Fel sökning mover / av Erik O

• 21 svar
Fel sökning mover
2012-05-04 kl 07:16

Hej,

Just köpt en cabby 740 M med Mover (truma).
Men vet inte riktigt hur det fungerar,

Lyckas inte lägg an driv hjulen mot däcket.
Trodde först att var för dåliga batterier , med de är nu utbyta.

Som om det finns någon som använder det som beskriva hur ni gör.

Tack för svar!

Med vänlig hälsning,
Erik

2012-05-04 kl 22:46

Det finnes ulike metoder hos Trumamover hvordan man kopler moverhjulene mot husvagnhjulene. Hos noe gjøres det mannuelt og hos andre ved hjelp av fjernkontrollen. Du kan kolla om moverhjulene virker innan du har satt moverhjulene mot husvagndäcken. Du må da først ha flyttet tilhengerkontakten til en egen kontakt for moveren. Denne kontakten står i forbindelse med moverens styreenhet. Denne styreenheten får sine signaler fra fjernkontrollen

2012-05-05 kl 11:25

Jag har kopplat om strömkabeln, fjärrkontrollen får kontakt med movern, då kan jag köra drivhjulen. Men när jag trycker ner de två knappar för att lägg an drivhjulen mot däck börjar handkontrollen pipa och slutar att fungera.

Få testa att lägga an manuellt .

2012-05-05 kl 16:18

Ett tips är att söka på movermodell över google, då kan det finnas stor chans att du får tag i en bruksanvisning till just denna modell... Alternativet är att du går tillbaka till husvagnssäljaren och ber att få en utförlig demostration...

Mover är dyra saker o ch ska behandlas korrekt, därför mina råd ovan..

2012-05-05 kl 17:04

Prøv denne lenken:
http://www.truma.com/downloadcenter/mover_ser_ter_installation_operating_se.pdf

2012-05-08 kl 16:22

Men om du just köpt vagnen så är det väl enklast att höra med handlaren som sålt den.
Någon form av garanti borde du väl ha?
Grejerna borde funka tycker man.

2012-05-09 kl 06:57

Det är klart de måste lösa det, men är den uppställd ett per veckor framöver och vill inte plocka ner allt för att dra den till verkstaden.

2012-05-09 kl 17:42

Då åker du in till säljaren och ber om en bruksanvisning iaf....

2012-05-09 kl 18:50

Det er overaskende at noen etterspør bruksanvisning.Leser ikke folk innleggene før de kommer med kommentar? Jeg har i et tidligere innlegg oppgitt adressen til bruksanvisningen på svensk i dette forum

2012-05-09 kl 19:03

Fick med bruksanvisning vid köpet så den har jag tittat i, skall med vagnen till verkstaden på fredag.

Dok säger de att de aldrig lagt någon truma mover, utan alltid fått byta till nytt.

Får se hur det går....

2012-05-13 kl 08:19

De plockade ner "skiten" på verkstaden i fredags och skall de skicka el-motorerna på renovering.

Frågan är hur detta kommer hålla i framtiden? Grejerna är max 2 år och knappt använt.

Kommer funka om5 år?

2012-06-12 kl 10:52

Ny mover monterad!
Funkar kanon...

2012-06-13 kl 20:29

Om det var på garanti/Goodwill så är det ju helt ok..

2012-06-13 kl 20:30

Om det är på Garanti/Goodwill så är det ju helt ok.

2012-06-30 kl 20:01

Hej!
Har någon råkat ut för att batteriladdaren har slutat att fungera på en polar 560 gs -96
Hör av er, vi sitter o väntar

2012-07-01 kl 13:18

Ehh va?
Klart att den kan upphöra i funktionen, förklara gärna mer vad som är problemet.
Har ni vatten i batteriet? Kablarna sitter som dom ska och felfria?
Ingen oxid över polerna....?

2012-07-03 kl 14:26

Hej!Batteriladdaren sitter ju på en platta bakom el-panelen (den är grön)
Det har inte med vatten eller annat att göra, kopplar man in en vanlig laddare så funkar det perfekt. Enligt Polar så kostar en ny laddare skortan. Sirka 2000 + arb.

2012-07-03 kl 14:29

Är här någon som har en MOVER som han vill sälja, jag är intreserad till en beg. i bra skick, hör av er så kan det kanske bli affär.

2012-07-31 kl 10:51

Hej,

Efter 395 mil med husvagn i sommar kan jag inte annat att rekomendera Mover för dig som är tött på att backa/knuffa varje kväll.
På Ripan i Kiruna rullade vi in efter två husbilar, innan det hade backa och knövlart. Hade vi backa in med mover, kört ner stödben, kopplat ström och öppnat en öl.

Vi var även ner till västkusten och fick lite skaldjur, på Grebbestad camping hade vi aldrig lyckats komma på plats om vi inte haft en Mover.
Gick inte att backa in och två personer rullar inte in en boggivagn på 1800 kg.

Mover Rekomenderas! =)
(hoppas det bara håller år efter år...)

2012-07-31 kl 18:19

Kul att det funkar för er Erik... men ärligt talat, om det inte gick att backa in som vanligt folk nere i Grebbestad, stod dom inte för tätt då?
Jag är av den naturen att kan man inte backa in en husvagn (Vilket är det lättaste att backa med) så ska man träna..... Det är mycket pengar med i spelet, då man lätt kan backa in i andras vagnar, eller vad händer om man måste backa på en trång gata runt ett gathörn?

Var du i Fjällbacka också och tittade på deras trånga gator, ja då förstår du vad jag menar....
Mover är jättebra för med trasig rygg, annars tycker jag att man ska lära sig att backa i alla möjliga situationer INNAN man ger sig ut med vagnen.

2012-07-31 kl 18:21

Kul att det funkar för er Erik... men ärligt talat, om det inte gick att backa in som vanligt folk nere i Grebbestad, stod dom inte för tätt då?
Jag är av den naturen att kan man inte backa in en husvagn (Vilket är det lättaste att backa med) så ska man träna..... Det är mycket pengar med i spelet, då man lätt kan backa in i andras vagnar, eller vad händer om man måste backa på en trång gata runt ett gathörn?

Var du i Fjällbacka också och tittade på deras trånga gator, ja då förstår du vad jag menar....
Mover är jättebra för dom med trasig rygg, annars tycker jag att man ska lära sig att backa i alla möjliga situationer INNAN man ger sig ut med vagnen.

• 21 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

• Husvagn & Camping 2013-06

• Husvagn & Camping 2013-05

• Husvagn & Camping 2013-04

• Husvagn & Camping 2013-03

• Husvagn & Camping 2013-02

• Husvagn & Camping 2013-01

• Husvagn & Camping 2012-12