Att tänka på vid Totalrenovering av husvagn / av Glidslem

Dölj första
Att tänka på vid Totalrenovering av husvagn
2018-01-28 kl 19:39

Blev medlem här på sidan efter jag köpt mig husvagn (öggestorp 580 boggie 86). Den skall jag nu täta alla lister utvändigt på och byta/täta alla rostiga,otätade skruv.. inuti har jag kollat lite bakom tapeter och ser att jag får riva bort å göra nya väggar pga fukt (känner ingen mögeldoft),kanske även isolera om. Golvet vet jag ej om det bara är limmet som släppt eller om det är fukt än men har ändå tänkt lägga nåt fint "klickgolv". Semare kan solceller tillkomma. Ser det som ett kul projekt att satsa på för att sen bo i minst ett år i vagnen, nu till frågorna Vi alla i tråden gärna får hjälpa till med! :)

× hur testar man fukt i golvet utan att köra till besiktning?

× lämpligt material för regelverk och väggar för en så vinterbonad vagn som möjligt?

×Är det värt att köpa ny isoleringsfrigolit eller duger den gamla från 86 lika bra?

× hur värt är golvvärme för en låg budget?

Mer frågor tillkommer säkert men ni får gärna dela "nåt att tänka på!" Kommentarer :) jag ska försöka hålla denna tråd uppdaterad om hur jag går till väga i projektet ;)

MVH nybliven husvagnspöjk!

^^ Första inlägget ^^
2018-01-28 kl 19:39

Blev medlem här på sidan efter jag köpt mig husvagn (öggestorp 580 boggie 86). Den skall jag nu täta alla lister utvändigt på och byta/täta alla rostiga,otätade skruv.. inuti har jag kollat lite bakom tapeter och ser att jag får riva bort å göra nya väggar pga fukt (känner ingen mögeldoft),kanske även isolera om. Golvet vet jag ej om det bara är limmet som släppt eller om det är fukt än men har ändå tänkt lägga nåt fint "klickgolv". Semare kan solceller tillkomma. Ser det som ett kul projekt att satsa på för att sen bo i minst ett år i vagnen, nu till frågorna Vi alla i tråden gärna får hjälpa till med! :)

× hur testar man fukt i golvet utan att köra till besiktning?

× lämpligt material för regelverk och väggar för en så vinterbonad vagn som möjligt?

×Är det värt att köpa ny isoleringsfrigolit eller duger den gamla från 86 lika bra?

× hur värt är golvvärme för en låg budget?

Mer frågor tillkommer säkert men ni får gärna dela "nåt att tänka på!" Kommentarer :) jag ska försöka hålla denna tråd uppdaterad om hur jag går till väga i projektet ;)

MVH nybliven husvagnspöjk!

2019-04-23 kl 23:10

Det är billigare en stund. Billigast (en kort stund) är att inte göra något alls.

2019-04-23 kl 23:14

Med tanke på att de båda troligtvis leder till ungefär samma resultat så är det ju både mindre jobb och billigare att sitta i soffan framför TVn istället...

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1701 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206