Frontkök + barnkammare / av annarehn

Dölj första
Frontkök + barnkammare
2019-07-29 kl 13:52

Hej alla. Vi går i husvagnsköpartankar och har två små barn. Jag har försökt hitta en vagn med både frontkök och barnkammare men hittar bara Adria Alpina 753 HK. Är det den enda som finns? Jag tycker det borde vara en uppskattat kombination för campande familjer då man med frontkök slipper en massa barnspring genom vagnen när man lagar mat.

^^ Första inlägget ^^
2019-07-29 kl 13:52

Hej alla. Vi går i husvagnsköpartankar och har två små barn. Jag har försökt hitta en vagn med både frontkök och barnkammare men hittar bara Adria Alpina 753 HK. Är det den enda som finns? Jag tycker det borde vara en uppskattat kombination för campande familjer då man med frontkök slipper en massa barnspring genom vagnen när man lagar mat.

2019-08-01 kl 20:00

Behövs inga BMI. Bara att skicka in folk i lämplig husvagn, så blir de klassificerade beroende på hur långt in de kommer.

2019-08-01 kl 22:06

perin skrev:
e120guru skrev:
....är man smal eller upp till småfet är det inga bekymmer.....

Kunde inte låta bli att le åt den kommentaren. :)

Jag hör själv till den sistnämnda kategorin... ;)

2019-08-02 kl 10:17

apersson850 skrev:
Behövs inga BMI. Bara att skicka in folk i lämplig husvagn, så blir de klassificerade beroende på hur långt in de kommer.

Ha, ha! :D

2019-08-05 kl 09:58

Jag hör också till kategorin småfet, eller pappamage eller vad man nu kallar det.
Vi valde också en Knaus 590Uk. Den hade för två år sedan den bredaste dubbelsängen för den planlösningen. Bredast dubbelsäng tror jag fortfarande att Hobbys olika KMFE har.

Sängarna är viktiga tycker jag. Även platsen vid köket är viktig. Vi hade en Hobby 560 KMFE innan, men bytte då det blev för trångt närman stod i köket. Småbarn klänger gärna runt benen även om det är fint väder :)

2019-08-05 kl 13:38

Mina preferenser för husvagn är helt värdelösa när man ska planera för barn också. Jag har förvisso barn, men där är det mer så att åtminstone den ena funderar på att ta bättre körkort, så hon kan åka ut själv med vagnen. Det blir liksom en annan sak.

Vagnen vi har nu är en utpräglad tvåpersonersvagn, och som sådan fungerar den utmärkt. Somliga kallar dem för pensionärsvagnar, men de fungerar även innan man kommit dit...

2019-08-05 kl 17:11

apersson850 skrev:

Vagnen vi har nu är en utpräglad tvåpersonersvagn, och som sådan fungerar den utmärkt. Somliga kallar dem för pensionärsvagnar, men de fungerar även innan man kommit dit...

Därför gick den typen av planlösning bort för oss, men ett antal år senare börjar man inse att, ""Faan, ska nog byta till långbäddars i alla fall". :(

Nyhetsbrev

Få de senaste nyheterna från Husvagn & Camping direkt i din inkorg!

Forum

Detta innehåll är skapat av Husvagn & Campings medlemmar.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1700 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 638 fristående campingplatser och 759 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 303 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2022-05

• Campingkatalogen 2022

• Husvagn & Camping 2022-04

• Husvagn & Camping 2022-03

• Husvagn & Camping 2022-02

• Husvagn & Camping 2022-01

• Husvagn & Camping 2021-12

Denna sajt drivs av Story House Egmont AB. Story House Egmont publicerar ett hundratal tidningar och webbplatser, däribland Hemmets Journal, Hus & Hem, Icakuriren, Vagabond, Kalle Anka och Bamse. Vi har även en omfattande verksamhet inom böcker, spel, aktivitetsprodukter och event, samt är snabbt växande inom e-handel och digitala marknadsföringstjänster. Story House Egmont är en del av den nordiska mediekoncernen och stiftelsen Egmont som varje år delar ut mer än 120 miljoner kronor för att hjälpa utsatta barn och ungdomar. Läs mer på www.storyhouseegmont.se.

Story House Egmont AB, Pyramidvägen 7, 16991 Solna, Tel: 08-692 01 00, Orgnr: 556046-9206