2020-07-05 kl 14:34
|
|
Halloj! |
2020-07-07 kl 09:34
|
|
Nu kanske jag gör fel och puffar lite, men är det ingen som har någon åsikt? |
2020-07-07 kl 15:25
|
|
Min enda åsikt i ämnet är att man nog bör slippa bädda ner stora sittgruppen. Det är skönt att ha någonstans att sitta när barnen lagt sig och det är inte alltid läge sitta utanför. Vilken planlösning man föredrar i övrigt är väldigt individuellt. Personligen föredrar jag en med stora sittgruppen fram, eftersom det oftast är trevligast att titta i den riktningen på en camping. Vissa har sittgruppen mitt i vagnen, men hur kul är det titta in i grannens förtält? Men det där beror ju på var och hur man brukar campa. |
|
2020-07-07 kl 17:37
|
|
Jag har sittgruppen bak. En fördel med det är att vagnen, som har fasta sängar fram, inte har något fönster framåt. Där piskar vattnet som värst när man kör i regnväder. |
2020-07-07 kl 18:22
|
|
Ja det är ju en fördel med den lösningen. En annan är att bakänden är rakare så det är ur den synpunkten bättre ha sittgruppen där jämfört med där fram, där fronten ofta lutar så dom längst in kan få sitta med gardinen på huvudet. Vet en bekant som föredrog sittgruppen bak även för att dom oftast vildcampade och då kunde backa vagnen mot den vackra utsikten. Men står man oftast på campingplatser så kan ju den planlösningen ge rätt trist utsikt, mot en häck eller in i nästa rad husvagnar. Fast har man tur, eller planerat noga, så kan det lika gärna vara sjöutsikt. |
2020-07-07 kl 21:37
|
|
Tack för bra input Jan-E |
|
2020-07-08 kl 08:49
|
|
Åtminstone om man har mover kan man parkera i vilken riktning som helst. Om det är tillåtet. |
2020-07-09 kl 07:29
|
|
Tänk på att Adria har ganska korta sängar till ungarna. Vissa polar har väl någon form av bäddbart skåp förutom våningssängen. Jag såg att 590 BK har en extra säng ovanför vuxensängen tex. |
2020-08-02 kl 20:27
|
|
|
2020-08-02 kl 20:34
|
|
Hej |
Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!
Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.
6 nr för endast 349kr - klicka här
Här hittar du 591 fristående campingplatser och 695 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 340 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.
Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!
Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.