Cyckel hållare / av nicke129

• 7 svar
Cyckel hållare
2016-06-15 kl 19:15

adria 462 2009

tänkte höra om ngn här har monterat thules cykel hållare bak själv? finns säkert ngt här på forumet men hittar inget..
vad jag fattar det som så fäster man den vid alu listen åvanför fönstret under bromsljuset för där bakom finns det trä? tätar noga med silicon? fog?
och fäster även under husvagnen i balk?

ngn som har ngn länk till montage eller några tipps å nej vill inte lämna in den för ngn som ska ta 2000 kr Smile

2016-06-15 kl 20:16

Bästa tipset är att ALDRIG ANVÄND SILICON i närheten av en husvagn..
Silicon härdas av Ättika som reagerar mot alla metaller men mest mot lättmetaller.
Använd TEC 7 eller Butylgummimassa istället.

2016-06-15 kl 21:02

Jag vill absolut inte vara negativ, MEN 2000 känns vettigt för att veta att det monteras rätt där det finns något att fästa i. Skulle aldrig vilja chansa med ett sådant montage. Att du inte hittar något tips på forumet beror säkert på att ingen vill chansa genom att göra det själv.

2016-06-16 kl 17:45

Kan bara hålla med Ostberg, ett annat billigare och säkrare alternativ är att montera en extrabalk med kula på dragstången och därifrån montera cykelställ...den monteringen gör en person lätt själv om man inte är helt bananas.. I övrigt håller jag fast vid att du inte ska närma dig en husvagn med silicon..

2016-06-17 kl 07:14

Ja, för dryga 2000 (kanske upp mot 2500) får man ju ett cykelställ för montering på dragbalkarna för 3 cyklar tex, så jag hade nog gått på den varianten jag med. Enkel montering och man slipper göra hål i vagnen.

2016-06-17 kl 07:40

Varför inte en sådan som man sätter på dragbalken men går att vippa framåt för åtkomst till
husvagnskofferten? Jag skulle starkt överväga en sådan för att slippa göra ingrepp på
husvagnen.

http://www.fiamma.com/SV/produkt/carry-bike/husvagnar/carry-bike_caravan_front/
Bild

2016-06-17 kl 12:38

perin skrev:
Varför inte en sådan som man sätter på dragbalken men går att vippa framåt för åtkomst till
husvagnskofferten? Jag skulle starkt överväga en sådan för att slippa göra ingrepp på
husvagnen.

http://www.fiamma.com/SV/produkt/carry-bike/husvagnar/carry-bike_caravan_front/
Bild

Exakt den jag hade i åtanke. :)

• 7 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03