Börjar tröttna / av nova

• 7 svar
Börjar tröttna
2021-09-27 kl 14:30

Hej alla husvagnskompisar

Är det bara jag som börjat tröttna på tillbehörsförsäljningen? Den ena efter den andra försvinner från marknaden trots att intresset för husvagnar och husbilar tagit fart det senaste 1½ åren. De som inte försvinner övergår till webbförsäljning. När jag väl kontaktar en del av de stora försäljningsställena så blir servicebemötandet mindre bra. Det slarvas bort beställningar och alla hänvisar till KAMA som enda leverantör. Finns det verkligen ingen genuiun husvagnsförsäljare som tar kvalitet som en självklarhet?

2021-09-28 kl 06:20

Jag har beställt allt på nätet eller köpt i utländska butiker de senaste 10 åren.
Jag är också rätt trött på att det endast finns en liten hörna från KAMA hos varje ÅF. KAMA tycker jag oftast är riktigt dyra också.
Jag har börjat tröttna på att allt är så jäkla mycket dyrare i Sverige också.
Skall det vara dyrt förväntar jag mig en viss nivå av service också.

2021-09-28 kl 09:34

Något som förvånar mig är det närmast oändligt stora lager av reservdelar som Bengt i Örkelljunga tycks förfoga över. Visserligen är huset stort, men ibland undrar jag om de har en gruva under också. Det spelar ingen roll vad jag behöver, så lurvar de iväg ett tag och kommer tillbaka med en sån pryl.

2021-09-28 kl 22:24

Fördelen med KAMA tycker jag är att man beställa fraktfritt och hämta hos sin KAMA anslutna ÅF.
Sedan är det för egen del sällan jag behöver köpa något, vartannat vart tredje år kanske. Men ni har kanske helt andra behov?

2021-09-29 kl 00:31

Ja när det gäller Kama så tycker jag att det är lite av ett gammalt monopol- Några gamla kursare och tillika husbilsägare funderar på att gå ihop och starta upp ett alternativ till Kama. De hat en mkt intressant logistikidé jag tror mkt på. Det gör att de kapar priserna rejält på transportkostnaderna och de har redan några leverantörer de pratar med. Vi får se hur det går. Seriösa killar med bra finansiär i ryggen.

2021-09-29 kl 12:42

Nu är det väl som så att Återförsäljare av ett märke/märken av Husvagnar/Husbilar inte lever på att sälja tillbehör. Att ha ett vist sortiment av tillbehör som både är till de märken som ÅF saluför samt lite andra prytlar som några andra kanske skulle ha behov av är väl inte fel.

Men att tro att det läggs ner butiker har jag svårt att förstå då det startats upp mer än 3/5 butiker de senaste åren.

Det man däremot kan ha synpunkter på är de webbutiker som säger på sina hemsidor att det finns i lager och leverans inom 1/3 dagar och när beställningen är gjord så visar det sig att det var inte webbutikens lager utan leverantörens lager det handlade om och att leveranstiden därifrån kunde vara mellan 3 veckor till 6 månader. Det kan vi klaga på!

Men annars så är KAMA bra då man kan beställa och hämta i butik utan fraktkostnad.

En bra fördel har Amazon där det klart framgår på deras sida vem som leverera och när. Ett bra exempel på upplysande information.

2021-09-29 kl 16:24

Att det startas en och annan butik ökar snarare sannolikheten att någon annan butik läggs ner. Konkurrensen ökar ju.

• 7 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1679 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 610 fristående campingplatser och 739 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 330 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2021-11

• Husvagn & Camping 2021-10

• Husvagn & Camping 2021-09

• Husvagn & Camping 2021-08

• Husvagn & Camping Nr 7 2021

• Husvagn & Camping 2021-06

• Husvagn & Camping 2021-05

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206