Bygga våningssäng.... / av AnnaCarinB

• 2 svar
Bygga våningssäng....
2017-05-17 kl 12:51

Hejsan.
Köpte nyss en fin Kabe Diamant GLE -98.
Vi hade letat efter en vagn med en bra planlösning för vår familj på 2 vuxna och två barn (10 och 12).
Hittat några som passade men dom var antingen för dyra eller så var dom inte alls i bra skick.
När vi hittade denna i bra skick men med långbäddar och en överslaf som enligt ägaren skulle hålla för en vikt på 70 kg så slog vi till. Vår tanke var att vi bara skulle göra om långbäddarna till en stor dubbelsäng där vi kunde sova 3 st + en i överslafen.
Men nu när vi börjat greja lite så känns det verkligen inte som att överslafen ska hålla för 70 kg, känns som att dom dryga 40kg som barnen väger nu är max!?
Så nu känns det som att vi gjorde bort oss lite när vi köpte den här vagnen :(
Någon som har några bra tips på hur vi kan bygga om till en våningssäng och en mindre dubbelsäng där bak??? Väldigt tacksam för svar// Anna-Carin

2017-05-25 kl 22:44

Jag har precis byt ut överbäddsskåpet mot en hembyggd våningssäng. Problemet är att det inte finns så mycket att hänga upp den i. I ena änden kunde jag använda den bäringen som varit till skåpsängen, i andra änden har jag satt ben. Jag använde 34x70 virke och vanlig ribbotten.

• 2 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03