• 4 svar
Bygga om vagn
2015-08-16 kl 14:25

Hejsan alla. Mitt första inlägg här.
Har en liten fundering som ni med mer erfarenhet kanske kan vara behjälpliga med: Har fått möjlighet att få en husvagn, helt gratis. Det är en Knaus 640 från slutet av 90-talet, vet ännu inte exakt år.

Saken är att vagnen de senaste två åren har stått uppställd som ett semi-premanent "fritidshus". Den har för detta byggts om, så förtältet har fått permanent golv och i detta har kök konstruerats med "riktig" kyl/frys, spis, mikro etc. Innuti vagnen har hela köksinredningen tagits bort.

Jag är ganska händig, men jag har ingen erfarenhet av husvagnar, så jag undrar om någon kan bedöma om det är någon idé att ens ge sig på att "återställa" den till en mobil vagn igen. Dels i fråga om hur mycket tid det kan tänkas ta och dels i fråga om pengar, dvs skulle ny köksinredning till vagnen kosta tillräckligt lite i förhållande till vad vagnen är värd för att det ska vara vettigt. Har själv ingen koll på varken vad en sådan vagn bör vara värd, eller vad material och utrustning skulle kosta (och vart köper man husvagnskök?)

Vänligen
Bob

2015-08-16 kl 15:22

Vet folk som har köpt begagnad husvagns inredning på en husvagns skrot till ett bra pris och byggt en husbil. Med väldigt bra resultat och en hel del jobb.

2015-08-16 kl 18:00

Låter väl som om det kan göras. Jag skulle först kolla att vagnen är tät och fuktfri innan en massa timmar läggs ner.

2015-08-16 kl 19:49

Ja och inspektera golvet mm... Byta ut det som behöver bytas ut..
Fullt möjligt ja, ni har ju även chansen att bygga den helt personlig...
Lägg gärna upp lite bilder här om du sätter igång med projektet...

• 4 svar

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1701 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 760 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-06

• Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206