Få P-ljus att lysa Adria / av renovera?

• 6 svar
Få P-ljus att lysa Adria
2016-06-04 kl 19:16

Retar ihjäl mig att jag inte kan tända upp lysena utvändigt på vår Adria 2011. Är det dyrt att lämna in och få fixat eller kan man göra det själv?

2016-06-04 kl 22:02

Får du stopp ut med vägen fungerar ju även en varningstriangel rätt placerad.

2016-06-04 kl 22:07

Det är helt sant, men nu är det väl mer mitt syfte att kunna tända upp den på campingen så att man hittar rätt på småtimmarna :-)

2016-06-05 kl 21:48

Har aldrig förstått grejen med att tända parkeringsljusen på en camping.
Om ni ursäktar mig så är det mest norrmän och Kabeägre som gör det.
Personligen tycker jag det är mer julgran än mys.
Vill man ha mysljus finns det en hel del fina ljuslyktor.
Står du på en camping i mina hemtrakter finns det stor risk att du hamnar hos en norsk och inte din vagn, med tanke på alla parkeringsljus som lyser på campingarna.
Sen kan jag köpa nyttan med det om det blir stopp på grejerna efter vägen.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2016-06-07 kl 14:32

Inte för att jag personligen sett att det är någon nytta med detta, men åtminstone på min vagn, som är en Tabbert, är det ju lätt att lägga till en strömbrytare som möjliggör en sådan funktion. Min vagn har en liten elcentral där trafikbelysningen och vagnens batteri möts, så där går det bra att göra en sådan installation. Med en dubbel växlande störmställare skiftar man lätt både jord och matning utan att störa något annat.

2016-06-07 kl 20:52

chriper skrev:
Har aldrig förstått grejen med att tända parkeringsljusen på en camping.
Om ni ursäktar mig så är det mest norrmän och Kabeägare som gör det.
Personligen tycker jag det är mer julgran än mys.

(Min fetning i Chriper's text ovan)

Host host. Nu är jag Kabeägare och skulle aldrig tända parkerinsbelysningen på en camping. Ser mest löjligt ut. Vet inte om det är mest Kabeägare som har det tänt på campingarna utan jag tycker det är blandat av märken. Angående norrmän låter jag vara osagt.
Men håller med om att det finns en nytta med det vid skarpt läge utmed vägen.

• 6 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03