vinterförvaring / av Jaan N

• 7 svar
vinterförvaring
2016-08-17 kl 15:58

Hej
Är nybliven husbilsägare och har tänkt ha den ute hela vintern.Vad tror ni, som kanske har haft era bilar ute på vintern, ska jag ha lite värme på en sådär 10-15 grader, eller är de bättre att inte slita på pannan, de är truma värme skall sägas.Har haft husvagn i många år, men då hade vi möjlighet att ha den i en lada,nu finns inte den möjligheten längre.
Hälsningar Jaan N

2016-08-17 kl 19:32

Har ett litet oljeelement i bilen under vintern, ligger på ca 4-5 grader, kan gå ned mot 1-2 när det blir riktigt kallt. Täckt med Julas suveräna överdrag med ett par plastbackar med bräda emellan på taket för att få lite ventilation. Bor i Stockholm.

Pierre Palm
Uppdrag granskning wannabe
2016-08-18 kl 13:37

Tack för de rådet, de ska jag titta på.
Hälsn. Jaan N

2016-08-18 kl 19:48

Vår husbil står ute året runt utan värme och så har den gjort sedan vi köpte den för nio år sedan. Det enda vi gör är att tömma vattensystemet och ser till att ha glykol i värmesystemet samt plockar ur sådant som kan frysa. Blir det mycket snö så sopar vi av den.
Till saken hör att vi kör med den året runt. Vintercamping med skidåkning är mysigt.

LAEN
2016-08-18 kl 20:57

Ja vintercamping har vi provat med husvagnen och de är mysigt, men husvagnen hade alde,husbilen har truma så jag undrar om den klarar om de skulle bli riktigt kallt
Jaan N

2016-08-21 kl 21:25

Beror på vad du menar med riktigt kallt ;-)
Jag hade vagnen stående ute hela vintern i fjol/år utan värme å den vart lika fräsch för det. Skitigare bara.

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2016-08-22 kl 13:48

Ja när jag talade om riktigt kallt, va de vintercamping ja menade, tappade väl tråden lite där,men de verkar som flera har h.bilen eller vagnen stående ute utan värme på vintern och de ser ju ut att funka.Fördelen med att ha den hemma är ju att man kan titta till den med jämna mellanrum
Jaan N

• 7 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05