Fukt, ruttet, mögel och renovering... / av Stalarm

• 5 svar
Fukt, ruttet, mögel och renovering...
2016-06-05 kl 21:15

Tjäna! Köpte en husvagn i vintras, mer exakt kabe brilljant. Betalade 9000 för den och den såg bra ut när jag kollade på den. Jag skulle ha den som boende när jag ärnute och säsongsjobbar för att alippa stå med dubbel boendekostnad men så blev det ju inte.
Jag blev totalblåst.
Det visade sig att hela främte delen är rutten och möglig i både tak väggar och golv. Han jag köpte den av svarade inte när jag skickade sms eller ringde.

Så till min fundering, hur tror ni det blir att bränna upp allt så jag bara har själva metallramen kvar och sedan göra en fyrkantig husvagn. Fyrkantig för det är enklare att bygga.
Nästa fundering är om det inte är lättare att klä den med glasfiber efter man byggt stommen på plats än att sätta på plåt? Ät det mycket dyrare? Det rör sig ju inte lika bra men hur mycket gör det? Den kommer väll bli mer tät än plåt med skarvar?
Och vart får man isf tag på plåt eller glasfiber?

Eller borde jag bara bränna allt och göra ett släp utav den?

Tack på förhand!

Okunnig student

2016-06-06 kl 08:43

Du bör INTE bränna den då det är många olika material mer eller mindre miljöovänlig, dock kan du plocka bort allt och bara ha chassiet kvar till tex ett släp..
Resten kan du lämna till din lokala återvinningsstation..

2016-06-06 kl 15:41

Stalarm skrev:
Tjäna! Köpte en husvagn i vintras, mer exakt kabe brilljant. Betalade 9000 för den och den såg bra ut när jag kollade på den. Jag skulle ha den som boende när jag ärnute och säsongsjobbar för att alippa stå med dubbel boendekostnad men så blev det ju inte.
Jag blev totalblåst.
Det visade sig att hela främte delen är rutten och möglig i både tak väggar och golv. Han jag köpte den av svarade inte när jag skickade sms
eller ringde.

Så till min fundering, hur tror ni det blir att bränna upp allt så jag bara har själva metallramen kvar och sedan göra en fyrkantig husvagn. Fyrkantig för det är enklare att bygga.
Nästa fundering är om det inte är lättare att klä den med glasfiber efter man byggt stommen på plats än att sätta på plåt? Ät det mycket dyrare? Det rör sig ju inte lika bra men hur mycket gör det? Den kommer väll bli mer tät än plåt med skarvar?
Och vart får man isf tag på plåt eller glasfiber?

Eller borde jag bara bränna allt och göra ett släp utav den?

Tack på förhand!

Okunnig student

Köp en till och kolla skicket lite bättre - blir billigare.

Pierre Palm
Uppdrag granskning wannabe
2016-06-08 kl 16:09

Finns en duktig och trevlig person, som heter Björn Ahrén, som i lätt kåseristil beskrivit hur han råkade ut för något liknande och med hjälp av fru och två söner bytte front och tak (och kanske lite till) på sin gamla husvagn.
Väldigt trevligt att läsa om, men säkert många gånger jobbigare att vara mitt i det!
Rent allmänt ansluter jag mig nog till föregående talare.
Kan också berätta arr vi köpte vår veteran för några år sedan för liknande pris och där finns inte mögel- eller fuktskador, så ibland kan man ha tur!

2016-06-20 kl 23:57

Gräv ner skiten!

• 5 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03