Gasolhäll skjuter ut en låga vid vredet vid avstängning!!?? / av Mikael_ah

• 4 svar
Gasolhäll skjuter ut en låga vid vredet vid avstängning!!??
2017-01-22 kl 22:58

Har en Polar 550 -93 och problemet jag har är att när jag använd min gasolhäll en längre stund dvs vi matlagning så tänder den bakvägen när man stänger av lågan. Det puffar ut en låga lite snabbt vid hålet utmed vredet till spisen. Skall det vara så eller är det något fel på den?

2017-01-23 kl 11:00

Det verkar vara packboxen till vredet som har gått läck. Med tanken på åldern är det inte något konstigt. Plocka isär och byt.

Skalhamnsbo. (Nära Lysekil)
Bor numera i en Cabby 650+L. IT och Webb för Åsleröds Camping och Vandrarhem i Fjällbacka FC44
2017-01-23 kl 17:25

Tror inte det. Det är ju ett rör från varje platta, den den drar in syre. Det är där den puffar ut en låga.

2017-01-24 kl 05:05

Jag skulla få kollat gasolutrustningen och få reparerat hos en aut. gasolreperatör, det er inte at skoja med det och säkerheten

• 4 svar

Nyhetsbrev

Anmäl dig till Husvagn & Campings nyhetsbrev så får du de senaste nyheterna i din mailkorg - varje månad.

Ja, jag är 16 år eller äldre och vill även få information från Husvagn & Camping/Egmont Tidskrifter och deras samarbetspartners.

Bildalbum

Senaste kommenterade användarbilderna

Första intryck

Senaste

Läs mer

• Senaste
  • Mest läst
  • Mest kommenterat

Facebook

Följ Husvagn & Camping på Facebook

Tidningen för dig som har husvagn eller husbil

Prenumerera på Husvagn & Camping

Beställ din prenumeration online och få tillgång till allt material inklusive vår databas på över 500 tester.
I din prenumeration ingår även digital e-tidning här på sajten eller på din iPad och Android-platta.

6 nr för endast 349kr - klicka här

Campingkatalogen

1440 camping- och ställplatser, vilken är din favorit?

Här hittar du 545 fristående campingplatser och 472 ställplatser över hela Sverige. Här krävs inget campingkort för att övernatta. Du hittar även 423 campingplatser anslutna till SCR, Sveriges Camping- och Stugföretagares Riksorganisation.

Saknar vi din favoritcampingplats?
Tipsa oss!

Köp Campingkatalogen!
Få Campingkatalogen bekvämt hemskickad, köp här.

Jämtland
  • Husvagn & Camping 2017-08

• Husvagn & Camping 2017-07

• Husvagn & Camping 2017-06

• Husvagn & Camping 2017-05

• Campingkatalogen 2017

• Husvagn & Camping 2017-04

• Husvagn & Camping 2017-03