Frysfackslucka Polar 87 Kylskåp RM 400 D / av T-rex

• 5 svar
Frysfackslucka Polar 87 Kylskåp RM 400 D
2016-08-17 kl 14:45

Hej!
Mitt första inlägg här.
Jag har monterat ner frysfacksluckan för att göra en grovrengöring av allt efter tidigare smutsgrisar men kan inte förstå hur jag får tillbaka luckan I fjädrarna igen och I rätt läge så att den stänger sig.

Någon som kan något om detta?

En polar 590 gle 1987
Mvh Thomas

2016-08-21 kl 08:50

Tyvärr går det nog inte att ta ner luckan och få tillbaka den utan vidare. det sitter ett stopp på vardera sidan man måste ta bort. Det är en plugg som är fastlåst med hjälp av en plaststav som trycks in i mitten. När den är borta så vrider man ner "gångjärnen" mot frysfacket, monterar på luckan och sedan vrider man upp gångjärnen så att de låser fast igen. Då har du rätt spänning. Svårt att förklara men instruktion finns bifogat om du köper en ny gångjärnssats. Annars PM:a mig din e-post så skall jag se om jag kan skicka dig instruktionen ( bytade mina egna förra veckan)

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2016-08-22 kl 10:33

Hej å tack!
Har beställt nya gånjärn så får hoppas att det följer med en instruktion då.
Det är inga specialverktyg man måste använda då förstår jag.
mvh Thomas

2016-08-22 kl 22:28

Inte mer än en kryssmejsel och för att putta tillbaka gångjärnen kan en vanlig flat skruvmejsel vara bra. Har du tillgång till en medhjälpare som kan hålla i den förb...de luckan när du skall skruva dit den igen så underlättar det ;-) Lycka till

Har en CABBY 515 F3-98 som dras av en Kia Sportage V6 -05.
2016-08-23 kl 08:30

Fick gångjärnen igår och mycket riktig så fanns det en instruktion hur man gör, précis som du beskrev det.
Tack

• 5 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03