Förslag på Mover / av keli1

• 14 svar
Förslag på Mover
2015-09-20 kl 10:03

Hej Forum

Tänker skaffa Mover till en ny Kabe Briljant 2016
med totalvikt på 1700 kg

Vad kan det kosta inklusive montering ?

Truma eller Enduro ?

2015-09-22 kl 08:07

Hej!
På Zätacaravan i Genevad så kostar Enduro med montering 19500kr. Det tyckte vi var ett bra pris. Genevad ligger söder om Halmstad. Lycka till!:)

2015-09-22 kl 10:31

Jag har tittat på en Enduro från moverpriser.dk som har ett bra pris.
Dock får jag fixa monteringen själv.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2015-09-22 kl 21:37

Har avverkat ett par Truma Movers till de senaste vagnarna. Bra instruktiva bruksanvisningar till den som vill montera själv och excellent service om det är frågetecken från den svenska generalagenten.
Gammal är äldst så jag rekommenderar Truma. Kör för stunden deras nya XT2 som är ett under av precision samt förbrukar avsevärt mindre ström än deras äldre generationer.

2015-09-22 kl 22:35

Det blir nog bäst att låta Kabe montera en Truma Mammut tillsammans med andra tillbehör
jag planerar få fabriksmonterade

2015-09-23 kl 11:40

Du menar nog ALKO Mammut.

Drar med en VW Tiguan 2,0 TDI 2017 och efter hänger en Cabby 740 Caienna 2011.
När vi inte drar omkring så står vi, sommar som vinter säsong på Sollerö Camping.
2015-09-23 kl 18:29

Visst menar jag Alko Mammut

Någon som har skaffat och kan tycka till ?

2015-11-01 kl 20:45

Varför betala för mycket. Jag beställde i somras en mover av märketEnduro Eco 400 Titanium till vår Kabe 560 Royal som väger ca. 1500Kg. Beställningen gjorde jag från England och företaget Caravan Plus. Jag betalade 585 pund inkl. frakt. leveransen gick perfekt och tog ca 1 vecka. Monteringen gjorde jag själv och den tog omkring 5 timmar. Är man två gåt det betydligt fortare. Vi har använt movern en hel del senast idag den 31/10 när vi flyttade upp vagnen på vår vintercampingplats. Den fungerar perfekt och det finns inga problem med kortare backe. Vi har en liten kort backe upp till vårt garage och det klarar movern utan problem. Fjärren är toppen och vi är helnöjda.

2017-01-08 kl 17:30

En bil kanske

--------------------------------------------------
Hälsningar Conny Stefansson med familj som utgår från Kristinehamn i värmland

Bilder : [url] http://conny-555.bilddagboken.se/p/main.html [/url]
Picasa web : [url] http://picasaweb.google.com/conny.stefansson [/url]
Youtube : [url] http://www.youtube.com/user/connyst66 [/url]

CC medlem : 73162 Värmlands Län (S)

BIL : Volvo V70 2,5T 1999
DRAGBIL : VW Tiguan TSI 200 2008
DRAR : Cabby 67FT 2005 (stugan)

L-V-V-C = lägenhet-volvo-vw-cabby
2017-01-08 kl 19:39

Det vill till att man måste in där det inte får plats någon bil, annars är det bättre att lägga pengarna på något annat. Jag har valt att inte köra dit det inte går att köra på vanligt sätt.

2017-01-08 kl 20:25

Jag fick monterat en Truma XT till vår nya vagn.Vart neråt i Europa i somras fick välja bort en bra plats p g a att vi ej kunde backa in vagnen.På Dana camp i Prag/Troja fick vi ta hjälp utav några Holländska killar (Kostade några öl) för att komma på plats.Därför har vi valt mover till vår nya vagn.Jo,jag är skicklig på att backa med släp då jag kört långtradare ett antal år,men finns inte utrymme så går det helt enkelt inte.

2017-01-08 kl 20:31

Vad menar Conny-67 med En bil kanske? Undrar brandis.

2017-01-09 kl 10:36

Förmodligen lite ironiskt att man kan använda bilen för att placera vagnen. Men som skrevs ovan, finns det inte plats så finns det inte.
Jag står så sällan på "vanliga" campingplatser, där det ju kan vara trångt, att jag hart när aldrig har behövt någon Mover. Däremot AWD för att komma dit jag ska, det har behövts fler gånger än jag kan minnas. Men då har det inte räckt med några öldrivna holländare, utan behövts traktor eller hjullastare, innan jag själv skaffade fyrhjulsdrift.

2017-01-29 kl 10:10

Hade det inte varit för att min rygg är kass hade jag nog också valt bort movern. Förra vagnen hade inte mover och det var aldrig problem med att få den på plats. Har man frågat folk om hjälp har man alltid fått det. Fast vissa sliter hellre i timmar än ber om hjälp. De gånger movern verkligen hjälpt har varit vid dåligt underlag. Räcker med blött gräs och svag lutning så är min bil helt hjälplös. Då är det guld att kunna köra vagnen till bilen istället för att putta omkring den i lera och ösande regn.

• 14 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1439 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 546 fristående campingplatser och 471 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 422 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-11

• Husvagn & Camping 2017-10

• Husvagn & Camping 2017-09

• Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05