rekommendera. AC och utvändigt gasoluttag är för det mesta tillval. 150-160 hk är ett bra val. Om än lite högre bensinförbrukning. (om jag törs skriva det, det beror ju lite på hur och var man kör).Varför inte "alla" har sopkorg på dörren vet jag inte. Även om jag inte är säker på att det är ultimat, så ett bra komplement. Hoppas någon läser er fråga och kan ge ett klart och rakt förslag.

2018-08-27 kl 09:54

Tänk på att en takmonterad AC brummar och för ett jävla liv. Sen finns det ju en AC modell monterad i golvnivå med slangar ut till olika delar i bilen vilket jag tror kan vara tystare. Takmodellen är iof bättre då kylan ramlar nedåt. Sen behövs det ju 230V för de ska fungera.

• 3 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1544 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 579 fristående campingplatser och 614 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 351 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2020-02

• Husvagn & Camping 2020-01

• Husvagn & Camping 2019-12

• Husvagn & Camping 2019-11

• Husvagn & Camping 2019-10

• Husvagn & Camping 2019-09

• Husvagn & Camping 2019-08

Denna sajt drivs av Egmont Publishing Digital AB, som är en del av Egmont Publishing AB. Egmont Publishing publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Egmont Publishing är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.egmontpublishing.se/.

Egmont Publishing Digital, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556647-1842